Урок читання у 2 класі ": І.Франко- великий український письменник. Читання казки « Лисичка і рак» за І.Франком. "

Про матеріал
Конспект уроку читання у 2 класі за програмою Савченко О.Я. На даному уроці інтергується три предмети: читання, природознавство, математика.
Перегляд файлу

Урок: Читання 2-Б 

Тема: І.Франко- великий український письменник. Читання казки « Лисичка і рак» за  І.Франком.

Мета:

  • ознайомити  учнів з казкою « Лисиця та рак» та творчістю українського письменника І.Я. Франка;
  • формувати вміння правильно, виразно, свідомо читати, давати повні  відповіді на запитання;
  • розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, логічне мислення;
  •  виховувати повагу одне до одного, бажання бути добрими, чемними.

Обладнання:

Тип уроку: урок оволодіння новими знаннями, накопичення фактичного матеріалу та його осмислення.

Інтеграція предметів : читання, природознавство, математика.

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.

1.Читання вірша учнями.

Вчитель: Ось і все дзвенить дзвінок.

                 В гості йде до нас урок.

                 Любі діти, до нас у клас

                 Завітали гості щирі.

                 Привітайте ж в добрий час

                 Гостей усмішкою й миром.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти,  як ви думаєте, чому я сьогодні завітала до вас у вишиванці?
  • Сьогодні 21 лютого – День рідної мови. (Число запис на дошці 21).
  • Сьогодні ми познайомимось з видатним українським письменником Іваном Яковичем Франком. Саме він став зачинателем нової моди, адже поєднав вишиванку з європейським костюмом і одягав її і в будні, і в свята.
  • А зараз мої помічники повідомлять декілька цікавих фактів з життя письменника. (на дошку вивішую числа в ході розповіді: 2 4 5 19 18 20).

Казок країна чарівна

У гості й вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У казку поринайте.

  • А ще у нас буде можливість послухати, про що говоритимуть звірі.
  •  Щоб дізнатися про кого казка вам треба пригадати те, що знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. 

ІІІ. Мовна розминка. 

- Діти, зараз ми з вами пограємо у гру « Де шпигун?». Я називатиму слова, а ви почувши в рядочку зайве – плещете в долоні.

 

 

 

 

  1. Чистомовка.

Ва – ва –ва – казочка нова.

Да –да –да – лисичка руда.

Ак – ак –ак – хитрий рак.

Ла – ла – ла – лиска пихатою була.

Ай – ай – ай – друга поважай!

     2. Робота з інтерактивною дошкою.

- Слова, що з’являтимуться на екрані потрібно розподілити по шухлядкам. Якщо це слово відноситься до обох тваринок, його розташовуємо у середній шухлядці.

- Скільки спільних ознак визначили? Скільки індивідуальних? (на дошці числа вивісити 4,2)

ФІЗХВИЛИНКА ( Рак у річці пірнає)

IV. Робота над казкою.

  1. Проблемне питання.
  • Чи можуть ці тварини зустрітися у реальному житті один з одним?
  • А як це відбулося в казці ми зараз і дізнаємося. (Аудіоказка).
  1. Вправа «Передбачення».
  • Прослухайте початок казки. Як ви гадаєте, про що буде йти мова далі?
  • Виявляємо найуважнішого. Слухаючи казку, порівнюйте з друкованим текстом.
  • Які відмінності помітили?

3.Словникова робота.

Великодню – святкову.

Наввипередки – переганяючи один одного.

Прудкіший – швидший.

Здіймається – піднімається.

Дріжджі – продукт харчування.

Глузувати – насміхатися,кепкувати, осміювати.

Неборак – людина, яка викликає співчуття.

Клешні - кінцева частина ноги рака.

4.Читання тексту учнями.

- Читання ланцюжком.

5. Аналіз казки.

- Хто є головними героями казки?

- Як поводила себе лисичка?

- Чи провчив рак лисичку?

- Чому рак обдурив лисичку? То він позитивний чи негативний герой?

- Як закінчилася казка?

- Чому вона нас навчає?

6. Групова робота.

- Вибір характеристик героїв.

   IV. Творча робота.

  • Пропоную уявити себе маленькими акторами. Вимовіть подані слова, як лисичка , як рак.

Лисичка: «-Овва! Значить, ти тепер прудкіший став?»

Рак: «Прудкіший чи ні, а кепкувати з себе не дам.»

- Молодці! Браво! Наші актори отримують  оплески.

V.Підсумок уроку.

1. Робота з числами.

- Давайте згадаємо, що за числа з’являлися у нас на дошці? З якими подіями вони пов’язані?

2 – двоє героїв казки, дві спільні риси тварин.

4 – ознаки риси характеру.

5 – мовами писав твори.

18 – почав друкувати твори.

19 – мов знав.

20 – портрет на купюрі.

  1. – День рідної мови.

2.Гра «Так чи ні»

І на кінець нашого уроку пограємо у гру «Так чи ні ?»

-Казка вчить нас не насміхатися ? –ТАК .

- Ми повинні бути такими , як Лисичка ?- НІ.

- Казка засуджує порядність ? - НІ .

- У кожного повинні бути друзі ?—ТАК .

- З друзями потрібно бути доброзичливими, чуйними ?—ТАК .

 

3. Формувальне оцінювання.

- Головна героїня нашої казки завітала до вас на парти. Розфарбуйте серединку тваринки відповідного кольору.

4. Рефлексія.

(Звучить музика «Казка»)

Ось і підходить наш урок до завершення.

Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній можна побачити того, хто старався найбільше, був найактивніший, найслухняніший, найрозумніший,  завдяки кому цей урок відбувся. Той отримає винагороду.

 Хто з вас хоче його побачити? Можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідайте своїм однокласникам, кого ви там побачили. Мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть до скриньки.

  • То кого ви побачити у чарівній скриньці? ( Себе)

 

  • Так, ви побачили у чарівному дзеркальці. Ви всі великі молодці. Я вдячна вам за цей урок.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Федорчук Юлія
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку