Урок "Цивільна оборона. Дії населення під час надзвичайних ситуацій."

Про матеріал

Тема: Цивільна оборона. Дії населення під час надзвичайних ситуацій.

Мета. Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій.
Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.

Обладнання: презентація «Надзвичайні ситуації»; засоби захисту людини (протигаз, ватно-марлева пов'язка); аптечка, відео "ЦО в Україні".


Перегляд файлу

Конспект уроку в 8-Б класі

Класний керівник Земляк І.В.

 

Тема:        Цивільна оборона. Дії населення під час надзвичайних ситуацій.

Мета. Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій.
Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.

Обладнання: презентація «Надзвичайні ситуації»; засоби захисту людини (протигаз, ватно-марлева пов’язка); аптечка, відео "ЦО в Україні".


Хід уроку

1. Організація класу.
2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; актуалізація опорних знань.
Вчитель: Сьогодні у нас надзвичайний урок. У нас урок з цивільної оборони. Що таке ЦО?
ЦОдержавна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру.

(Повідомлення «Що таке цивільна оборона» готують учні, – помічники.)

Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день ЦО. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти. І ось сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації; згадаємо правила користування індивідуальними засобами захисту.

- Які ви знаєте індивідуальні засоби захисту? (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми).

3. Створення проблемної ситуації.

(Лунає сирена).

Що може означати цей сигнал? (Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хв. Цей сигнал означає: «Увага всім!»)

Перегляд відеофільму. Бесіда.

- Що таке надзвичайна ситуація? (Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте? (Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

- Що таке стихійне лихо? (Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

- Які стихійні лиха ви знаєте? (Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).

- Які причини стихійного лиха? (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).

Висновок: Тому щоб бути завжди готовими і правильно діяти в різних ситуаціях і проводиться День ЦО.

- Які завдання ЦО в обороні України?

(Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій; оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації; захист населення; організація і проведення рятувальних робіт в районах лиха; організація життєзабезпечення населення під час надзвичайних ситуацій; навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).

Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.


Рекомендації штаба ЦО (повідомлення готують учні).

Дії при землетрусі.
Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.
Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

Дії при повенях.
Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

Дії при пожежі.
Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.
Забороняється:
- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;
- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.

Правила поведінки вдома.
Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.

Сильнодіючі отруйні речовини (СДОР).
СДОР – хімічні з’єднання, які погано впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється нудота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

4. Закріплення знань.
- Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
- Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).
- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

Гра «Відгадай слово»


Які засоби гасіння пожеж ви знаєте?
1). Огнеаскивгни (вогнегасники).
2). Відра з доовю (водою).
3). Сокіп, ямлзе (пісок, земля).
 

 

Які засоби захисту ви знаєте?
1). Овсхщаи (сховища).
2). Індивідуальні засоби:
- гапрозити (протигази).
- еспіраторра (респіратори).
- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).
- захисні юмкосит (костюми.)
 


5. Практична робота.
Виготовлення ватно-марлевої пов’язки.
6. Підсумок уроку. Тест.
- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
 


а) по книзі;
б) по телевізору;
в) почувши сирену;
г) з газети.
 


- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
 


а) поради друзів;
б) вказівкам штабу ЦО;
в) нікого не буду слухати.
 


- У разі землетрусу ти:
 


а) будеш дивитися у вікно;
б) вийдеш на відкриту місцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
 


- У випадку пожежі ти:
 


а) залишиш приміщення;
б) сховаєшся у шафі.
 


- Які засоби захисту тобі відомі?
 


а) гарний одяг;
б) протигаз;
в) солодощі;
г) ватно-марлева пов’язка.
 


- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
 


а) іграшки;
б документи;
в) одяг;
г) цукерки і печиво.

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку