Тема. Циліндр. Прямокутник. Периметр.
Мета: формувати в учнів предметні компетентності:
розширити знання учнів про прямокутник, циліндр; формувати вміння знаходити периметр прямокутника, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі;
розвивати увагу, логічне мислення;
виховувати інтерес до вивчення математики, культуру писемного мовлення, самостійність, взаємодопомогу.
Формувати ключові компетентності:
математичну (вміння застосовувати математику в реальному житті);
вміння вчитися (вміння ставити перед собою мету і виконувати необхідні дії, контролювати та оцінювати свої результати);
соціальну (розвивати здатність особистості співпрцювати з однокласниками у групі).
Обладнання: підручник В.Г. Бевз, Д. В. Васильєва «Математика», робочий зошит, геометричні фігури (об’ємні та плоскі), смайлики самооцінювання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Роботу швидше починаймо.
Наш урок математичний
І цікавий, і незвичний
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві справи ждуть.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми сьогодні продовжимо подорожувати царством математики. У цій країні на нас чекає багато цікавих і дивовижних відкриттів. Будьте, будь ласка, один до одного терплячими, доброзичливими, не забудьте взяти свою посмішку.
Отже, в дорогу!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
_ 76 _ _ 39 _
_ 95 _ _ 48 _
_ 51 _ _ 19 _
Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
Маю теж чотири сторони,
Тільки дві з них протилежні –
Однакової довжини.
А сусідні – різні.(Прямокутник)
Олівці Петрусь узяв,
Швидко щось намалював.
Хоч крути, а хоч верти,
Має тільки три кути.(Трикутник)
Запишіть всі двоцифрові числа із цифрою 3 у розряді одиниць.
13 23 33 43 53 63 73 83 93
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.
V. Сприймання й усвідомлення учнями матеріалу.
1. Робота з підручником.
Завдання 1 на с.67 (усно)
Потрібно сказати, які плоскі геометричні фігури є на малюнках (прямокутник, квадрат, трикутник).
- А які об’ємні ви бачите? (Циліндр)
2. На дошці прикріплені плоскі геометричні фігури. Назвіть їх.
(Прямокутник, трикутник, квадрат, шестикутник, чотирикутник).
- Назвіть об’ємні геометричні фігури, які є в нашому класі.
3. Математика самостійно.
Обчислити значення виразів. Завдання №3(письмово).
Взаємоперевірка виконаного завдання.
Задача №4.
Прочитайте умову задачі.
- Скільки зубів у лева? (30)
- Скільки зубів у лисиці та собаки? (42)
- Скільки зубів у зайця? (28)
- На скільки більше зубів у лисиці, ніж у зайця?
42 – 28 = 14 (з.)
- На скільки менше зубів у лева, ніж у собаки?
42 – 30 = 12(з.)
Тепер порівняйте кількість зубів у вовка та зайця.
42 > 28
28 < 42
Фізкультхвилинка
Завдання №5.
- Що називається периметром?
Потрібно виміряти довжину і ширину прямокутника і знайти периметр.
Р = 3 см +2 см +3 см + 2 см = 10 см
Ми знайшли периметр прямокутника довжиною 3 см і шириною 2 см.
Завдання № 5 (продовження).
Діти, підійдіть до свого друга, подруги. Вам потрібно знайти периметр геометричних фігур.
Дівчатка знайдуть периметр квадрата, а хлопчики - периметр ще одного прямокутника.
Перевірка виконаного завдання.
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
Математика самостійно.
Практичне завдання. Знайти периметр обраної геометричної фігури.
На столі лежать плоскі геометричні фігури.
- Підійдіть, будь ласка, до стола, оберіть геометричну фігуру і знайдіть її периметр.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Сьогодні на уроці я навчилася/ навчився …
- На уроці я запам’ятав / запам’ятала …
- Найкраще мені вдалося …
- Найбільше мені сподобалося …
- Труднощі виникали …
На дошці прикріплені смайлики. Учням потрібно підійти і доторкнутися рукою до обраного смайлика .
Старався, у мене все вийшло.
Старався, але були помилки.
Наступного разу спробую краще.