Креативні завдання на уроках української мови
День і ніч
Записані на дошці речення учні читають протягом 20 сек. Потім по команді « ніч» учні закривають очі, схиляють голову на парту, а вчитель тим часом щось змінює у реченні ( витирає слово, дописує зайве). За командою «день» учні знову читають і вказують, що змінилося.
Відшукай у слові слова
Сироїжка - сир, їжа, сирок, роса, коса, рис, коса, їжак, жир…
Гра « Телефон»
Учні першого ряду називають склад, другого ряду – додають другий, третього – закінчують слово. Потім ряди чергуються. Аналогічно можна провести гру на складання речень чи тексту.
Півник клює зернятко
Коли учитель говорить « Півник зернятко» учні піднімають голови, а коли « Клює» - починають читати. В цій грі перемагає той, хто прочитає більше тексту.
Ця гра добре розвиває техніку читання, що є однією з умов успішного навчання дітей.
Чарівна банка
Учитель показує, наприклад, букву «Н» учні називають слова,які помістяться у банку.
Склади пару
А с Н ї в Л а С ц Ї Є в є л а В
Із записаних букв скласти пари: велика і мала літери і записати.
Дочитай далі
Учитель читає слово із вірша, а школярі відшукавши його, дочитують далі. Хто знайде швидше, той одержує очко.
У - Кіт
Д - Купив того кожуха
У - Хутро
Д - Стало розтавати
Дощик
Учитель пропонує дітям відгадати загадку: « Коли нема мене – чекають, коли я йду – усі тікають».
(Дощ)
Так, ви усі бачили дощ. А який буває він?