Урок " Чому веселка різнокольорова?"

Про матеріал
Я використала на уроці веселу ранкову зустріч.Дітям дуже сподобалось.Там також багато вправ і завдань на логічне мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу Ukj,ec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель початкових класів

філії БерезівськогоНВК’ЗНЗ

 І-ІІІ ступенів-ДНЗ’’ с.Грабунь

Кузьмич Світлана Іванівна

 

Кузьмич Світлана Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

                                       

 Приклади  Індекс

з/п  навчальної       Очікувані результати учіння                                 очікуваного                 діяльності                                                                                                          результату

І.  Ранкова зустріч             Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання 2 СЗО 4.4-6

 Привітання                та гри  

 Обмін              Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш,                   2 МОВ 1.1-2

 інформацією.              розповідь про події з життя або про спостереження                

 Новини дня                за чимось / кимось)  

                                          З увагою сприймає усні репліки учителя й одно-          2 МОВ 1.-     1                                         класників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

ІІ.  Перегляд                  Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш,  2 МОВ 1.1-2 мультфільму з                    розповідь про події з життя або про спостереження                передбаченням                    за чимось / кимось)                

 «Кольорові              Фіксує здобуту інформацію/ дані словами,            2 ПРО 2.2-1

 кульки»              зображеннями, символами  

                 Малює графічними матеріалами, фарбами                       2 МИО 1.1-5

ІІІ.  Обговорення              Обговорює в групі проблемне питання за темою  2 МОВ 1.6 -1

 «Чому веселка              тижня  

 різнокольорова?»               З увагою сприймає усні репліки учителя й          2 МОВ 1.1-1

         однокласників й доречно реагує на усну

          інформацію в діалозі  

         Уважно вислуховує думку співрозмовника,               2 ГІО 7.2-3                                                                             висловлює свій погляд, шануючи гідність інших                

                  Малює графічними матеріалами, фарбами                         2 МИО 1.1-5

ІV. Вправа «Живі            Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання 2 СЗО 4.4-6 речення»                        та гри                

      Читає виразно вголос короткі тексти (логічний  2 МОВ 2.2-2                                                    наголос, інтонація).                

V. Слухання твору            Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш,      2 МОВ 1.1-2

     Олени Кобець-           розповідь про події з життя або про спостереження  

      Филимонової            за чимось / кимось)  

 «Сім                              Читає виразно репліки в діалозі (читання  по ролях)  2 МОВ 2.22 художників»                   Обирає тему з декількох запропонованих і                            2 МОВ 1-1.                                                     формулює 3–4 запитання до свого потенційного              

                                                    співбесідника («Про що би я запитав?)  

VІ.  Вправа            З увагою сприймає усні репліки учителя й          2 МОВ 1.1-1

«Кольорові                 однокласників й доречно реагує на усну                                    діаграми»                               інформацію в діалозі                

      Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від      2 ГІО 7.2-1         нього/ неї, до спілкування, гри, навчання                

 Малює графічними матеріалами, фарбами           2 МИО 1.1-5

 Зчитує дані з таблиць, піктограм, схем           2 МАО 2.2-2

VІІ. Створення                 Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання 2 СЗО 4.4-6 малюнка’’Сім                малює графічними матеріалами                                       2 МИ0 1.1.5       

 кольорів щастя’’  

                                           

   

 

 

Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він

Демонструє іншим результати власної діяльності Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку 

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

 

2 ТЕО 1.1-1

 

2 ТЕО 1.4-2

 

2 ТЕО 1.5-1

2 ГІО 7.2-2

 

2 ТЕО 2.1-1

VІІІ.Рефлексія. «Щоденник вражень».Чому веселка різнокольорова?

 

Записує тексти з 3 - 4 коротких речень Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших

 

2 МОВ 3.1-1

2 ГІО 7. 2-3

 

Чому  веселка різнокольорова?

 

 C:\Users\User\Pictures\Saved Pictures\райдуга.jpeg

І. Ранкова зустріч

1.  Привітання  Привітайтеся в колі.

Ми засвітимо сонечко

(показують на себе).

Таке велике сонечко

(розводять руки).

Таке веселе сонечко

(посміхаються).

Я-сонечко

(показують на себе)

Ти-сонечко

(показують на іншого)

Ми-сонечка

(беруться за руки).

Ми-світимося всі.

Пропоную учням за допомогою лічилки визначати тих, хто розповість, який його/ її улюблений колір. Після цього цей учень стає в середину кола, а гра з лічилкою продовжується.

ВЕСЕЛКОВА ЛІЧИЛКА

В лузі дощик із квіток кольоровий сплів вінок. У долину, аж до річки, простяглись барвисті стрічки. Ось червона, перша стрічка, – колір стиглої сунички. Друга – наче мандаринки, що оранжеві в них спинки. Третя – жовта, наче сонце зазирає у віконце. А четверта – то зелена, як листок берізки, клена. П’ять – блакитна, барвінкова, наче квіточка святкова. Шоста – синя, як ті сливи, що дощі вмивали й зливи. Сьома – вкрили ліс та балки фіолетові фіалки. Із семи стрічок веселих утворилася веселка, і щоб знати кольори, ти лічилку повтори.

(Л. Вознюк)

2.  Новини дня

  • Обираємо помічника дня і просимо його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.  Повідомлення теми дня.
  • Звертаюся до дітей, чи здогадались вони, з чим буде пов’язана тема нашого дня?

(Діти висловлюють припущення).

ІІ. Перегляд мультфільму з передбаченням «Кольорові кульки»

 

Режим доступу: https://goo.gl/NhkRjp  

  • Перед показом мультфільму пропоную учням висловити свої передбачення щодо змісту мультфільму за його назвою. 
  • Роблю стоп-кадр мультфільму на 1 хв. 53 с. перегляду. Прошу учнів висловити ще одне припущення. Запитую що, на їхню думку, могла задумати дуже спритна червона кулька. 
  • Після повного перегляду обговорюємо, чи справдились припущення дітей. 
  • Прочитайте вірш.

Кольорові кульки

 

Синя кулька в синє небо наче пташка полетіла.

Жовта кулька з жовтим сонцем все довкола освітила.

І зелена, мов травичка, їх в польоті наздогнала.

А червона, немов маки, в небі весело кружляла.

Біла кулька притомилась, відпочить на хмарку сіла.

Й разом з чорною сестрою стрімко-стрімко полетіла.

Кульки весело кружляли, веселились, гомоніли.

Синя, жовта та зелена, і червона, й біла, й біла та чорненька, мов курча.

Сіра кулька – непосида появилася у небі.

Ще й рожева полетіла до невтомних цокотух.

А коричнева, мов м’ячик, зачепилася за гілку.

І блакитна кулька. Диво! Веселитись поспішала.

Помаранчеву у небо за собою погукала.

Фіолетова летіла, сумувала та тужила.

Пісня кульок в піднебессі вмить її розвеселила.

Кульки весело кружляли, веселились, гомоніли.

Синя, жовта та зелена, і червона, й біла, й біла та чорненька, мов курча. Сіра кулька-непосида, фіолетова, рожева

Та коричнева із вітром грали в лови та квача.

Щось задумала червона, наша кулька дуже спритна. 

І покликала до себе помаранчеву мерщій.

До них жовта приєдналась, і зелена та блакитна.

Фіолетова та синя стали з сестрами у стрій.

Ви погляньте в синє небо догори. Це веселку утворили наші кульки – кольори.

 

Пропоную учням розмалювати кульки в такі кольори, як розповідається у вірші.

- Чи вистачило нерозфарбованих кульок на малюнку? 

ІІІ. Обговорення «Чому веселка різнокольорова?» 

  • Об’єдную  учнів  у  групи  і пропоную  обговорити,  чому  веселка різнокольорова.

 

Матеріал для вчителя Чому веселка різнокольорова?

Пригадайте дослід. Хоча сонячне світло і здається білим, воно насправді складається з багатьох різних кольорів. Під час дощу Сонце іноді світить крізь крихітні крапельки води, що є у повітрі. Коли це відбувається, вода розкладає світло на всі його складові частини. Кольори з’являються завжди в одному й тому самому порядку від червоного до фіолетового, і в небі повисає чарівна веселка.

   Великої енциклопедії дошколярика)

 

  • Вивчаємо з учнями послідовність кольорів веселки, спільно придумавши речення, у якому кожне слово починалося б так, як і назви її кольорів. А ще прошу намалювати вигаданий сюжет.

ІV. Вправа “Живі речення”

  • Пропоную дітям об’єднатися у групи.
  • Готую смужки паперу з написаними на них реченнями з віршів ( по 3 слова – 6 слів), ножиці.
  • Беру смужку і показую її дітям, нехай прочитають написане на ній речення з вірша. Наприклад,

Сім братів-кольорів

В королівстві кольорів.

 

  • Після читання й аналізу розрізаю смужку на стільки частин, скільки є слів у реченні.
  • Роздаю на кожну групу (по 4 – 6 осіб) по 1 розрізаному реченню (по 3 слова – 6 слів), кожна дитина бере по 1 слову й читає, а група складає їх у речення, яке потім по черзі представляють перед класом. 
  • Усі речення складають три вірші про кількість кольорів веселки.

 C:\Users\User\Pictures\Saved Pictures\райдуга.jpeg

 

Матеріали для дітей. Додаток 7.

 

 

 

 

Промені веселі

Вибігли з оселі. (5 слів)

Хмару наздогнали,

Дощик обняли.(4 слова)

 

 

Після дощика грибного.

Небо прояснилось. (5 слів)

Проти сонця золотого веселка з’явилась. (5 слів)

Вийшла сонечко вітати,кажуть у народі.(6 слів)                         Запросила й нас на свято(5 слів).Дивина ,та й годі.(4 слова)

V. Слухання твору Олени Кобець-Филимонової «Сім художників» і виконання завдань до тексту

  1.      Читаю текст учням.

 

Сім художників

 

Були собі на світі сім друзів-художників, і всі семеро мешкали в одному містечку. А над тим містечком постійно висіли сірі хмари. І від них на все містечко падала велика сіра тінь. Не було видно небесної блакиті. Не було видно оранжевого сонця. Не було видно зеленого листя. Тому все, що малювали художники, було сірим. Адже вони ніколи не бачили яскравих барв.

   І фарби в них були тільки сірі.

  Та одного разу налетів на місто вітер і розігнав хмари. Вибігли художники на вулицю – очам не повірили:

  •                 Яке гарне небо! – вигукнув один.  
  •                 Яке гарне сонце! – вигукнув другий.
  •                 Яке гарне листя! – вигукнув третій.
  •                 Та й взагалі, яке все-все гарне! – вигукнули друзі й відразу заходились малювати. Але яскравих малюнків сірими фарбами, звісно ж, не намалюєш. Що робити?
  •                 Друзі! Ходімо шукати кольорові фарби! – сказав один із художників.

  Взяли вони сім відерок і сім пензликів та подалися у мандри. Довго блукали по світу й дивувалися всьому, що бачили. Адже, живучи в сірому місті, вони не знали, що на світі є червоний-червоний мак у зеленій траві, біла ромашка з жовтенькою серединкою; що сонечко вдень золоте, а ввечері – пурпурове…. Про все дізналися художники, все запам’ятовували. Якось піднялися вони на високу гору. Глянули вниз – усе як на долоні: і річки, і луки, і ліси… замилувалися красою художники й почали мріяти:

  •                 Ой, як я хочу намалювати мак!
  •                 А я сонечко!
  •                 А я листочок!
  •                 А я кульбабку!
  •                 А я небо!
  •                 А я дзвіночок лісовий!  
  •                 А я фіалку!

   І тільки-но отак сказали, як у небі з’явилась барвиста веселка.

  •                 Давайте свої відерця, – усміхнулась веселка і подарувала художникам свої кольори. 

А потім зникла… але то нічого, бо коли її підуть шукати інші художники, вона знову з’явиться й подарує їм свої нові кольори. Щоб кожен зміг намалювати, що тільки забажає: червоні маки, оранжеве сонечко, жовту кульбабку, зелене листячко, блакитне небо, синій дзвіночок, фіолетову фіалку.

                                             Олена Кобець-Филимонова

  1.      Вправа «Кубик»

Після слухання твору Олени Кобець-Филимонової “Сім художників” пропоную виконати вправу “Кубик”. Пропоную учням об’єднатися в пари. 

Роздаю кожній парі по гральному кубику. 

Роздаю аркуші паперу, на яких намальоване коло, поділене на шість частин. На кожній з них позначена кількість очок кубика і написане запитання щодо змісту твору  Олени Кобець-Филимонової  «Сім художників».

Діти викидають кубиком певну кількість очок і відповідають на запитання, написане на полі з відповідною кількістю очок.

 

 

Я хочу намалювати…, тому що…

 

 

VІ. Вправа «Кольорова діаграма»

  • Роздаю учням таблиці, які їм треба заповнити, і відвожу час – 10 хв. 
  • Запропоную учням заповнити «віконечка» таблиці під час спілкування між собою. Повідомляю учням, що вони можуть ходити по класі, щоб ставити один одному запитання, які містяться в таблиці. У разі, якщо відповідь буде позитивною, нехай учень запише ім’я свого однокласника у відповідне віконечко.
  • Завдання учнів – заповнити всю таблицю без винятку. Таким чином в одних віконечках може зібратись  велика кількість імен, а в інших – одне – два імені. C:\Users\User\Pictures\Saved Pictures\райдуга.jpeg
  • Матеріали для дітей. Додаток 9.

 

 

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ             

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ            

 

ХТО ЛЮБИТЬ            

 

 

 

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

 

 

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

 

 

 

 

  • Допоможіть учням створити діаграму.

Улюблені кольори веселки наших учнів

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Створення малюнка «Сім кольорів щастя»

Діти об’єднуються в групи .У кожного свій колір(олівець певного кольору).Потрібно придумати і зобразити малюнок,використавши всі сім кольорів веселки,до речі,кожен учасник малює предмети тільки своїм олівцем.(Жовтий-сонечко,серединку в квіточки;синій-небо,річку;зелений-травичку). 

 

VІІI. Рефлексія. «Щоденник вражень». Чому веселка різнокольрова? 

  • Пропоную учням висловити свої думки у письмовій формі про те, чому веселка різнокольорова? («Щоденник вражень»). Заохочую дітей до того, що вони можуть не тільки відтворити послухане на уроці, а й пофантазувати.
  • Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію – 10-15 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали для дітей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чому веселка різнокольорова?

 

Додаток 6

 

 

 


 

 

 

Промені веселі

Вибігли з оселі.

Хмару наздогнали,

Дощик обняли.

 

 

Після дощика грибного

Небо прояснилось.

Проти сонця золотого

Веселка з’явилась.

 

 

Вийшла сонечко вітати,

Кажуть у народі.

Запросила й нас на свято.

Дивина,та й годі.

 

 

 

 

 

Додаток 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ             

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ            

 

ХТО ЛЮБИТЬ            

 

 

 

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

 

 

 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

ХТО ЛЮБИТЬ 

 

 

 

 

 

 

Улюблені кольори веселки наших учнів

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку