Урок "Чому ввічливі слова називають чарівними?"

Про матеріал
Формування комунікативної компетентності та мовленнєвої культури молодших школярів засобами вживання ввічливих слів.
Перегляд файлу

Тема: Чому ввічливі слова називають чарівними?

Мета: Збагачувати та активізувати словниковий запас учнів. Формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів. Розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, мислення. Виховувати ввічливість, повагу до старших та однолітків.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки для роботи в групі, цеглинки «Лєго».

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Привітання. (Слайд 1)

Станьмо разом в дружне коло.

Привітай нас, рідно школо!

  • Добрий ранок!
  • В цьому класі друзі всі,

Я і ти, і ми, і ви.

Ми – одна сім’я!

2. Обмін інформацією.

 - Сьогодні я помітив …

 - Мою увагу привернуло …

 - Сьогодні мене здивувало ..

3. Вправа «Синоптик».(Слайд 2)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Розповідь вчителя. (Слайд 3)

Колись давно в одній країні було зачароване місто. У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів.

Але одного разу у це місто  на повітряній кулі прилетів чарівник. Чарівник був дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова.

  • Як ви думаєте, які чарівні слова говорив чарівник?

2. Робота в групах «Піраміда ввічливих слів» (Слайд 4)

- Зараз ми перевіримо, які ви знаєте ввічливі слова. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова вітання вранці та ввечері, слова прощання, подяки.  (Порахувати)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми і мети уроку.(Слайд 5)

- Сьогодні ми будемо досліджувати, чому ввічливі слова називають чарівними?

2. Слухання вірша «Чарівні слова».

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі,

їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам'ятать неважко

Маленькі ключики твої —

«Спасибі» і «Будь ласка».

Ключики ці дійсно є чарівними. І від цих слів усе навколо змінюється, бо вони відкривають людські серця.

У Чарівника завжди з собою багато повітряних кульок з ввічливими словами, якими він щедро ділився з людьми.

Зараз ми з вами теж побудемо трішки чарівниками і утворимо свій великий букет чарівних слів.

3. Робота в групах.  Складання пазлів.

4. Гра « Чи ввічливий ти?»

Тільки встали на світанку - скажем всім:

- Доброго ранку!

За котлетки й борщ із хлібом – мамі мовимо:

 - Спасибі!

В школу ген іде сусід – всі гукнем йому:

- Привіт!

А до діда завітаєм, то  говоримо:

 - Вітаю!

В класі дзвоник "дзень-дзелень" – дружно кажем:

- Добрий день!

Щоб прочитати нову казку – ми попросимо:

- Будь ласка.

Слів усіх ми знаєм значення, коли  йдемо , кажем:

 - До побачення!

 А матусі за смачну вечерю щиро  проспіваєм:

- Дякую!

Коли спать лягаєм на ніч – дружно мовимо:

- Добраніч!

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Закріплення матеріалу.

1. Повідомлення вчителя.

  • Чи можна цих дітей назвати ввічливими та культурними? (Слайд 5)
  • Яких людей ми називаємо культурними?

Приємно спілкуватися з увічливими й добрими людьми. З такими, які нікого не ображають і не принижують. Про них кажуть, що вони культурні. А неввічливих і грубих – називають некультурними. Вони не вміють поводитися, бо не знають правил культурної поведінки – етикуту.

  • Етикет - узвичаєний порядок поведінки серед людей.

2. Інформаційна хвилинка.

  • А чи знаєте ви, як звучить чарівне слово «дякую» на різних мовах?

Англійці й американці: «Сенк'ю». Французи: «Мерсі». Німці: «Данке». Поляки: «Дзінькую». Чехи: «Дєкуї». Словаки: «Дьякую». Білоруси: «Дзякую». Латиші: «Палдієс». Литовці: «Ачю. Декуй». Молдавани: «Мулцумеск». Естонці: «Тянан».

Всюди щиро зустрічають лише чемних, ввічливих!

3. Індивідуально-диференційована робота в групках .

1. Розв’язування проблемних ситуацій.

1). У тебе перестала писати ручка. (Вибачте! Чи буде у вас запасна ручка? Дайте, будь ласка!)

2).  Ти випадково когось штовхнув. (Вибач, будь ласка! Я ненавмисно)

3). Тобі хочеться погратися іграшкою твого друга. (А  можна мені, будь ласка , погратися твоїм роботом)

           4). Ти запізнився на урок. (Добрий день! Вибачте, будь ласка! Дозвольте зайти до класу?)

2. Досліди (5, 6, 7, 8 групи)

Як слова можуть впливати на твій настрій? Наведи приклади.

Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому адресовані ці слова, стає приємно і хороше. Поміркуйте, чому так відбувається.

4. Гра «Піраміди компліментів»

Дивлячись в очі сусідові, потрібно сказати йому кілька добрих слів, за щось похвалити. Той, до кого звертаються, киває головою і говорить: «Спасибі, мені дуже приємно!». Потім він дарує комплімент своєму сусідові. Вправу проводять по колу.

Гра «Чарівні окуляри»

Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси один одному.

VІІ. Підсумок матеріалу.

1. Вправа «Рюкзак».

          - Чи, дійсно, ввічливі слова можна назвати чарівними?

- Які корисні знання візьмемо із собою?

- Що нового дізнались?

2. Вправа «Пірамідка настрою».

- Мені було цікаво і я справився з усіма завданнями;

- Я дізнався щось нове;

- Мені потрібна була допомога.

4. Перегляд відео «Чарівні слова».

Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко.

- Дякую за увагу!

“ Будь  ласка ”,  “Спасибі ” ,  “ Будьте  здорові ” –

   Слова  необхідні  й  корисні  у  мові.

   Приємно  їх  чути  і  в  школі,  і  вдома,

   Від  мами,  від  вчителя  й  просто  знайомих.

   Тож  радьмо :  частіше  їх,  друзі,  вживайте,

   Даруйте  сміливіше  радісний  настрій !

   І  кожен  свій  день,  як  завжди,  починайте

   Зі  слів:  “ Добрий  день”,  “ Вітаю ”,  “ Здрастуй”.

 

 

 

 

doc
Додано
28 січня 2021
Переглядів
2316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку