Урок читання " Звідки в міста назва Львів"

Про матеріал
Інтегрований урок з різноманітними формами та методами роботи та елементами впровадження НУШ : вправа "Квітка", " Асоціації", вправи на рефлексію
Перегляд файлу

           Літературне читання         4 клас                Дата_______________

 

Тема: Марія Хоросницька « Звідки в міста назва – Львів»

 

Мета: познайомити учнів з історичним минулим нашого народу, походженням назви міста Львів і сприяти свідомому розумінню тексту вірша; розвивати вміння вчитися, навчально-організаційні вміння і навички (розуміти завдання, які ставить вчитель,співпрацювати  в парі з вчителем),загально-мовленнєві вміння і навички(відповідати  в помірному темпі, чітко, виразно, з відповідною силою голосу, вдосконалювати навички свідомого виразного читання), інформаційно-комунікативна компетентність

( знаходити в завданні конкретні відомості), розвивати вміння самостійно аналізувати , робити висновки; виховувати любов до України, справжнього патріота своєї держави.

 

Тип : вивчення нового матеріалу з елементами інтеграції.

 

Обладнання: відео «Львів відкритий для тебе», аудіо запис вірша, презентація до уроку, картки для розчитування, картки для словникової роботи, картки із завданнями для груп,  посилка, цукерки.

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Вітання.

  • Вправа «Знайомство»

- Хто любить читати?

- А хто любить читати книжки про тварин?

- Хто з вас читає фантастику?

- Хто захоплюється історичною літературою?

   Я зрозуміла, що всі ви любите читати. Цікавитеся різною літературою. А сьогодні у нас урок присвячений історичній темі. На уроці під час виконання завдань за правильні відповіді ви будете отримувати левенятко. В кінці уроку левенятка підрахуєте свої левенятка і оціните свою роботу.

  • Вправа «Усмішка»
  • Уявіть, що на ваших долоньках – частина вашого гарного настрою.  Здуйте його легким подихом, нехай летить та зробить день приємнішим ще якійсь людині.

ІІ. Актуалізація знань і вмінь

  1. Гра « Після перерви» . Розгадування анаграм

Слова так бігали, сміялись,

 Аж букви з них повисипались.

 Назад як-небудь вже складались.

 Всі весело і любо грались.

 А як урок  почався  знов,

 То не впізнати вже основ.

 Всі  букви  зовсім  заблудились,                 

Слова на АНАГРАМИ перетворились.

 

  • Що  таке  анаграма? Анаграма — деформоване  слово.
  • Яким,  на  вашу  думку,  є  ключове  слово  серед  розгаданих?  (Львів)
  • Як  пов’язані  зі  Львовом  інші  розгадані  слова,  дізнаємося  на  уроці.

 

  1. Прийом легкого запам’ятовування методики ейдетики.

Робота  над  розвитком  пам’яті.

  - Спробуйте  назвати  розгадані   слова  в  тій  послідовності,  в  якій  вони  записані  на  слайді. 

- Чи  змогли  виконати  завдання?

- Щоб  легше це  було  зробити,  давайте  спробуємо  послідовно  ввести  слова  у  текст.

(  Старий  лев  живе  у  Львові. Якось  він  сів  у  трамвай  і  поїхав  до  театру  подивитись  виставу  про  короля. Поруч  із  театром  були  пам’ятник  і  готель.  Після  вистави  лев  зайшов  на  пошту  і  купив  газету  для  себе,  книгу  і  шоколад  для  сина,  який  навчався  в  університеті.) 

  1. Чистомовка   ( на картках у кожного учня) – хором.
  • Ни-ни-ни – вивчаємо історію  … (України).
  • Та-та-та – читаєм  про  історію  … (міста).
  • Ев-ев-ев – вітає  лапою … (лев).
  • Ів-ів-ів – дізнаємось  про  місто … (Львів).
  • Ішр-ішр-ішр – виразно  читаємо  … (вірш).

ІІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку.

Сьогодні  ми  помандруємо  до  Львова,  поринемо  у далеке  минуле  цього  міста. Познайомимось  із віршем  Марії  Хоросницької «Звідки  в  міста  назва – Львів».

Ми  будемо  читати і обговорювати  прочитане,  міркувати,  дивитись  і  бачити,  слухати  і  чути,  сприймати  розумом  і  душею  те,  про  що  йтиметься  на  уроці.

Ми  дізнаємось,  яким  чином  пов’язані  зі  Львовом  ті  слова,  над  якими  працювали  на  початку  уроку.

Перегляд  відео  « Львів  відкритий  для  тебе» 

(https://youtu.be/t5MiGx4fbGc)

-  Тож  запрошую  до  подорожі.  Ось  такий  він – Львів. Завдання: запам’ятати декілька назв історичних пам’яток , які є у Львові.

ІІІ. Основна частина

  1. Етап до текстової діяльності та підготовка учнів до сприймання змісту тексту
    • Робота  в  групах.

- Чи  знаєте,  чим  славиться  сучасний  Львів?

- Львів  - культурна  столиця  Галичини.  Тут   працюють  книжкові видавництва. Серед  них -  Видавництво  Старого  Лева,  яке  видрукувало  нашу  «Хрестоматію  сучасної  української  літератури»,  з  якою  працюємо. Львівські  ласощі  відомі  далеко  за  межами  України…

Сьогодні  нам  прийшла  посилка   зі  Львова.  (Учитель  дістає  посилку,  разом  із  дітьми  розглядає  її,  відкриває.)

  • Що  тут? Спочатку  лист.    Послухайте  його.

 

Дорогі друзі!  Знаємо,  що  зараз  ви  на  уроці  говорите  про  наше  чудове  місто  Львів,  милуєтесь  його  краєвидами,  вивчаєте  історію.  Знайте,  що ми,  працівники  фабрики  «Світоч», радіємо  цьому  і  шлемо    палкий  привіт  та  солодкий  гостинець  для  вас.  Візьміть  по  цукерочці.

( Впевнені,  що  їсти  на  уроці  не  будете.)  Далі  об’єднайтеся  в  групи  за  кольором  обгортки  і  виконайте  завдання,  що  в  конвертах.  Нам  буде  приємно,  якщо  ви  виконаєте  їх  правильно.

 З  повагою, львів’яни.  

Інтеграція  з  уроками  природознавства,  інформатики,  математики

 І група

Ознайомитися з життям Данила Галицького. Підготуйте цікаві факти з його життя.

 Дани́ло Рома́нович, Коро́ль Дани́ло або Дани́ло Га́лицький  руський король з династії Романовичів, правитель Галицько-Волинського князівства, король Русі, якого вважають національним героєм України

Після тривалої та напруженої боротьби відновив і розбудував Галицько-Волинську державу, створену його батьком Романом Великим.

ІІ група

Ознайомитися з біографією Марії  Хороницької. Підготуйте цікаві факти з її життя.

             Марія Хоросницька (Марія Василівна Сваричевська) народилася у 1925 році в селі Хоросні на Львівщині. Від назви села й узяла собі літературний псевдонім.

             Після закінчення школи навчалася у Львівському педагогічному інституті. Рідний галицький край наділив її веселою вдачею. На долю Марії Василівни випали нелегкі роки заслання, про які вона не хоче згадувати.    

             Марія Хоросницька любить дітей. Окрім поезій, для них вона написала цікаві путівники «Мандрівка по Львову», «Рідне місто пізнаю», які стали своєрідною новинкою в царині дитячої літератури.

 

ІІІ група

           Дослідити герб Львова.

 

Великий герб Львова.pngВеликий герб: містить зображення герба,

 увінчаного срібною міською короною,

яка символізує м.Львів як обласний

центр. Обабіч щит підтримують два

 щитотримачі — лев у короні (символ

 Галицько-Волинської держави) та

давньоруський ратник, які мають

 відображати епоху заснування м.Львова Данилом Галицьким та становлення його як стольного міста. Знизу герб доповнює стрічка у національних синьо-жовтих барвах та загальноукраїнський герб Тризуб як символи Соборності України.

ІV група

Розв’яжіть задачу .

             Відстань від Бахмата до Полтави  -320км, від Полтави до Києва – 340км, від Києва до Львова – 540км.Знайдіть відстань від Бахмут –Львів та обчисліть скільки буде часу в дорозі автомобіль, рухаючись зі швидкістю 100км/год?

Руханка (різні рухи:пішки,бігом,авто, на літаку, потягом)

   2. Опрацювання вірша М.Хоросницької « Звідки в міста назва – Львів»  

  • Словникова робота (картки у кожного учня)

Імення – імя

рід

князь

сильний

Галицький

 

син

княжа

дзвеніла

перекотило

 

що

знаю

Данило

народився

 

           

  • Читання «пірамідок»  слів на картках (напівголосно, самостійно)
  • Прочитати іменники, дієслова, прикметники.
  • Поєднати слова в словосполучення
  • Розвиток звязного мовлення. Прийом передбачення
  •  Прочитайте назву вірша. Перед тим як ви дізнаєтеся звідки в міста назва Львів, як ви думаєте чому його так назвали?

(Вислови учнів)

  • Первинне сприймання вірша. Слухання  аудіозапису
  •                   Прослухайте вірш та скажіть якого князя згадують у вірші.

(відповіді дітей, показую малюнок)

  • Повторене читання вірша мовчки.

- Прочитайте вірш самостійно та скажіть яким ви уявляєте князя Данила Галицького?

  • Робота в групах
  • Виконайте  завдання.

Завдання (для  першої  групи).

Складіть  сенкан  про  Львів,  використовуючи  знання,

  здобуті  про    нього  на  уроці.

 Завдання( для другої групи).

  • Відновити вірш, пронумеруй частини та прочитати його виразно.

 

ЗВІДКИ В МІСТА НАЗВА ЛЬВІВ.

Левом сина князь назвав. 

Брата старшого питаю: 

— А ти знаєш? Каже: — Знаю.                          (            )

 

Народився в князя син! 

«Сильним будь! Наш рід прослав!»                 (            )

 

Князь був, Галицький Данило, 

сім віків перекотило, 

як дзвеніла княжа слава, 

та не тільки в славі справа: 

сумував князь, що один...                                  (            )

 

Довго я не розумів, 

звідки в міста назва — Львів.                          (            )

 

Так от...З княжих ще часів

в міста горда назва — Львів.                           (            )

 

Щоб віки жила ця днина, 

місто князь як будував, 

дав йому імення сина.                                      (            )

 

Завдання (для  третьої  групи). 

Знайдіть рими з тексту вірша до слів:

Розумів –

Питаю –

Данило –

Слава –

Один –

Прослав –

Днина –

Часів –

 

Завдання (для  четвертої групи).

  • Назвіть  власні  назви, вжиті  у  вірші. (Львів,  Лев,  Данило, Галицький).
  • Назвіть  їх  у  алфавітному  порядку. (Данило, Галицький, Лев,  Львів).

 

Перевірка  правильності  виконання   завдань.

 

V. Підсумок. Рефлексія.

 

ІV.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

                   Cамостійним -  знайти додаткову інформацію про герб Львова.

Працьовитим – виразне читання вірша в особах на с.44. Питання за змістом.

Творчим - підготувати презентацію про пам'ятки архітектури

м.Львів.

 

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
2561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку