Т.Г.Шевченко - поет, художник

Про матеріал

.В історії кожного народу є імена, які він свято береже у своїй пам'яті і з великою любов'ю та повагою передає з покоління в покоління. Є таке ім'я і у нашого народу — Тарас Шевченко. Не було і немає в Україні поета, який був би йому подібний. Не було у неньки України сина, який так ніжно і віддано любив свій народ і так страждав за нього. Саме він зберіг і повернув народу його голос — українську мову. Для кожного з нас ім'я Шевченка є святим.
Вивчення геніального Шевченкового доробку повинно стати серйозним засобом формування світогляду учнів сучасної початкової школи, їх патріотичного, естетичного, нарешті, морального становлення.

Так народився проект «Т.Г.Шевченко – поет, художник, патріот».

Перегляд файлу

Валентина Білецька,

учитель початкових класів

Старогутянського НВК «ЗОШ І-ІІ ст., ДНЗ»

Смотрицької селищної ОТГ

Хмельницької області

 

Т.Г.Шевченко – поет, художник, патріот

Актуальність проекту.     В історії кожного народу є імена, які він свято береже у своїй пам'яті і з великою любов'ю та повагою передає з покоління в покоління. Є таке ім'я і у нашого народу — Тарас Шевченко. Не було і немає в Україні поета, який був би йому подібний. Не було у неньки України сина, який так ніжно і віддано любив свій народ і так страждав за нього. Саме він зберіг і повернув народу його голос — українську мову. Для кожного з нас ім'я Шевченка є святим.
Вивчення геніального Шевченкового доробку повинно стати серйозним засобом формування світогляду учнів сучасної початкової школи, їх патріотичного, естетичного, нарешті, морального становлення.

  Так народився проект «Т.Г.Шевченко – поет, художник, патріот».

Мета проекту. Глибше познайомити учнів з життям і творчістю великого українського поета Т.Г. Шевченка, вчити сприймати зміст поезії на слух, відображати його в малюнках, викликати бажання розповідати вивчені вірші й слухати нові, показати барвистість, красу рідної мови, її мелодійність; розвивати пам’ять, художні здібності, увагу, спостережливість, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати милосердя, доброту, любов до рідного краю, до української мови, до творчості великого Кобзаря.

Обладнання. Портрет Т.Г.Шевченка, виставка творів Шевченка, ілюстрації до творів Шевченка, аудіозапис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий» та вірша «Заповіт», дитячі малюнки, презентація.

Характеристика проекту.

  • за предметною галуззю – міжпредметний;
  • за тривалістю – короткотривалий;
  • за характером контактів – учитель, учні 2 класу та їхні батьки;
  • за основною діяльністю – творчий;
  • за характером координації – з безпосередньою координацією;
  • за формою проведення – урок-презентація пректу;
  • за кількістю учасників – груповий;
  • об’єкт пізнання – поет, художник, патріот  Т.Г.Шевченко.

Реалізація проекту.

Крок перший. Створення творчо - пошукових груп: «Знавці», «Читайлики», «Художники».

Крок другий. Отримання групами завдань. Кожна група відповідно до своєї назви отримує завдання.

Група «Знавці»- підготовка матеріалів про життя та творчість великого українського поета Т.Г.Шевченка.

Група «Читайлики» - вивчення напам’ять вірші Т.Г.Шевченка за тематикою: про нелегке дитинство поета, про Україну, про природу.

Група «Художники» - малювання малюнків до творів Т.Г.Шевченка.

Крок третій. Урок захисту проекту. Кожна група звітує про виконану роботу.

Перша група «Знавці» демонструє створену комп’ютерну презентацію(з допомогою батьків), пропонує питання для конкурсу:

- Коли народився Т. Г. Шевченко?
- Як називається найперша збірка поетичних творів Шевченка?
- Друге ім’я Тараса Шевченка?
- Як ви вважаєте, чи можна назвати Т.Шевченка генієм?
- Чи здійснилась мрія маленького Тарасика?
- Які риси характеру допомогли йому досягти цієї мрії?
- Чи вважаєте ці риси потрібні вам?

Друга група «Читайлики». Проводить вікторину, розв’язує кросворд.

Вікторина «Чи знаю я твори Шевченка»
1. «Мені тринадцятий минало.
Я пас ягнята за…..» (селом)
2. «Та недовго сонце гріло,
Недовго молилось…
Запекло, почервоніло
І рай ……..» (запалило)
3. «…Дивлюся, аж світає,
Край неба палає,
Соловейко в темнім гаї
Сонце …..» (зустрічає)
4. «..В похилій хаті край села,
Над ставом, чистим і прозорим,
Життя Тарасику дала
Кріпачка-мати, вбита …» (горем)
5. «….Тече вода із-за гаю
Та попід горою.
Хлюпочуться качаточка
Поміж …..» (осокою)
6. «Сім’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька …» (встає).
7. «Ой діброво — темний гаю!
Тебе одягає
Тричі на рік... Багатого
Собі батька …» (маєш).

Третя група «Художники» презентує свої малюнки до творів Т.Г.Шевченка і декламують до них вірші.

Крок четвертий.

Незабутньою подією роботи над проектом стало проведення свята «Тарасові слова -то правда жива». На святі діти декламували вірші, виконували пісні, прослуховували музичні твори.

 

 

doc
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку