Урок "Читання прикладів на множення.Назви чисел при множенні.Розв'язування задач на множення".

Про матеріал
ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння читати приклади на множення; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання; розвивати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Перегляд файлу

Урок 52. ЧИТАННЯ ПРИКЛАДІВ НА МНОЖЕННЯ. НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ МНОЖЕННІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА МНОЖЕННЯ

Мета: ознайомити учнів з назвами чисел при множенні; формувати вміння читати приклади на множення; закріплювати обчислювальні прийоми додавання і віднімання; розвивати вміння розв'язувати задачі на множення; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 67, завдання 411; 412)

Завдання 411

— Прочитайте вирази, у яких ви виправили помилки.

26 + 26 + 26 = 2 · 6 · 3 (26 · 3)

23 + 23 - 23 + 23 = 23 · 4 (23 + 23 + 23 + 23)

41 + 41 + 41 + 41 = 41 · 5 (41 · 4)

21 + 12 + 21 + 12 = 21 · 4 (21 + 21 + 21 + 21)

Завдання 412

— Скільки гривень треба заплатити за 6 дисків?

2. Усна лічба

1) Магічні квадрати.

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image129.jpg

2) Гра «Віконечка».

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image130.jpg

3) Обчислити значення виразів. Замініть приклади на додавання прикладами на множення, якщо це можливо.

8 + 8 + 8 + 8 + 8 =          

5 + 5 + 5 + 5 =

8 + 9 + 9 + 45 =               

13 + 13 + 13 =

27 + 73 =

4) Гра «Порівняй!».

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image131.jpg

3. Хвилинка каліграфії

— Зменшіть на 25 кожне з чисел: 50; 30; 60; 80.

— Збільшіть на 15 кожне з чисел: 15; 25; 35; 45.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як називаються числа при множенні.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 67-68)

Завдання 412. Усне виконання завдання

— Яке число береться однаковим доданком у кожному виразі?

— Скільки разів повторюється доданок?

Завдання 413. Колективне опрацювання матеріалу

— Прочитайте назви чисел при множенні.

  Числа, які множать, називаються множниками (7 — перший множник, 3 — другий множник); результат множення називається добутком (21 — добуток); вираз 7 · 3 також називають добутком чисел 7 і 3.

Висновок: якщо між числами стоїть знак (·), то такий запис називається добутком.

7 · 3 = 21

7 · 3 — добуток;

7 — перший множник;

3 — другий множник;

21 — значення добутку, або добуток.

Завдання 414

Школярі згадують, як називаються числа при множенні. Називають числа в рівностях. Обчислюють значення добутків в останньому стовпчику.

— Рівність 5 · 3 = 15 можна прочитати по-різному:

по 5 взяти 3 рази буде 15;

5 помножити на 3 дорівнює 15;

добуток чисел 5 і 3 дорівнює 15;

перший множник 5, другий множник 3, добуток 15.

Завдання 415

Учні доводять, що це — задача, аналізують її умову.

Під час розв’язування задачі вчитель підкреслює, що якщо чашка коштує 3 гривні, то треба множити 3 гривні на 4 чашки.

Завдання 416*. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Братові 12 років, а сестрі 9. Скільки років буде братові, коли сестрі виповниться стільки, скільки йому зараз? (12 - 9 = 3; 12 + 3 = 15)

2. Фізкультхвилинка


 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток до уроку)


 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Чого навчилися?


 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 68, завдання 417; 418.


 

ДОДАТОК ДО УРОКУ 52


 

1. Робота над задачею

Скільки копійок у 5 монетах по 5 к.? Скільки копійок у 5 монетах по 2 к.?

— Запишіть розв’язання додаванням і множенням.

2. Виконання дій за зразком

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics2/mathematics2.files/image132.jpg

— Яке число повторюється? Скільки разів?

3. Складання та розв'язування задач

1) З’їли — 7 і 15     

Залишилося — 8    

Було — ?               

2) Було — 32

Залишилося — 6 і 8

З’їли — ?

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв'язування логічних задач

Вероніка і Люба мають прізвища Рибальченко і Детяткіна. Яке прізвище у кожної з дівчаток, якщо відомо, що Люба і Рибальченко однокласниці? (Вероніка Рибальченко, Люба Детяткіна.)

Три товариші — Сашко, Сергійко і Андрійко — мають сестру. Імена дівчаток: Оленка, Оксанка, Галинка. На запитання, як звуть сестру кожного з них, хлопчики відповіли:

Сашко: «Мою сестру звуть Оленка».

Сергійко: «Мою сестру звуть не Оленка».

Андрійко: «Мою сестру звуть не Галинка».

Як звуть сестру кожного з хлопчиків, якщо тільки один з них сказав правду?

(У Сашка сестра Оленка, у Сергійка — Оксанка, у Андрійка — Галинка)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку