Виховна година
Тема:Людина починається з добра
Мета: розкрити учням переваги добра над злом,розширити уявлення про людяність, формувати в учнів моральні чесноти , збагачувати словниковий запас, виховувати повагу до традицій українського народу.
Хід виховної години
1. Організація класу
Учитель:
Людина починається з добра
З уміння співчувати, захистити,
Це зрозуміти всім пора ,
Бо ми прийшли у світ добро творити.
Учитель: Добрий ден! Запрошую вас у країну Добра. Нехай побачене і почуте доторкнеться до ваших сердець.
Добро – це надія, довіра.
Доброта – це стан душі людини, що спонукає творити добро.
Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від зросту.
Діти сьогодні ми з вами поговоримо про доброту. Добро, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити добрим словом та вчинками – є в характері нашого народу.
Учитель: Діти, а які риси характеру повинні бути у людини, щоб про неї говорили, що вона добра.
Які правила доброти ви знаєте?
(допомогти хворим, хто потрапив у біду, з ким сталося нещастя)
Слово учням.
Рано-рано сонце встало,
Україну привітало,
побажало їй добра,
усміхнулось до Дніпра,
до Дністра і до Дунаю,
до Шевченкового краю,
де живуть уже віки
українські – козаки.
Рано-рано сонце встало,
гарних діток привітало,
побажало швидко встати
та розумними зростати,
шанувать свою родину
і любити Україну,
бо вона у нас одна,
і дорожчої нема.
Тільки вимовляю тихо
Тепле слово «доброта»
Враз кудись відходить лихо,
Сум далеко відліта.
Ти поглянь навколо себе,
Рідну землю не забудь
Ясне сонце, синє небо –
Наче кажуть: «Добрим будь».
Коли тебе в тяжку хвилину
Людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку,
Дитино, пам’ятай завжди
Коли ж людині ненароком
Ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку,
Мовчи й нікому не хвались.
Доброта від холоду зігріє,
І якщо вона як сонце світить,
То радіють, і дорослі, й діти.
Гра «Нумо луною за мною»
Добре діло → роби сміло;
Добре роби → добре буд;.
Доброму скрізь → добре;
Добрій людині → скрізь раді.
Учитель: Діти! Ми говоримо добро і що ви зразу уявляєте.
(складання асоціативного куща)
Ми з вами будемо дослідниками.
«Смішинки – веселики»
Учитель: А зараз «Смішинки – веселики»
«Невихований ведмідь»
В лісі жив Ведмідь – гультяй,
Знав єдине слово: «Дай!»
- Дайте меду і малини!
- Дайте рибки і калини!
Доріками звірі вслід:
- Ну й неввічливий ведмідь!
Чи тобі завчити важко
Чарівні слова : «Будь ласка»
«Швидка дівчинка»
- Чого так швидко їси шоколад?
Чи забула, що в тебе є братик?
- Ні, мамо, не забула. Тому й поспішаю.
«Не ділиться»
- Ти, Гнатику, сам горіхи поїв чи поділився з сестричкою?
- А три не ділиться на два.
Учитель: Діти! Наш народ мудрий і все підмічає. Ви ось послухайте.
1) Добро робити ніколи не пізно.
2) Добре слово краще за пряник медовий.
3) Хто швидко допоміг, той допоміг двічі.
4) Людину ми бачимо по її вчинках.
Учитель: Ми з вами грали у гру «Мікрофон». Так от я взяла інтерв’ю у ваших батьків і створила «Книгу добрих справ» (показую альбом і наводжу приклади).
Це маленькі добрі справи, які ви робити для своїх батьків, для братиків, сестричок.
Діти, є великі добрі справи, які ви можете зробити зі своєю родиною. У ці важкі часи для нашої держави не може людина стояти осторонь, не допомагати іншим людям, не допомагати тваринкам, які залишились без господарів. Ми з вами, з вашими батьками провели «Тиждень добрих справ».
Ось погляньте на цей кошик, в ньому складені добрі справи вашої родини. Ви знаєте, діти, мені було так приємно дізнатися, що деякі родини брали участь у допомозі діткам з Херсону, навіть не дивлячись на те, що самі живуть не вдома. Надавали допомогу родинам, які потребували уваги і підтримки. Приємно було нашим захисникам, коли родина привезла млинці з м’ясом і води. А ще ми від нашого класу пригостили фруктами і печивом військових і подякували їм за те, що нас захищають від ворога.
Ми з вами дарували доброту від щирого серця. Справжня доброта, коли робите добрі справи і не чекаєте подяки, а просто робите, і від цього отримуєте задоволення. Як приємно бачити вдячні очі тваринки, яка залишилась без господаря і без їжі, а ви її нагодували і вам стало тепліше на душі. Робити добро потрібно все життя і воно повернеться вам більше, ніж зробили.
«Руханка»
Давайте відпочинемо
Я тримаю у руці (тримають олівці)
Кольорові олівці
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати
І озера, і діброви
І веселку, і калину
Чорне море і Дунай
Ми всі любимо наш край
Будемо добро творити,
Щоб завжди у мирі жити.
Старайся робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце цвіло
Це хорошою робить людину.
«Вікторина»
1) Коли відзначають День доброти (13 листопада)
2) Корисна справа, добрий вчинок називається – добро.
3) Доброта – це гарне ставлення до інших людей.
4) У якій українській народній казці був приклад справжньої дружби. («Котик і Півник»)
5) В якій казці дівчинка визволила свого друга Кая («Снігова королева» дівчинка Герда)
Учитель: Ось перед вами «Стежинка» добрі слова. Дякую, спасибі, … .
А тепер підбери слова, в яких «заховалось» слово добро.
Доброта, добрий, добренький.
Діти, ви знаєте я придбала дуже гарну книгу називається «Школа доброти». І сьогодні ми розпочинаємо читання творів. І перший твір, який я вам прочитаю, це казка Юрія Ярмиша, українського дитячого письменника, майстра дитячої казки. Казка називається «Добре серце». Ви переглянете відео, тож будьте уважними слухачами.
Учитель:
Кажуть в народі
«Бажай добра»
В радості й горі хліб розділити
Ціла наука для вас, дітвора!
Існують правила життя давно у цій країні,
Для вас умова лиш одна.
Навчись, оволодій!
На все життя запам’ятай мудрі ці слова «Шануй людей і тебе шануватимуть».
Всі учні: Ми добро даруємо кожному із вас, хоча маленькі серденька у нас. ♥
Врятує світ краса
Завжди так говорили
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
То, люди, на землі спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
Дякую Вам за увагу.