Урок читання в 3 класі ,,Т.Г.Шевченко ,,Зацвіла в долині'', ,,Тече вода з-під явора''

Про матеріал
Урок читання в 3 класі. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. На уроці застосовуються такі методи: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, методи стимулювання і мотивації, усного самоооцінювання. Прийоми: асоціативний кущ, сенкан, незакінчені речення, хмаринки слів. Зв'язок з іншими предметами: ЯДС, мистецтво, математика.
Перегляд файлу

                                                        Урок читання в 3 класі

Тема: Шевченків заповіт облетів увесь світ. Т.Шевченко ,,Зацвіла в долині’’, ,,Тече  вода з-під явора’’.

Мета: ознайомити учнів з творчістю українського поета Т.Г.Шевченка, працювати над виразністю читання віршованих текстів; збагачувати словниковий запас учнів; розвива-ти навички читання, усне зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного краю, бажа-ння читати твори Т.Шевченка, почуття любові й поваги до світлого образу поета.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                                                  Хід уроку

  1. Організаційний момент. Створення психологічного настрою. Емоційне налаштування на урок.

-         Я рада всіх бачити на уроці читання. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож по місту Знань. Його вулиці дуже загадкові і таємничі. Тож будемо пізнавати нове, цікаве і корисне. Побажаймо один одному успіхів і гарного настрою.

Урок читання починаємо,

Гарного настрою всім бажаємо.

Те що вивчили – пригадаємо,

Поміркуємо, почитаємо.

  1. Актуалізація опорних знань.

Мовленнєва розминка. Чистомовка.

  Подорожуючи містом, ми потрапили на вулицю Розчитування.

Ди-ди-ди – йшли качата до води

Иця-иця-иця – а на зустріч їм лисиця.

Ити-ити-ити – та качат не треба вчити

Юсь-юсь-юсь –вони з розбігу в воду плюсь.

Гра ,,Шифрувальники’’

На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з поезією геніальної людини. Щоб дізнатися хто це, розшифруйте слова.

Вінок –нок+р+ші        Вірші

Київ – їв –и+ oб+за+ря       Кобзаря

-         А кого ми називаємо Кобзарем?

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Наша подорож продовжується і ми прийшли на вулицю повідомлень. Тема нашого уроку ,,Шевченків заповіт облетів увесь світ . Читання віршів ,,Зацвіла в долині’’, та ,,Тече вода з-під явора’’. Ваше завдання – уважно слухати, активно працювати, старанно читати і ви дізнаєтесь багато нового про життя і творчість поета.

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь вчителя про життєвий шлях  великого Кобзаря.
  2. Робота над віршем ,,Зацвіла в долині’’.

Тарас Григорович дуже любив Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину. Він присвятив їй свої вірші: у своєму ,,Кобза-рі’’ слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина згадуєть-ся 965 разів. Сьогодні ми ознайомимося з чудовим віршем Кобзаря ,,Зацвіла в долині’’. Вслухайтеся, як звучить українське слово.

Первинне ознайомлення з віршем.

Словникова робота.

Свитина – старовинний одяг.

Словесне малювання.

-         А зараз прочитайте вірш самостійно і уявіть собі, які картини можна побачити за словами вірша?

-         Які звуки можна почути, читаючи вірш?

-         Відшукайте слова, якими поет описує калину. З ким він її порівнює?

Гра ,,Диктор телебачення’’

Гра ,,Знайди рими’’

Слухання пісні.

-         Багато віршів Шевченка стали піснями. Композитор Аркадій Філіпенко написав музику на слова цього вірша, і ось послухайте яка отрималась гарна пісня.

Фізкультхвилинка.

Складання сенкану до слова ,,калина’’.

  1. Опрацювання вірша ,,Тече вода із-за гаю’’.

- А зараз ми ознайомимося ще з одним віршем геніального поета ,,Тече вода із-за гаю’’. Цей вірш Шевченко написав за кілька місяців до смерті. Останні дні життя поета були наповнені болем. В його поезії оживала неповторна краса України.

Первинне ознайомлення з твором за допомогою презентації.

Бесіда після прослуховування вірша.

-         Що змальовує поет у вірші?

-         Які картини ви уявили, слухаючи вірш?

-         Відчувається милування поета рідною природою. Справді, поезія, ніби малюнок-пейзаж. Квітучий і чарівний куточок України зображений в цьому гарному вірші. На тлі чарівної природи діють люди – родина, в якій батько, мати і дівчина на виданні. Настрій добрий, тут панує злагода : дівчина бере воду, співає, батьки радяться, кого б то їм своїм зятем звати. Щастя і спокій передав поет у вірші.

Словникова робота.

-         Ми з вами не можемо рухатись далі, бо попереду нас чекає міст, що любить нові слова. Щоб його перейти, потрібно дізнатися значення деяких слів.

Значення слів: явір, яр, ряска.

Мовчазне читання ,,Рибки’’.

- Прочитайте мовчки цей вірш, як рибки. З яким настроєм, якою інтонацією та в якому темпі потрібно читати цей вірш?

Добирання слів – назв дій до слів – назв предметів.

Вода – тече, калина – пишається, явір – молодіє , верболози й лози – зеленіють, качаточка –хлюпощуться, качечка – випливає , ловить, розмовляє.

Читання вірша ,, хвостиком’’

Робота за ілюстрацією в підручнику.

  1.       Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша подорож вулицями міста Знань. Ми потрапили на вулицю Підсумкову.

-         Ще раз погляньте на портрет Т.Г.Шевченка. З нього дивиться добра і розумна людина.

-         Які асоціації у вас виникають, коли ви дивитесь на цей портрет?

Cкладання асоціативного куща.

Вправа ,,Закінчи речення’’

-         Т.Г.Шевченко – це …

-         Сьогодні ми познайомилися з його віршами …

-         У цих творах автор змалював…

Рефлексія.

-         Нехай на вашому життєвому шляху завжди будуть поруч Шевченкова мужність і невмируще слово.

Повідомлення домашнього завдання.

        

 

 

docx
Додано
10 червня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку