Урок читання в інклюзивному класі "Леся Українка "Конвалія"

Про матеріал

Урок розроблений для вчителів та асистентів учителя в інклюзивному класі загальноосвітнього навчального закладу.

Матеріали до уроку: портрет Лесі Українки, фотоальбом «Життєвий і творчий шлях Л. Українки», презентація «Конвалія», Червона книга України, таблиця опорних слів, ілюстрації із зображенням конвалій, розрізані склади слів;

картки для учнів з інклюзивним навчанням: скоромовки, словникові слова, розрізані склади слів, опорні слова, дзеркальця

Перегляд файлу

Урок літературного читання в інклюзивному класі (4 клас)

Тема. Леся Українка. Конвалія

Мета: 

навчальна: вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів, продовжити знайомство з творчістю Лесі Українки,  показати красу рідної мови;

розвивальна: розвивати пам'ять, уяву, образне мислення, читацькі компетентності, навички ефективного спілкування, вміння висловлювати свою думку;

виховна: виховувати почуття любові до Лесі Українки, до рідного слова

 

Матеріали до уроку: портрет Лесі Українки, фотоальбом «Життєвий і творчий шлях Л. Українки», презентація «Конвалія», Червона книга України, таблиця опорних слів, ілюстрації із зображенням конвалій, розрізані склади слів;

картки для учнів з інклюзивним навчанням: скоромовки, словникові слова, розрізані склади слів, опорні слова, дзеркальця

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

  • Зараз урок літературного читання. Вчені довели, що тільки під час читання найкраще розвивається мислення, мовлення, пам'ять, уява, інтелект людини. Адже, хто багато читає, той багато знає. То ж  продовжимо вдосконалювати навички читання.

ІІ. Очікування      Інклюзивне навчання:

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? артикуляційні вправи із

ІІІ. Мовленнєва розминка    дзеркалом

  • Підготуємо мовні органи до читання.
  1. Дихальні вправи:

а) відчуйте запах свіжості весняного лісу;

б) понюхайте першу весняну квітку;

в) легенько подуйте на метелика, що сів на квітку.

  1. Скоромовка
  • Згадайте скоромовку про квітку.   Інклюзивне  навчання:
  • Лили, лили, лили,     учні читають скоромовку

Пили, пили, пили.      на картках

Лили, лили діти,

Пили, пили квіти.

Виростали квіти,

Виростали й діти.

ІV. Перевірка домашнього завдання

  • Складіть слова із складів.    Інклюзивне навчання:

на-гім-зія       учні складають склади

чо-ве-ри        на картках

ння-та-чи  

  1. З яким твором пов’язані ці слова?    
  2. Яка тема оповідання Микола Олійника « Леся» ? 
  3. Про що нам нагадує кожне слово?
  4. Які п’ять правил з оповідання взяли для себе?
  5. Чи можна назвати життя Леся Українки подвигом?
  6. Чому ім’я поетеси занесено до книги «Великі українці»?

V. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда
  • Яку тему вивчаємо?
  • Про творчість яких письменників уже дізналися?
  • З життєвим і творчим шляхом якої письменниці познайомилися на минулому уроці?

2. Передбачення

Загадка

Вона цвіте в травневі дні

Поміж великим листом.

Повисли квіти запашні,

Немов дрібне намисто. (Конвалія)

  1. Мозковий штурм
  • Що ви знаєте про цю рослину?

VІ. Оголошення теми уроку

  • Сьогодні познайомимося з однією з поетичних перлинок творчості Лесі Українки віршем «Конвалія»

VІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Перегляд презентації « Конвалія»
  • Чиї передбачення збулися?
  • Що нового дізналися про цю рослину?
    1. Вступне слово вчителя
  •     Цей вірш Леся написала в селі Колодяжному на Волині в 13 років. Село було оточене лісами, де навесні розквітали запашні конвалії. Вони стали найулюбленішими квітами поетеси.

Вірш був надрукований у львівському журналі «Зоря» № 22 і підписаний: «Волинь. 30 жовтня 1884 рік. Леся Українка.»

3. Передбачення

- Як ви думаєте, про що буде йти мова у вірші?

4. Словникова робота

- Встановіть відповідність між словом та його значенням.

негода                   -   все одно, однаково  Інклюзивне навчання:

вкоротила  -  завдає муки   встановлюють

навтішалась -  погона погода   відповідність

крає   -  зменшила тривалість життя на картках

байдужа  -  задовольнила бажання

5. Читання вірша вчителем

- Чиї передбачення збулись?

6. Читання вірша учнями

- Які почуття викликав вірш?

Музична фізкультхвилинка «Діти- квіти»

7. Повторне читання вірша учнями

- Прочитайте вірш ще раз, підготуйтеся до бесіди за змістом вірша.

8. Бесіда за змістом

- Де росла конвалія?

- Як захищалася вона від негоди?

- Що трапилося з нею?

- Який настрій бук у панночки?

- Які почуття переживала конвалія?

- Про що свідчать останні рядки вірша?

9. Робота над виразами

- Що означає вираз «рука чоловіча віку вкоротила» ?

- Чия це може бути рука?

10. Вибіркове читання

а) Знайдіть опорні слова     Інклюзивне навчання:

росла   пов’яла     читання слів на картках

захищалась  схилилась

навтішалась грає

вкоротила  крає

понесли  промовила 

понесла  замовкла

закрутилась кинула

б) Вправа з ейдетики

- При допомозі жестів і міміки передайте ці дії та почуття.

в) Знайдіть слова, що римуються.

11. Робота над художніми особливостями твору

- Які художні особливості використовує поетеса?

( епітети: дуб високий, віття широке;

 пестливі слова: панночка, музиченька;

звертання: дубе, друже;

психологічний контраст – це різко виражена протилежність: радість панночки – горе конвалії).

12. Робота над виразним читанням

- Які почуття слід передати інтонацією?

(радість, сум, біль, жалість, тривога, злість)

13. Читання за диктором

(учні читають разом із вчителем)

14. Гра «Диктор телебачення»

(конкурс  читців)

VІІІ. Підсумок уроку

  1. Робота в групах

1 група: скласти паспорт твору

Паспорт твору:

  1. Назва твору
  2. Автор
  3. Головні герої
  4. Тема твору
  5. Мета твору
  6. Враження (+, -)

 

2 група: зробити характеристику дійових осіб, при допомозі діаграми Вени

 

 

                     Добра           Зла

                     Ніжна                     Жорстока

                     Ввічлива                Бездушна

 

Жива природа

 

3 група: скласти 5 правил для себе

  1. Любити природу
  2. Берегти природу
  3. Не рвати квітів
  4. Насаджувати рослини
  5. Доглядати за рослинами
  1. Презентація груп

 

  1. Складання сенкану

Конвалія

Красива, запашна

Квітне, милує, пахне

Мені подобається ця квітка.

Квітка

4. Підсумкове слово вчителя

- Леся Українка писала свої вірші щиро, від душі, влучно добираючи прості слова. В цьому і є сила поетичного слова поетеси.

Вона оспівувала ці квіти і в подальшій творчості як символ досконалості природи і прагнення досягти гармонії людини з природою.

ІХ. Очікування

- Чиї очікування збулись?

Х. Самооцінка навчальної діяльності

(учні оцінюють себе за шкалою 1-12 на картках)

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
3953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку