Урок "Цифра сім. Поняття сьомий"

Про матеріал
Мета уроку: ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя; навчити бачити і створювати число за допомогою різних засобів (математичний планшет, кінетичний пісок, пластилін, м’які палички тощо); розвивати мислення.
Перегляд файлу

Урок №                     Дата                Клас 1            Вчитель: Задорожня В.С.

Тема: Число і цифра 7. Поняття «сьомий»

Мета: ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя; навчити бачити і створювати число за допомогою різних засобів (математичний планшет, кінетичний пісок, пластилін, м’які палички тощо); розвивати мислення.

Міжпредметні зв’язки: дати загальне поняття тижню «Техніка, яка допомагає»; провести ранкове коло; згадати чистомовку; зробити фонетичний аналіз слова «сім».

Обладнання: комп’ютер, мультфільм «Веселі цифри»; предметні малюнки; таблиця «Число 7», таблиця «Як пишеться число 7»; робочий зошит; розмальовки із прикладами; математичний планшет; кінетичний пісок; м’які палички; допоміжний матеріал (ваги, квіти, фрукти і т.д.).

Організаційний момент. Ранкова зустріч.

Діти стають в коло і починають плескати в долоні. Ті, кого стосується відповідь виходять уперед і перестають плескати. Потім повертаються назад.

- У класі є дівчатка.  - У класі є хлопчики.

- У класі є діти, чиє ім’я на букву М (Маріанна, Матвій).

- У класі є діти, чиє ім’я Кирило. - Гарний настрій сьогодні мають…

- У кого день народження влітку… - У кого є бабуся.

Давайте порахуємо, скільки нас сьогодні. Почну я – перша, Кирило – другий…

Вчитель нагадує про те, що це останній тиждень перед канікулами і він називається «Техніка, яка допомагає». А ще день сьогодні осінній хмарний, число 22, а місяць жовтень, бо за вікном все жовте.

2. Актуалізація опорних знань.

- Діти, навколо вас багато підказок, яку цифру ми вивчатимемо сьогодні. Хто здогадається. Знайдіть її. Моя підказка: цю цифру називав … учень, коли ми рахувалися.

Дійсно, це цифра сім. А між якими цифрами вона стоїть. Гляньте на потяг.

Весела лічба.

Раз, один – це я  в сім'ї,

Два – а це батьки мої,

Три-чотири – дід й бабуся,

П'ять – сестра моя Маруся,

Шість – мій брат Андрій, а сім -

Це моя сім'я: ми всі!

Сім щасливих рідних Я

Називаються СІМ'Я!

Лічба від 1 до 10.

  • Давайте всі разом полічимо від 1 до 10.
  • А тепер зворотній відлік. Хто бажає?

Повторення понять «наступне», «попереднє» число.

  • Назвіть сусідів числа 4. Яке число наступне за числом 6? Яке передує числу 5? А числу 7?

Ознайомлення з новим матеріалом.

«Математика у колективі»

Гра «Знайди цифру».

Спробуємо з вами знайти цифру 7 у нашому кабінеті.

Вставайте і шукайте, можете принести, а можете показати.

Гра «Зроби цифру».

Кожен з вас має на столі математичний планшет та м'які палички, а хто хоче погратись із кінетичним піском?

Усім вам буде однакове завдання: створіть цифру сім. Відчуйте її на дотик. Покажіть нам усім, хто як створив.

Гра «Аналіз цифри».

Вчитель пише «сім» словом. Викликається учень до дошки для фонетичного аналізу.

Робота з підручником (ст.. 31 Математика Оляницька Любов 2019 рік)

Завдання 1.

Скільки грибів на малюнку назбирав їжачок.

Як ще називається число сім (сьомий). Давайте порахуємось, хто в нас сьомий?

Завдання 2.

Це сузір’я Великої та Малої  Ведмедиці.  Скільки зірок у Малої Ведмедиці? А у Великої? Хто знайшов найяскравішу зірку Полярну. У якому сузір’ї вона знаходиться? Що означають рівності, записані у підручнику?

Завдання 3.

Працюємо з числовим променем. Обчислюємо вирази.

Завдання 4.

Потрібно прочитати та обчислити вирази:

1+4; 6-5; 5-1; 4-2; 7-1; 6+1.

Завдання 5.

Поміркуємо, які знаки потрібно поставити (=, <, >).

5 і 7; 7 і 1; 6 і 7; 7 і 4; 7 і 7.

Фізкультхвилинка. Гімнастика для очей.

Широко розплющу очі,

Роздивлюсь усе охоче.

Потім мружусь, наче киця,

І заплющую очиці! (повторити 3 рази).

А тепер нове завдання –

Оченятам тренування.

Раз – поглянь у далечінь,

Два – в долоньці відпочинь (3 рази).

Закріплення вивченого матеріалу.

Ознайомлення із друкованою та рукописною цифрою 7.

Цифра сім, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

Пояснення вчителя.

Цифра 7 складається з хвилястої лінії, великої і маленької палички. Починають писати хвилясту лінію трохи нижче за середину верхньої  сторони клітинки, доводять її до верхнього правого кута клітини. З верхнього правого кута проводять похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька горизонтальна паличка має перекреслити довгу приблизно посередині.

А зараз напишемо цифру у повітрі.

Всі попробують написати на дошці.

«Математика  самостійно»

Написання цифри 7 у зошиті.  (коли воно відбувається, вчитель тихо починає казати слова чистомовки, діти підхоплюють).

(Лі-лі-лі – відлетіли журавлі.

Ли-ли –ли – дні осінні пройшли.

Ло-ло-ло – вже все снігом замело.

Ни-ни-ни – будем ждати ми весни).

«Математика у парі»:

кожен отримує завдання для роботи в парі (приклади «Морозиво», приклади «Квіточка», приклади «Фрукти», завдання «Ваги»).

Підсумок уроку. Рефлексія.

  • З яким числом ознайомилися сьогодні? (7)
  • Як називається число сім за порядком (сьомий).
  • Перегляд мультфільму «Веселі цифри».

 

Додаткова інформація:

Я ходив на сінокіс.

Сам косу маленьку ніс.

Розкажу секрет усім:

- Коса – справжня цифра сім.

 Сім кабанчиків рано встали

І до дуба всі помчали.

На верх дивляться сумні:

  • Де ж це жолуді смачні?

Сім сіреньки зайчиків,

Малесеньких буханчиків

У поле поскакали –

Сім морквин зірвали.

    Ми один кавун купили

    І на частки розділили.

    Один кавун, а скибок сім,

    По скибці вистачить усім.

       Сім яблук з гілочок звисають.

       Сім яблук всіх у сад скликають:

  •        Їжте яблука чудові,

       Будете усі здорові.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
25 березня 2020
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку