Урок читання. Українська народна казка "Лисичка та Журавель"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для учнів 2 класу НУШ. Відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко.
Перегляд файлу

 

 

 

Тема. Українська народна казка «Лисичка та Журавель»

Мета. Познайомити дітей з українською народною казкою «Лисичка та                 Журавель». Вчити учнів виділяти головних героїв казки, формувати навички правильного та свідомого читання мовчки і вголос, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати зв’язне мовлення учнів, критичне мислення, збагачувати словниковий запас. Виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Обладнання. Підручник, презентація, загадки

Тип  уроку: комбінований.

                                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго ранку, Софійко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Даніїле, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Богдане, я хочу щоб день у тебе був щасливим!

- Діти, відгадайте загадку.

                        Маленьке, кругленьке,  за хвіст не підняти.

  •         В моїх руках чарівний клубочок.
  •         Ми  з  вами  знаємо  багато  українських  народних  казок  і  «зібралися»

вони в цьому  чарівному  клубочку.  Настав  час  «розплести»  його  і  пригадати,  які  ж  казки  навчили  нас  народної  мудрості.  Уявімо,  що  ми  рушаємо  у  подорож  до  казкової  країни.  У  якій  казочці  ви  б  хотіли  опинитись?  Кого  з  героїв  цієї  казки  зустріти  і  кого  з  товаришів  взяти  з  собою?  Будьте  уважні,  стежте,  щоб  названа  казка  та  її  герої  не  повторювались.

(Вчитель  розпочинає,  діти  продовжують.  Кожен  називає  казку,  героя  та  ім'я  товариша,  котрого  візьме  із  собою.  Клубочок діти передають один одному. Таким  чином  створюється  павутинка).

         - Подивіться,  яку  павутинку  ми  створили  із  казок!  Ви  справжні  казкарики!

  чи  скінчилася  нитка  у  клубочку?

  - Багато  цікавих  казок  таїть  у  собі  наш  чарівний  клубочок. 

  - Завдяки казці ви, діти,  пізнаєте світ.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Пригадайте,  який розділ вивчаємо?
  • Які твори  ми вивчали в цьому розділі?

 ( пісні, заклички , лічілки, мирилки , скоромовки, загадки, прислів’я, народні казки)

  • Згадайте, будь ласка, що таке народна казка?

III. Повідомлення теми і мети уроку

  • Щоб дізнатися назву казки, та хто герої цієї казки, нам допоможуть наступні вправи.

Заповнення пропусків

- Ой, лишенько! - кричать слова,

Пропали літери у нас.

Без них всіх бути ми не можем,

Допомогти ж зуміє кожен.

Ви дуже добре поміркуйте

І нас скоріше порятуйте.

                  Л..С..ЧК.., Ж..Р..В..ЛЬ

Відгадайте загадки

В темнім лісі проживає.                         Прохолоди чиста просинь-

Довгий хвіст пухнастий має.                На поріг ступає осінь.

Їй на місці не сидиться.                            Вдаль від рідної землі

Як зовуть її?...(Лисиця)                                    Відлітають….(Журавель)

  • Сьогодні ми ознайомимося з українською народною казкою «Лисичка і

Журавель»

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1. Виразне читання казки вчителем.

2. Словникова робота

Прочитай правильно

Запросини, припрошує, пригощайся, розійшлися. Приятелько, приятелює, розгнівалася, розсердилася.

ЗАПРОСИНИ –  гостини

ПРИПРОШУЄ –  запрошує  

ПРИЯТЕЛЬКО –  подруга

ПРИЯТЕЛЮЄ – товаришує

РОЗГНІВАЛАСЯ - розсердилася

3.Читання казки учнями

Фізкультхвилинка 

4.Аналіз тексту з елементами вибіркового читання

  • Скільки персонажів у цій казці? Назви їх.
  • Прочитай, як Лисичка запрошувала Журавля  в гості?
  • Чим Лисичка пригощала Журавля? Прочитай, який посуд вона вибрала для частування гостя? Як ви думаєте, чому?
  •    Уявіть себе на місці Журавлика, як він почувався в гостях у Лисички?
  • Як відреагував Журавлик на Лисиччине частування? Прочитайте.
  • Прочитайте, яку посудину обрав Журавлик?  Чому?
  • Як відреагувала лисичка на журавлине частування? Прочитайте.
  • Чому вона не змогла приховати свого обурення?
  • Чи приятелюють від того часу Лисичка з Журавлем? Чому?

-    Розглянь малюнок. Який епізод казки на ньому зображено?

-    Чого вчить ця казка?

5.Поділ казки на частини

- На скільки частин можна поділити казку?

- Дайте назву кожній з частин.

6. Характеристика дійових осіб

7. Читання казки в особах

8. Послухайте пісню, написану за мотивом української народної казки «Лисичка і Журавель». Порівняйте казку та пісню. Чим вони схожі, а чим різняться? Яку народну мудрість висловлено в пісні?

V. Підсумок уроку

-  Чого навчає ця казка?

-  Як не потрібно робити??

- Як би ви помирили Лисичку та Журавля?

- Як можна було б продовжити казку?

VІ. Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку лего

 

 

docx
Додано
7 січня 2022
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку