Урок читання у 2 класі. Казка "Цап та баран"

Про матеріал
Цей урок розроблений в рамках дистанційного курсу для учнів 2 класу. До кожного уроку пропонується презентація. Можна використовувати, як під час дистанційного, так і змішаного формату навчання.
Перегляд файлу

Тема.Казка — вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (с. 43-44).

Мета: Удосконалювати навички, правильного свідомого і виразного читання; вчити       учнів характеризувати головних дійових осіб; розвивати вміння висловлювати свою                                         думку; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Хід заняття

 

  1. Організаційна частина заняття.

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старання,

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!  

  1. Актуалізація опорних знань і повторення вивченого.

Мовленнєва розминка

  1. Робота з таблицею Шульте

C:\Users\User\Desktop\2 - А клас\ГПД\photo_1626616654.jpg

  1. Робота над чистомовкою

Ав-ав-ав – не лови гав.
Ва-ва-ва – книжка нова.
Ву-ву-ву – вип’ємо каву.
Ув-ув-ув – новину почув.
Ві-ві-ві – здивувались паві.
Ів-ів-ів – льон зацвів.
Во-во-во – намальовано криво.
Ов-ов-ов – накололи дров.
Ив-ив-ив – я квіти полив.
Ви-ви-ви – чорні брови.

  1. Знайди слова, які «загубилися»(Завдання створено на сайті Розвиток дитини)

к

о

р

о

в

а

м

в

ф

є

в

ч

я

ц

а

п

ю

щ

и

й

т

ь

б

л

н

г

к

ц

щ

є

ю

т

с

в

п

н

ш

з

ч

я

и

к

о

з

а

я

ф

ц

ь

Л

й

у

е

г

щ

х

і

а

р

ш

я

к

м

т

е

л

я

ї

в

ф

я

г

н

я

у

б

а

р

а

н

в

р

д

п

о

р

о

с

я

у

б

и

к

т

о

р

й

ф

у

а

  1. Цап
  2. Коза
  3. Корова
  4. Теля
  5. Баран
  6. Ягня
  7. Бик

-          Що об’єднує всі ці слова?

  1. Повідомлення і мети уроку. Назва казки, над якою ми будемо працювати зашифрована в цій грі «Цікава арифметика». Виконайте дії зі складами і отримайте слова.

1. Цариця – риця + панна – анна = цап

      2. Баба – ба + рама – ма + нора – ора = баран

          Робота над казкою «Цап та баран»

  1. Перегляд серії малюнків.

-          Давайте розглянемо ілюстрації до казки і спробуємо передбачити про  що йтиметься у казці.

-          Які ще дійові особи, крім цапа та барана зустрінуться?

Цап та баран

Цап та баранЦап та баран

 

Цап та баранЦап та баран

 

Цап та баранЦап та баран

 

-          Що можемо сказати про головних героїв казки?

-          А тепер давайте прочитаємо казку, і перевіримо, чи справдилися наші передбачення.

  1. Читання казки учнями з позначкою.

-          Чи не помилилися ми у нашому передбаченні, що цап та баран були справжніми друзями?

-          Читаючи текст, олівцем позначайте слова, значення яких вам не зрозуміле.

Руханка (https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM&ab_channel=%D0%9B%D1%96%D0%BB%D1%96%D1%8F%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE)

  1. Словникова робота.

«Довідкове бюро»

Відсіля – звідси.

П’ятами накивати – швидко втекти.

Курінь – легка будівля, сторожка.

Прибрались – тут: пішли геть.

Ворожити – тут: передбачати, вгадувати.

Ворожбит – тут: той, хто ворожить.

Приятелі – друзі, товариші.

Ломака – палиця, дрючок.

Міркувати – думати.

Тестування казки (https://naurok.com.ua/test/cap-ta-baran-ukra-nska-narodna-kazka-1049181.html)

1.Хто є головними дійовими особами казки?

 

  1.       Корова та бик;                     2) Вовк та собака;                                                                                         3)Цап та баран;                    4)Теля та ягня.

2. Як герої ставилися один до одного?

1) Були запеклими ворогами;         2)Були приятелями;                                                                      3)Ставилися байдуже;                      4)Не довіряли один одному.

3.Що знайшли приятелі посеред поля? 

1)Новеньку торбу;                           2)Багато капусти;                                                                                     3)Заячий хвіст;                                 4)Вовчу голову.

4. Кого зустріли звірі біля вогнища?

1) Людей;                                          2)Зайців;                                                                                                         3)Вовків;                                            4)Лисиць.

5. Скільки разів баран носив вовчу голову?

1) 3;                       2) 2;                    3) 1;                4)0.

6. Чому вовки не з'їли цапа та барана?

1) ;Бо ті виявилися кмітливішими;      2)Бо вони одразу втекли;                                                                     3)Бо були не голодні;                               4)Бо вовки не їдять м'яса.

 

Робота в парах

Гра «Ти – мені, я – тобі»

Придумайте запитання за змістом казки, поставте їх одне – одному.

Гра «Розвідники».

Полічити скільки разів у змісті казки зустрічаються слова цап та баран.

Дівчата – слово «цап»            (18 р.)

Хорвці – слово «баран»       (19 р.)

Завдання додому: переказувати казку від імені цапа; характеризувати головних героїв.

Підсумок: «Продовж речення»

                             Мені найбільше сподобалося …

                             Я дізнався …

                             Я хотів би ще краще навчитися …

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Косенко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
802
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку