Урок " Чому воду називають чарівницею?"

Про матеріал
Конспект уроку, створений за структурою сучасного уроку з технологією розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Тема уроку « Чому воду називають чарівницею? » ( 3 клас)

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про воду; формувати уявлення дітей про роль води у природі, її агрегатні стани, властивості; розвивати інтерес до пізнання навколишнього середовища, вміння самостійно мислити, досліджувати; виховувати шанобливе ставлення до природних водних багатств.

Обладнання: О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1); робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”; звичайний зошит; глобус;

приладдя для дослідження.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Очікувані результати: після цього уроку діти зможуть:

      Назвати основні джерела прісної води.

      Пояснювати: чому варто берегти воду.

      Зобразити схематично кругообіг води у природі.

      Дослідити властивості води.

      Формулювати власні судження стосовно проблеми прісної води у світі .

Хід уроку

І. Вступна частина.

- Організаційний етап ( привітання, перевірка присутності та готовності учнів до уроку).

- Перевірка  Д/З.

- Емоційне налаштування. Вправа «Імпульс потиску» (Своїм потиском руки я передаю імпульс гарного настрою. Ваше завдання: отримавши імпульс – передати його іншому)

Девіз уроку:

Старайся! Пробуй! Живи!

Розум, Увагу свою прояви!

1. Актуалізація опорних знань.

Відгадай загадку

-          Чого в решеті не понесеш? (Воду)

-          Чистий й ясний, як алмаз, коштовним не буває. Він від матері породжений, сам її народжує. (Лід)

 

2. Мотивація (несподіваний факт про воду).

Яка вода швидше перетвориться на лід: гаряча чи холодна? Якщо міркувати логічно, то, звичайно, холодна. Адже гарячої потрібно спочатку охолонути, а потім вже замерзнути, а ось холодній остигати не потрібно. Однак досліди показують, що в лід швидше перетворюється саме гаряча вода.

Точної відповіді на питання, чому все-таки гаряча вода замерзає швидше холодної, до сих пір не існує. Можливо, справа в різниці в переохолодженні, випаровуванні, утворенні льоду, конвекції, або причина у впливі розріджених газів на гарячу і холодну воду.

  1. Повідомлення теми і цілей уроку.

Ви напевно здогадалися, про що ми сьогодні говоритимемо? Тема нашого уроку «Чому воду називають чарівницею?». Я сподіваюсь, що на цьому уроці ми дізнаємось, де у природі можна зустріти прісну воду, чим вона важлива і як ми можемо її зберегти, а також пригадаємо стани та властивості води.

      Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?( відповіді учнів)

      Прийом «Асоціативний кущ»

Мета : висловити асоціації, які виникають у дітей, коли чують слово «вода».

Інструкція: Діти, коли ви чуєте слово вода , що найперше спадає вам на думку? Які слова чи почуття виникають у вашій уяві?

На дошці посередині записую слово «Вода», від нього стрілочками асоціації                   ( 7-8 думок учнів). Можливі варіанти відповідей (рідина, життя море, океан, кран, лід, спрага, крапля, річка)

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Прогнозований аналіз

Я пропоную вам список тверджень, сформульованих на основі змісту розповіді. Ви маєте висловити здогадки, істинні вони чи хибні.

      Земля – блакитна планета.

      Солона вода корисна для всього живого.

      Прісну воду важливо берегти.

      Найбільше прісної води в океанах.

      Вода – це джерело життя.

 

  1. Розповідь « Вода у природі ».

Діти, чи знаєте ви, чому нашу планету називають блакитною?

Тому що на ній найбільше саме блакитного кольору. Це ВОДА:безкрайні океани, моря, ріки, озера та  інші водойми. Води насправді більше, ніж суші. Але якщо ми розіллємо всю цю воду у два відерця, то побачимо, що перше – буде  повне  по вінця, а в іншому – зовсім мало. У повному відерці – солона морська вода, якої на планеті Земля дуже багато, але чого не скажеш про питну, прісну воду.

Де у природі ми зустрічаємо прісну воду?

Непосидливій водичці

любо плинути у річці,

гомоніти у струмочку,

відпочити у ставочку.

 

Дощик, дощик! — раді діти.

Нам полив дерева, квіти!

І з хмариночки водичку

повернув у нашу річку.

 

Отож, найбільше прісної води зберігають  річки, озера, джерела, струмочки, а також багато прісної води зберігають льодовики та мовчазні озера.

І все це – вода, звична та знайома.

Вода – в усьому живому й неживому на нашій планеті – в нас самих, в тваринах,  рослинах, грунті. Без води життя на Землі неможливе.

Ви пам’ятайте, що у світі води багато, але питної води дуже-дуже мало.

-          Після розповіді , вчитель з учнями з'ясовують, які твердження виявилися правильними, а які ні.

 

  1. Робота з глобусом. (див. роздруківку “Мапа півкуль”).

-          Який колір на ньому переважає? Чому?

-          Зробіть висновок, яку частину нашої планети (більшу чи меншу) займає вода?

  1. Робота з підручником.(підр. с. 83).

Обговорюємо в групах «Мої власні гіпотези та міркування»

Підвести підсумки .

  1. Метод «Запитаймо один одного»

Питання для обговорення:

-          Де сьогодні ми зустрічалися з водою?

-          Для чого люди використовують воду?

-          Яке значення у житті людини має вода?

-          Чому варто берегти воду?

 

  1. Перегляд відео « Кругообіг води у природі» https://www.youtube.com/watch?v=ZjqvdxFZCbo

Робота в малих групах  «Що нового ви дізналися про воду?

-          Які є ланки кругообігу води?

-          Що таке «випаровування»?

-          Що таке «конденсація»?

 

 

 

-          Дослід № 1. «Яка форма у води

Наливаємо воду у посудину різної форми (пляшка, миска, склянка).

Вода приймає форму посудини, куди вона налита.

Висновок. Вода не має форми.

-          Дослід № 2. «Прозорість води»

Для підведення дітей до висновку про прозорість води доцільно використати нескладний дослід: занурити у воду кілька різних предметів.

-          Дослід № 3. «Вода без смаку і хороший розчинник»

Запропонувати дітям спробувати воду на смак.  Опустити в склянку ложечку цукру (солі).

-          Що трапилося з цукром?

-          Сіллю?

-          Якою стала вода на смак, в яку поклали цукор, а в яку – сіль?

-Де поділися крупинки солі та цукру? (Розчинилися)

ВИСНОВОК.

Властивості води: прозора, безбарвна, текуча, без смаку, без форми, без запаху.

Воду називають чарівницею, тому що вона в природі вона перебуває в різних станах: рідкому, твердому , газоподібному.

Рідкий (річки, моря, океани,струмки, болота тощо).

Газоподібний (хмари, туман, пара (випари)).

Твердий (сніг, лід, град)

  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  2. Робота з зошитом. ( Робота з таблицею (зош. с. 39, завд. 1).

ІІІ. Етап рефлексії

Закріплення й узагальнення знань.

-         Що нового ви сьогодні дізналися на уроці?

-         Що вразило вас найбільше?

-         Для чого потрібно берегти воду?

-         Чому вода є джерелом життя всього живого?

Метод СЕНКАН

Інструкція. Я пропоную на основі знань на уроці створити свою картину-бачення від поняття  «вода» і кожен побудує власний  сенкан.

-          Ключове слово. (ВОДА)

-          2 прикметники, що характеризують його.(Важлива, корисна)

-          3 дієслова (Тече, наповнює, бурлить)

-          Речення з ключовим словом (Воду потрібно берегти)

-          Синонім, узагальнення, підсумок  до слова( Скарб)

 

«Продовжи  речення»

Інструкція. На завершення уроку пропоную на основі здобутих на уроці знань  продовжити речення:

Тепер я знаю… .

Тепер я буду…

 

Підсумок уроку.

Оголошення Д/З

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку