Інтегрований урок з читання та української мови. Тема. Сила уяви. Д.Павличко «Гном», іменники, які вживаються тільки в однині і множині.

Про матеріал

Даний матеріал направлений для розвитку вміння визначати число іменників;вправляти у змінюванні іменників за числами, визначати число іменників; ознайомити з іменниками, що вживаються тільки у множині або в однині;розкрити красу дитячих людяних вчинків, поглибити знання учнів про поезії-діалоги, вправляти у їх правильному виразному читанні віршів, розвивати творчі здібності учнів, зіставляти зміст вірша із малюнком; визначати головну думку твору

Перегляд файлу

Відкритий інтегрований урок з читання та української мови.

Тема. Сила уяви. Д.Павличко «Гном», іменники, які вживаються тільки в однині  і множині.

Мета: навчати практично утворювати форми однини, множини в українській мові, визначати число іменників;вправляти у змінюванні іменників за числами, визначати число іменників; ознайомити з іменниками, що вживаються тільки у множині або в однині;розкрити красу дитячих людяних вчинків, поглибити знання учнів про поезії-діалоги, вправляти у їх правильному виразному читанні віршів, розвивати творчі здібності учнів, зіставляти зміст вірша із малюнком; визначати головну думку твору;виховувати любов до природи, людяність, вихованість.

 

Хід уроку.

I.Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим

«Добрий день!»

- Усі готові до уроку?

- Так.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно

Дарма часу ти не трать

Думать треба! Працювать!

    Діти! Сьогодні ми святкуємо велике християнське свято – Стрітення. У нього дуже цікава історія. Кажуть, що в цей день зима зустрічається з весною і між ними точиться боротьба: хто з них візьме владу у природі? Чи бути ще зимі, чи настане весняне тепло? На нашому уроці ми поєднаємо знання з двох предметів читання і української мови.Ознайомимося з новим твором, будемо розвивати свою уяву, фантазію, відкриємо нове для себе про частину мови, яку ми вивчаємо на уроках української мови.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Тема хоч і проста, та для вас цікава.

Будуть в ній нові слова , буде і забава.

Ви здобудете нові знання і нові уміння,

А для цього треба вам проявить терпіння!

Отже, друзі, до роботи!

     А  тепер сіли рівненько,

     Берімось за письмо гарненько.

    Зошити похило покладіть,

    Ручки правильно візьміть.

    Букви виведіть старанно,

    Каліграфічно, чітко, гарно.

    Записуємо дату:

П'ятнадцяте лютого

Класна робота

 

III.Повторення раніше вивченого.

1. Зупинка « Сонячна галявина»(слайд 2)

 Технологія « Кубування»

Ми прийшли на чудову квітучу галявину, залиту сонячним світлом. Давайте виростимо на ній свій кущик знань.

  • Яку частину мови ми вивчаємо?
  • Що називається іменником?
  • На які питання він відповідає?
  • Які назви означають іменники, які відповідають на питання хто?
  • А ті, що відповідають на питання що?
  • ( Гра з м’ячем « Істоти-неістоти»)

Птах, мухомор, ліщина, сосна, дятел, заєць, вітер, хлопець, автомобіль,колесо.

  • Які бувають назви іменників?
  • Як пишуться власні назви? Наприклад.
  • Що ви ще знаєте про іменник?
  • Якого роду бувають іменники?
  • Я буду називати іменники, а ви сигнальними картками покажіть, якого вони роду.

Лісок, галявина, гном, каміння, скарб, вода , річка, повітря, сонце.

  • А як змінюються іменники?
  • Які числа вони мають?Наприклад.
  • Дивіться, який чудовий кущик знань виріс на Сонячній галявині.

IV.Оголошення теми і мети уроку.

У ковпаку і бородою
З киркою шукає скарби
Невеликий чоловічок
Казкового міста.
(Гном.)

1.Робота над назвою вірша «Гном» Д. Павличка

- Чи можете ви пояснити значення слова гном?

( Казкова істота, дух у вигляді потворного бородатого карлика, що нібито жив у надрах землі і охороняв підземні багатства)

2. Прогнозування

- Якими бувають гноми?

(Бувають добрими і злими)

- А якого хотіли б зустріти ви? Чому?

- Хто із вас хотів би стати гномом?

3.Хвилинка каліграфії.

Написання букви Гг  нг  гд  гл гк гн ом

Гном  гномик  гноменята 

Маленький  гном охороняє скарби в надрах землі.

  •            І гном запрошує нас в гори Карпати. Це – найкращий куточок у Європі. І ця дивна краса подарувала нам  талановитого майстра слова Д.Павличка

4.Інсценізація “Інтерв’ю із поетом

  •            Журналіст: Сьогодні у мене почесна місія, я хочу взяти інтерв’ю у відомого української поета Дмитра Васильовича Павличка.
  •            Дмитро Васильович, розкажіть, будь ласка, де і коли ви народилися?
  • Дмитро Павличко: народився я 28 вересня 1929 р. в селі Стопчатові на Підкарпатті в багатодітній селянській родині. Сім'я жила бідно, батьки змушені були працювати "від темноти до тем­ноти", щоб прогодувати "маленьких семеро діток".

-Журналіст: Хто були ваші батьки?

  • Дмитро Павличко: Батько, Василь Миколайович, був освіченим на той час чолові­ком, працелюбним та енергійним.
  •  Про маму, Параску Юріївну, можна сказати так: "Мати навчила мене розмовляти, а книжка — думати".

-Журналіст: У якому віці ви почали писати свої твори?

  • Дмитро Павличко: Невеличкі поезії я почав писати ще в дитинстві, але перша книжка "Любов І ненависть" збіглася з роком закінчення  Львівського університету.

-Журналіст: Де були надруковані ваші твори?

  • Дмитро Павличко: Твори для дітей друкував у дитячих журналах, календарі "Дванад­цять місяців", виходили вони і окремими книжками.   
  •            Журналіст: Щиро вам вдячний за цікаву розмову.

Дмитро Павличко: Читайте мої твори, у них я сам. Будьте мужніми, цілеспрямованими. Любіть свій народ, мову, звичаї, як люблю  їх я.

V.Сприймання і усвідомлення матеріалу.

1. Читання вірша «Гном»вчителем

- Хто зустрів гнома?

(Гнома зустрів хлопчик)

2. Повторне читання вірша вголос

- Якою ви уявляєте родину гномів

- А їхню машинку?

3. Аналіз змісту вірша.Вибіркове читання.

- Прочитайте опис гнома

- Про що попросив його хлопчик?

- Чи зміг би гном виконати це прохання?

- Що для цього він мав би зробити?

- Прочитайте, яким би було життя хлопчика після перетворення.

- Як ви думаєте чому хлопчик відмовився перетворюватися на гнома?

- Що у цьому вірші казкового?

4. Читання вірша в особах.

Робота в групах.

Придумайте продовження пригод гномів у лісі.

Подумав хлопчик, що стане не більшим за мухомор. Не побачить більше батьків та друзів. Подякував гномові і чемно відмовився від чарівного перетворення.

     Поїхала маленька машина далі, а хлопчик пішов лісовою стежкою. Вона вивела його на невелику поляну. Учорашня злива наробила лиха в лісі. На землі валяється велике дерево, важко переступити через нього. Придивився і запримітив маленьку машину, що заплуталась серед гілок. Не можуть гноми зрушити з місця. Хлопчик вирішив допомогти. Взяв усіх на руки і переніс на лісову стежку.

      Подякували маленькі гноми своєму рятівникові. А старий гном дуже зрадів, що хлопець залишився великим.  

VI. Фізхвилинка.

5.3.Робота з ілюстрацією до твору.

  •   Розгляньте малюнок  до вірша на дошці. Прочитайте ті рядки твору, які зобразив художник.
  •      Що ще цікавого ви помітили на ілюстрації?
  •       Придумайте продовження пригод гномів у лісі.

VII. Ознайомлення з іменниками, які вживаються тільки в однині  і множині.

1.Підготовча вправа.

-Скільки гномів всього сиділо в машині?

         -Назвіть членів сім'ї гнома?

          -Скільки було дітей в сім'ї?

2.Робота в парах.

Змінити слова так, щоб наголос у них перейшов із кореня на закінчення і навпаки. Правильно вимовляй звуки, позначені виділеними буквами. Визнач, які іменники вжито в однині, а які –у множині. Визнач закінчення іменників у множині.

Гілка-гілки                                        плече-плечі

казка- ….                                          село-…..

стежка-….                                         весло-…

книжка-….                                        верба-….

море-…                                             серце-…..

Визначити число іменників окуляри, гілля.

3.Вправа 319 (усно)

Який висновок можемо зробити.

4. Вправа 320.

VIII. Підсумок уроку.

       Вправа « Мікрофон»

       -  Який раніше вивчений матеріал ми повторили?

- Що дізналися про число іменників?

- Які цікаві групи іменників  є у  нашій мові?

            1. Я зрозумів…..

            2. Я засвоїв……

            3. Я повторив….

 

                                  Дякую всім, хто працював,

                                  На всі запитання відповідав,

                                  Різні тексти читав та вправи розбирав

                                  Та тим, хто в гості завітав!

IX. Дом.завдання ст.133 впр.321, виразно читати вірш Д.Павличка “Гном».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
2003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку