Тема. За Анною Рибалкою «Дивовижний снігопад»
Мета: актуалізувати знання учнів про зимові явища, зокрема снігопад; навчати виразно читати текст, інтонувати речення, аналізувати прочитане; вчити розповідати про свої враження від прослуханого твору; розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свою думку; формувати інтерес до навчання; виховувати любов до прекрасного.
Обладнання: підручник, презентація, сніжинка, цеглинки LEGO, рамка
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання у колі друзів
В цьому класі друзі всі ( плескаємо в долоні)
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва,
Добрий день тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.
В цьому класі друзі всі( плескаємо в долоні)
Я і ти, і ми, і ви.
Усміхнись тому, хто зліва
Усміхнись тому, хто справа.
Ми - одна сім'я.
Вправа « Кому і за що ?»
Діти стоять у колі та по черзі передають сніжинку і говорять, кому і за що її дарують.
Наприклад: «Я хочу подарувати цю сніжинку Денису за те, що він мій справжній друг»
Дихальні вправи «Снігопад»
яка зима нам розкажи.
Це сніжиноньки бриніли,
На столи до нас присіли.
Кожен з ними грати рад,
Зробимо ми снігопад.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Щось тут не так. Чого не може бути взимку»
Помилки бувають різні:
І маленькі, й дуже грізні.
Щоб в житті їх не робити,
Будем зараз їх ловити.
Взимку в полі все цвіте –
І волошки й жито.
Гріє сонце золоте –
Ласкаво і привітно.
Морозець щипає щічки
Кличе дітлахів до річки
Щоб купатись і пірнати
І під сонцем засмагати.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
Мовна розминка
Чистомовка
Ма-ма-ма - прийшла до нас зима.
Ло-ло-ло - кучугури намело.
Ем-ем-ем - саночки візьмем.
Дем-дем-дем - на гірку підем.
Ам-ам-ам - ой, весело нам!
Промовляння скоромовки
Йде зима в поля, гаї,
Ми вже бачили її.
В неї сніг та хуртовина,
Довга ніч, коротка днина.
- повільно хором
- швидше мовчки
- дуже швидко по рядах
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Отже вирушаймо у світ зимової краси і зимових див. Сьогодні на уроці ми познайомимося з казкою «Дивовижний снігопад» за Анною Рибалкою
ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота за підручником. Опрацювання казки «Дивовижний снігопад» за Анною Рибалкою (с. 70-71).
Словникова робота. Стіна слів.
— Діти, прочитайте слова пошепки.
— А тепер — одне одному.
— Які слова вам незрозумілі?
Дивовижний — який не має рівних, подібних собі; надзвичайний; дуже гарний; чудовий, чарівний.
Байдикують — нічого не роблять, нічим не займаються.
Зиркнувши — подивитися.
Ужахнулися — відчули переляк, жах, дуже злякалися.
Вправа «Передбачення» (за заголовком)
— Прочитайте заголовок.
— Як ви гадаєте, чому казка має таку назву?
Проблемне запитання
— Читаючи казку, знайдіть відповідь на запитання, чому вона так називається.
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ
— Де живе велика родина вітрів? Знайдіть у казці речення, у яких про це йдеться.
— Хто найстарший у родині Вітрів? Прочитайте опис його зовнішнього вигляду.
— Прочитайте про склад сім'ї дідуся.
— Що кожної зими робить Північний Вітер?
— Яка пригода трапилася із близнятами Вітерцями?
— Із чого все почалося?
— Чим закінчилося?
— Яким ти уявляєш своє подвір'я після снігопаду?
Вправа «Чарівна картина»
— У мене в руках рамочка для картини. Але вона не проста, а трішки чарівна. Варто кожному з вас проявити зовсім трохи фантазії, як ми зможемо побачити на ній чудові картини — справжні витвори мистецтва!
Завдання: намалювати малюнок до казки.
V. Робота з конструктором LEGO
Завдання за вибором:
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Інтерактивний прийом « Незакінчене речення».