Урок читання у 2 класі. Казка "Цап та баран"

Про матеріал
Цей урок розроблений в рамках дистанційного курсу для учнів 2 класу. До кожного уроку пропонується презентація. Можна використовувати, як під час дистанційного, так і змішаного формату навчання.
Перегляд файлу

Тема.Казка — вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (с. 43-44).

Мета: Удосконалювати навички, правильного свідомого і виразного читання; вчити       учнів характеризувати головних дійових осіб; розвивати вміння висловлювати свою                                         думку; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Хід заняття

 

  1. Організаційна частина заняття.

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старання,

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!  

  1. Актуалізація опорних знань і повторення вивченого.

Мовленнєва розминка

  1. Робота з таблицею Шульте

C:\Users\User\Desktop\2 - А клас\ГПД\photo_1626616654.jpg

  1. Робота над чистомовкою

Ав-ав-ав – не лови гав.
Ва-ва-ва – книжка нова.
Ву-ву-ву – вип’ємо каву.
Ув-ув-ув – новину почув.
Ві-ві-ві – здивувались паві.
Ів-ів-ів – льон зацвів.
Во-во-во – намальовано криво.
Ов-ов-ов – накололи дров.
Ив-ив-ив – я квіти полив.
Ви-ви-ви – чорні брови.

  1. Знайди слова, які «загубилися»(Завдання створено на сайті Розвиток дитини)

к

о

р

о

в

а

м

в

ф

є

в

ч

я

ц

а

п

ю

щ

и

й

т

ь

б

л

н

г

к

ц

щ

є

ю

т

с

в

п

н

ш

з

ч

я

и

к

о

з

а

я

ф

ц

ь

Л

й

у

е

г

щ

х

і

а

р

ш

я

к

м

т

е

л

я

ї

в

ф

я

г

н

я

у

б

а

р

а

н

в

р

д

п

о

р

о

с

я

у

б

и

к

т

о

р

й

ф

у

а

  1. Цап
  2. Коза
  3. Корова
  4. Теля
  5. Баран
  6. Ягня
  7. Бик

-          Що об’єднує всі ці слова?

  1. Повідомлення і мети уроку. Назва казки, над якою ми будемо працювати зашифрована в цій грі «Цікава арифметика». Виконайте дії зі складами і отримайте слова.

1. Цариця – риця + панна – анна = цап

      2. Баба – ба + рама – ма + нора – ора = баран

          Робота над казкою «Цап та баран»

  1. Перегляд серії малюнків.

-          Давайте розглянемо ілюстрації до казки і спробуємо передбачити про  що йтиметься у казці.

-          Які ще дійові особи, крім цапа та барана зустрінуться?

Цап та баран

Цап та баранЦап та баран

 

Цап та баранЦап та баран

 

Цап та баранЦап та баран

 

-          Що можемо сказати про головних героїв казки?

-          А тепер давайте прочитаємо казку, і перевіримо, чи справдилися наші передбачення.

  1. Читання казки учнями з позначкою.

-          Чи не помилилися ми у нашому передбаченні, що цап та баран були справжніми друзями?

-          Читаючи текст, олівцем позначайте слова, значення яких вам не зрозуміле.

Руханка (https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM&ab_channel=%D0%9B%D1%96%D0%BB%D1%96%D1%8F%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE)

  1. Словникова робота.

«Довідкове бюро»

Відсіля – звідси.

П’ятами накивати – швидко втекти.

Курінь – легка будівля, сторожка.

Прибрались – тут: пішли геть.

Ворожити – тут: передбачати, вгадувати.

Ворожбит – тут: той, хто ворожить.

Приятелі – друзі, товариші.

Ломака – палиця, дрючок.

Міркувати – думати.

Тестування казки (https://naurok.com.ua/test/cap-ta-baran-ukra-nska-narodna-kazka-1049181.html)

1.Хто є головними дійовими особами казки?

 

  1.       Корова та бик;                     2) Вовк та собака;                                                                                         3)Цап та баран;                    4)Теля та ягня.

2. Як герої ставилися один до одного?

1) Були запеклими ворогами;         2)Були приятелями;                                                                      3)Ставилися байдуже;                      4)Не довіряли один одному.

3.Що знайшли приятелі посеред поля? 

1)Новеньку торбу;                           2)Багато капусти;                                                                                     3)Заячий хвіст;                                 4)Вовчу голову.

4. Кого зустріли звірі біля вогнища?

1) Людей;                                          2)Зайців;                                                                                                         3)Вовків;                                            4)Лисиць.

5. Скільки разів баран носив вовчу голову?

1) 3;                       2) 2;                    3) 1;                4)0.

6. Чому вовки не з'їли цапа та барана?

1) ;Бо ті виявилися кмітливішими;      2)Бо вони одразу втекли;                                                                     3)Бо були не голодні;                               4)Бо вовки не їдять м'яса.

 

Робота в парах

Гра «Ти – мені, я – тобі»

Придумайте запитання за змістом казки, поставте їх одне – одному.

Гра «Розвідники».

Полічити скільки разів у змісті казки зустрічаються слова цап та баран.

Дівчата – слово «цап»            (18 р.)

Хорвці – слово «баран»       (19 р.)

Завдання додому: переказувати казку від імені цапа; характеризувати головних героїв.

Підсумок: «Продовж речення»

                             Мені найбільше сподобалося …

                             Я дізнався …

                             Я хотів би ще краще навчитися …

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку