10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок читання в 3 класі на тему: "Пригоди дерев’яного чоловічка. Карло Коллоді "Пригоди Піноккіо""

Про матеріал
Урок на тему: "Пригоди дерев’яного чоловічка. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»". Цікава історія схожа на історію про "Буратіно".
Перегляд файлу

Тема: Пригоди дерев’яного чоловічка. Карло  Коллоді «Пригоди Піноккіо».

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів із творчістю К. Коллоді; провести аналогію за твором Олексія Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»;
  • розвиваюча: вдосконалювати навички  читання  в особах та переказування тексту відповідно до послідовності подій; розвивати вміння давати оцінювальну характеристику вчинкам головних героїв; розвивати мовлення, формувати уміння аналізувати, робити висновки;
  • виховна: виховувати почуття справедливості та відповідальності за свої вчинки, почуття співпереживання та справедливості; виховувати любов до художнього слова, сприяти пізнавальній активності.

Обладнання: Савченко О.Я. Літературне читання. 3 клас: підруч. для загально-освітн. навч.закл./ К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – С.146-152

План

  1. Організація початку уроку:
    1. Привітання
    2. Організація класу
  2. Мовленнєва розминка:
    1. Робота над чистомовкою
    2. Гра  «Озвуч малюнок»
  3. Повторення вивченого:
    1. Робота в парах
  4. Підготовка до сприймання:
    1. Відгадування загадки
    2. Короткі відомості про автора
    3. Повідомлення теми та мети уроку
    4. Словникова робота
  5. Перше читання твору вчителем. Перевірка сприймання прочитаного:
    1. Читання казки вголос вчителем
    2. Бесіда з учнями. Перевірка сприймання прочитаного.
  6. Перечитування:
    1. Читання тексту учнями ланцюжком
    2. Фізкультхвилинка
    3. Читання тексту учнями про себе
  7. Аналіз змісту твору:
    1. Вибіркове читання.
    2. Індивідуальна робота. Встановіть послідовність подій.
    3. Короткий переказ згідно плану.
  8. Узагальнююча бесіда
  9. Підсумок:
    1. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

                                                               Хід уроку:

I. Організація початку уроку:

  1.1. Привітання

- Добрий день, учні. Привітаймося, посміхнімося один одному, щоб провести цікавий та творчий урок.

  1.2. Організація класу

Казок чимало є на світі

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо  прожити ми без них?

Казка стукає у двері привітаємо її.

І щоб  нам не говорили ми впізнаємо її.

- Про який жанр говориться у вірші?

- Які казки бувають?

- Яку відповідь ви дали б на запитання у вірші? Обґрунтуйте думку.

II. Мовленнєва розминка:

  2.1. Робота над чистомовкою

Іли-іли-іли — гуси на лужку присіли.

Али-али-али — потім травку пощіпали.

Или-или-или — у водиці лапки мили.

Ою-ою-ою — ґелґотали між собою.

  2.2. Гра  «Озвуч малюнок»

Вчитель демонструє предметні малюнки, а учні озвучують їх.

Немовля — а-а-а-а.

Мишка — пі-пі-пі-пі.

Півень — ку-ку-рі-ку-у-у.

Коник — іго-го-о-о.

Жабка — скре-ке-ке-е-е.

Тигр — р-р-р-р.

III. Повторення вивченого:

  3.1. Робота в парах

- Пригадайте разом із сусідом по парті, який твір ми вивчали на минулому уроці, хто його автор, які головні герої, та тема твору?

IV. Підготовка до сприймання:

  4.1. Відгадування загадки

Від розбійників тікав,

В небі з лебедем літав,

Півня, взявши за коня,

Мчав по полю навмання,

Друзів у біді не кинув

Знаменитий... (Буратіно).

- Чи знаєте ви хто є автором цієї казки?

- Російський письменник Олексій Толстой написав свою казку за мотивами казки італійського письменника Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо». Ця казка, перекладена на 87 мов світу, є однією із найзворушливіших і найсмішніших книг світової літератури. Дерев’яного довгоносого Піноккіо, нестерпного, доброго, буйного, чуттєвого, дотепного, дурного, як пробка, впертого, як осел, плаксивого і жартівливого, егоїстичного і великодушного знають в усьому світі.

  4.2. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми ознайомимося з уривком з казки італійського письменника Карло Коллоді.

У казці «Пригоди Піноккіо» немає драконів і чаклунів. Фея живе у ній не у палаці, і навіть не у печері, а в «чистенькому будиночку». За непослух тут карають ослячими вухами й довжелезним носом. Незвичайний у казці герой, бо його витесали... з чого б ви думали? З виш- невого цурпалка (шматка деревини).

  4.3. Короткі відомості про автора

- Незвичайним є і сам автор. Його справжнє ім’я — Карло Лоренціні. Він народився у місті Флоренція, а Коллоді називалося селище, де проживала його мати. Зараз у цьому маленькому італійському містечку стоїть рідкісна статуя — пам’ятник літературному героєві, дерев’яному хлопчині на ім’я Піноккіо. На пам’ятнику викарбувано напис: «Безсмертному Піноккіо — вдячні читачі у віці від чотирьох до сімдесяти років». І ще одна деталь: Піна на тосканському діалекті означає «кедровий горішок». Міцним виявився горішок. Не підвладний він часові!

  4.4. Словникова робота

- Діти, в казці зустрінуться слова, значення котрих нам не знайоме:

Сольдо – дрібна монета в Італії.

Ганчірник – той, хто збирає, скуповує ганчірки.

Замашний – великий.

Рожен – металевий прут, на який настромлюють м’ясо або рибу для смаження на вогні.

V. Перше читання твору вчителем. Перевірка сприймання прочитаного:

  5.1. Читання казки вголос вчителем

  5.2. Бесіда з учнями. Перевірка сприймання прочитаного.

— До кого потрапило поліно?

— Кому майстер Вишня віддав цурпалок?

— Що зробив Джеппето з поліна?

— Навіщо Джеппето продав свою єдину куртку?

VI. Перечитування:

  6.1. Читання тексту учнями ланцюжком

— Про що мріяв Піноккіо, йдучи до школи?

— Про що свідчать його думки?

  6.2. Фізкультхвилинка

Дерева високі-високі.

Травичка низенька-низенька.

Вітер дерева колише, гойдає.

То вправо, то вліво.

То вперед, то назад нахиляє.

Пташки летять, відлітають.

А діти тихенько, за парти сідають.

  6.3. Читання тексту учнями про себе

— Прочитайте розмову Піноккіо з хлопчиком. Які риси характеру Піноккіо виявилися при цьому?

— Хто купив «Буквар» у дерев’яного хлопчика?

— Прочитайте слова автора, якими він засуджує поведінку Піноккіо.

VII. Аналіз змісту твору:

  7.1. Читання казки вголос в особах. 

     - Назвіть дійових осіб казки.  (Обговорення та уточнення ролей)

  7.2. Індивідуальна робота. Встановіть послідовність подій.

- Пригадайте, як розвиваються події в казці та встановіть послідовність подій.

  • Піноккіо продав  буквар за чотири сольдо.
  • Піноккіо в обіймах  своїх дерев'яних братів!
  • Майстер Вишня подарував поліно своєму приятелеві Джеппето, який зробив з нього дерев'яну ляльку — Піноккіо.
  • Несподівана зустріч із хазяїном театру.
  • Піноккіо міркував як купить батькові Джепетто вовняну куртку.
  • Піноккіо кличе на допомогу.

- Відповідно до встановленої послідовності подій перекажіть коротко зміст казки.

  7.3. Короткий переказ згідно послідовності.

VIII. Узагальнююча бесіда

— З казкою якого письменника ви ознайомилися?

— У якій країні була створена ця казка?

— Щоб дізнатися про інші пригоди Піноккіо, прочитайте всю казку Карло Коллоді.

IX. Підсумок:

  9.1. Повідомлення домашнього завдання

Намалювати малюнки до казки (с. 147–151).

docx
Додано
20 травня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку