Розробка уроку з літературного читання на тему: "Перш ніж зробити щось, подумай! "

Про матеріал
Удосконалювати вміння та навички учнів ділити текст на частини, добирати заголовки, визнавчати головну думку тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бажання робити людям добро; довести до свідомості учнів, що не варто робити якусь справу, не подумавши про її наслідки.
Перегляд файлу

Урок «Літературного читання»

Тема.  Перш ніж зробити щось, подумай!

Матеріал до уроку: болгарська народна казка «Виноградар і змія»

Мета: удосконалювати вміння та навички учнів ділити текст на частини, добирати заголовки, виз навчати головну думку тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, бажання робити людям добро; довести до свідомості учнів, що не варто робити якусь справу, не подумавши про її наслідки.

Обладнання: картки-блискавки, малюнки із зображенням диких тварин, фруктів.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Розвиток мовно-слухової уваги
  1. Гра «Назви одним словом»

Учитель пропонує школярам назвати всіх тварин, що зображені на малюнках, і дібрати до них спільну назву.

  1. Промовляння чистомовки

Ма-ма-ма – молока нема!

Му-му-му – молока кому?

Мо-мо-мо – зараз подамо!

Ми-ми-ми – напилися ми!

  1. Робота над скоромовкою

Заповзла в кущі змія –

Не боюся зовсім я!

Не тікай і ти чимдуж –

Не отруйний зовсім вуж.

 Промовляння у різному темпі, з різною інтонацією.

  1. Розвиток навичок читання
  1. Читання колонок слів

Кухоль

відтоді

оддалік

щосили

виноградник

виноградар

майбутнього

відновитися

 

  1. Гра «Пильне око»

Учні читають слова з карток-блискавок: чоловік, каміння, золотий, покликав, минуло, наслідки.

  1. Робота над темою уроку. Болгарська народна казка «Виноградар і змія»
  1. Первинне сприймання тексту
  • Чому змія не захотіла більше дружити з виноградарем?
  1. Напівголосне читання казка
  • Знайдіть слова, які вам незрозумілі

   Тлумачення окремих слів.

  1. Робота з карткою №1. Перевірка рівня свідомості сприйняття тексту

Позначте правильні відповіді.

  1. Яке господарство мав чоловік?
  • Фруктовий сад;
  • Виноградник;
  • Пшеничний лан;
  1. З ким потоваришував виноградар?
  • Зі змією;
  • Із сином;
  • Із псом;
  1. Що спробував вчинити син виноградаря?
  • Допомогти батькові;
  • Вирубати весь виноград;
  • Вбити змію;
  1. Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання
  • Прочитайте, що мав чоловік у дворі.
  • Хто жив у купі каміння?
  • Що надумав зробити виноградар?
  • Як він це зробив?
  1. Робота в парах
  • Придумайте запитання до другої частини.
  1. Читання за особами
  2. Добір заголовків до частин. Укладення плану

ПЛАН

  1. Дружба виноградаря й змії.
  2. Вчинок сина і його наслідки.
  3. Спроба відновити дружбу.
  1. Визначення головної думки казки.
  2. Робота з карткою №2

У яких рядках міститься головна думка казки?

  • «Давай знову дружити, як раніше дружили»
  • «Коли щось робиш, думай про наслідки»
  • «Так дружили вони багато років»

А як можна розмістити прислів’я відповідно до плану?

  • Хто за чуже хапається, свого позбувається.
  • За добро добром платять.
  • Зробиш добро – не кайся; вдієш лихо – начувайся.
  1. Підсумок уроку
  • Який висновок для себе ви зробили з прочитаного?
  • Що засуджується в казці?
  • Чого вчить нас ця казка?
  1. Рефлексія
  • Оберіть за кольором цеглинку: червона – було складно; жовта –виникли труднощі; зелена – було легко

 

 

 

docx
Додано
25 березня 2023
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку