Конспект уроку з літературного читання 2 клас "Диво квіти"

Про матеріал
Мета:Виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати уміння робити висновки, вдосконалювати навички виразного читання в особах, систематизувати знання учнів із теми «Цікава тема природи». Виховувати естетичні відчуття, спостережливість.
Перегляд файлу

Тема: Диво-квіти

Матеріал уроку: Василь Сухомлинський « Сергійкова квітка»

Мета: Виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати уміння робити висновки, вдосконалювати навички виразного читання в особах, систематизувати знання учнів із теми «Цікава тема природи». Виховувати естетичні відчуття, спостережливість.

Обладнання: виставка дитячих книжок із творами В.О.Сухомлинського, малюнок їжачка з яблучками, грибочками, грушками, дитячі малюнки до вивчених творів.

 

Хід уроку

  1. Орієнтовано-мотиваційний етап
  1. Мовна розминка
  1.       « Гра зайве слово»

-послухайте групу слів і виділіть в ній «зайве» слово. А ті слова, що залишилися,-назвіть одним узагальнюючим словом.

1) Зозуля, голуб, орел,соловейко, муха (Птахи)

2) Барвінок, фіалка, мак, береза, троянда (Квіти)

3) Дуб, ромашка, тополя, клен, каштан (дерева)

4) Комар, метелик, жук, горобець, мураха (Комаха)

  1.       Гра «Назви одним словом»

-Яким одним словом можна назвати всі ці слова? (Природа)

-Так,це все природа. Це дивосвіт, яким наділена наша прекрасна планета Земля.

-Яке називається наша тема розділу, над якою ми з вами працюємо?(Цікава природа)

  1. Перевірка домашнього завдання

-З якими творами ми з вами ознайомилися на попередньому уроці?

-Крім виразного читання вдома, вам, за бажанням, запропоновано було намалювати малюнок до 1 з віршів.

  1.        (Показ малюнків).
  2.       Читання віршів
    1.       Олександр  Олесь «Довго хмарами небо покрито було»

-Про яку пору року йдеться у вірші?(Про весну)

- Чому зрадів поет?(З'явилася і весні, і тепло, і блакить, і повітря весняне).

- Слова, «дихають луки і ниви», «струмки туркочуть» вжиті в прямому чи переносному значенні?

- Які ознаки весни згадано у вірші? (Тепло, блакить, повітря весняне, співа навкруги, струмки, кричать журавлі).

- Чи змінився настрій поета в останньому реченні? Чому?

2) «Дівчина» Максим Рильський

- Про яку дівчину пише автор? Як її звати?

- Які картинки природи змальовано у вірші?

- Фарби яких кольорів потрібно взяти художнику, щоб намалювати картину за цим віршем? (Жовті, зелені, червоні)

3) Підсумок, перевірка домашнього завдання

- Що об'єднує вірші, над якими з вами працювали? (Картини природи)

- А чим вони відрізняються? (Порами року, різними картинами природи)

4) Мотивація навчальної діяльності

А) Робота над висловами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Як ви розумієте ці вислови?

- Чи доводилося вам побачити казку, диво навколо себе? Чи можете ви уявити розмову джмеля і бджілки? А почути пісеньку лісу і побачити дива природи?

- Ви повинні пам'ятати, що для того щоб почути голос природи, побачити її дива, відчути її чари, ви повинні бути спостережливими і уважними.

- А побачити те, що ховає природа, нам допоможе оцінювання Василя Олександровича Сухомлинського «Сергійкова квітка»

- Давайте пригадаємо, які тварини він нам уже подарував? А допоможе нам кросворд.

- Що ви знаєте про цю людину? (Понад 35 років працював учителем мови і директором школи. Він автор понад 1500 казок-мініатюр, оповідання, легенд)

- Що об'єднує всі його твори? ( Всі вони вчать доброти, щирості, людяності, справедливості)

-Сьогодні ми з вами ще познайомимося із ще одним оповіданням В.О.Сухомлинського «Сергійкова квітка»

 

  1. Операційно- виконавчий етап
    1. Робота над заголовком

- Як ви думаєте про кого це оповідання?

- Пофантазуйте про кого може йтися?

2. Слухання оповідання, яке читає учитель.

Перевірка первинного сприймання.

- Про кого оповідання? Чи збіглися ваші передбачення із змістом твору?

3. Словникова робота

Предостатній

Ранесенько

Вирізьблено

Батьківськими

Гущавина (місце де кущі ростить дуже густо)

Чагарник ( зарості багаторічних дерев'яних  кущових рослин)

  1. Читання оповідання  учнями мовчки

- Як звати хлопчиків?

- Коли і де зустрілися діти?

-  Чим вони хвалилися?

  1. Вибіркове читання. Робота над змістом оповідання.

-Який подарунок отримав Петро? Прочитайте опис ножика

-Чим хвалився Максим? Який був цей ліхтарик?

- Чим здивувався Гриць. Прочитайте.

- Що показав друзям Сергійко? Якою була ця квітка?

- Як хлопці відгукнулися про ножик, ліхтарик, соловейка? ( Добрий ножик, добрий ліхтарик, ….. словейко)

- А про квітку? Прочитайте (Яке диво!)

- Який подарунок викликав найбільше здивування?

- Від кого отримали подарунки Гриць, Максим і Петро?

- А Сергійко? (Він сам зробив не звичайний подарунок друзям класу)

- Чи зрозуміли це друзі Сергійка? (Ні)

-Прочитайте що вони відповіли

6. Робота над ілюстрацією

7. Читання оповідання в особах

- Розгляньте малюнок. Якими б словами твору ви б його підписали? ( «Це була прекрасна квітка», «Яке диво!»)

- Хто із зображених на малюнку дітей – Сергійко? Доведіть свою думку.

Фізкультхвилинка

8. Доповніть речення словами з тексту.

Це була (прекрасна квітка)

На її блакитних пелюстках тремтіли ( краплини роси), і в кожній  краплині (горіло по маленькому сонцю)

  1. Узагальнення вивченого матеріалу

9. Розвиток зв'язного мовлення

- Уявіть, що ви теж берете участь у розмові хлопчиків  Що б  ви сказали?

10.Визначення головної думки твору.

(Вчіть бачити не тільки красу природи, а й дарувати красу всім людям)

11. Робота над віршем словацького поета Павла Гнездослава

Я знову квітку – і вона зів'яла,

Я зловив метелика- і він

Помер у мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що доторкнутися

 До краси можна лише серцем.

  1. Узагальнення прочитаного за темою
    1. Слово вчителя

- Ось і закінчився у нас розділ, який як називається, пригадайте будь ласка. (Цікава книга природи)

- Кому розкривається книжка природи ( Допитливим, спостережливим уважним)

- Давайте ми з вами будемо справжніми друзями природи.

2. Узагальнення прочитаного

- Яка пора року в нас за віконечком?

- З якими творами про осінь ми з вами ознайомилися? (У таких: золота осінь, «Катерина Перелісна», «Осіння гра» Микола Сингаївський; «Лісовою стежкою» Олесь Донченко « Журавлик» Наталія Забула)

- Як ви знаєте, осінню всі дівчата готуються до зими. Шукають харчі на зиму. От і наш їжачок хоче запастися їжею. І прийшов до нас у гості на урок. Давайте його пригостимо яблучками, грибочками та грушами але ці гостинці незвичайні. Їжачка може пригостити лише той, хто дасть правильну відповідь на запитання.

3. Гра «Знавці назв творів та їх авторів»

А) Дощик, дощик ти вже злива! Плаче груша, плаче слива» (Ліна Костенко «Соловейко застудився»)

Б) «Хоч би де замовила квіточка одна, тільки й червоніє що горобина» (Яків щоголів «Осінь»)

В) «Завжди з нами був у забавках, з нами грався та гуляв»  (Наталя Забула «Журавли»)

Г) Чуєш?- шепоче Максимко і опускається навколішки. – Мурашня балакає» ( Олег Буцень «Наше відкриття»)

Д) В яких творах героями виступають діти? ( К.Перелісна «Песик і хлопці», О.Донченко «Лісовою стежкою», О.Буцень «Наше відкриття», В. Сухомлинський «Сергійкова квітка»)

4. Гра «Про кого іде мова?»

А) Хто «важко віддає плоди … людей хапає за рукава?» (Шипшина)

Б) Хто «грається променями, грається листом, не розлучається з нашим дитинством? (Білка)

В) Кого діти знайшли « на болоті біля річки … із пораненим крилом (Журавлика)

Г) Хто «застудився, а тепер лежить під пледом,п'є гарячий чай із медом?» (Соловейко)

Д) Кому потрібно домовитися між собою « кому, що робити, в яку зміну працювати, де будівельний матеріал брати?» (Мурашкам)

  1. Підсумок теми уроку

-Ось і пригостили ми нашого їжачка смачними подарунками. Хай тепер уже не боїться голодної зими і міцно спить до весни»

- А ми й на далі будемо спостерігати за красою рідної природи.

  1. Домашнє завдання

Виразно читати оповідання і відповідати на запитання до розділу (с.61-64)

 

docx
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку