Основи здоров’я. 5 кл.
Дебати: «За» ї «Проти» навчання.
Мета: озброїти дітей аргументами на користь старанного навчання, тренувати життєві навички протидії соціальному тиску. Надати змогу відпрацювання навичок ведення дискусії з повагою до опонента.
Навчальні завдання:
учні повинні вміти:
- назвати три аргументи на користь старанного навчання;
- спростувати два аргументи противників старанного навчання.
Обладнання і матеріали;
- аркуші паперу А2, А3;
- олівці, фломастери, маркери;
- ножиці, скотч, клей;
- піщаний годинник;
- атрибутика (суддівська мантія, халат лікаря, мікрофон і т.д.)
- плакат «Учись учитися».
Що підготувати заздалегідь:
- мультимедійне обладнання;
- фрагменти фільму «Пригоди Буратіно»;
- уривок з пісні А.Пугачьовой «Толи еще будет…»
- картки «преса, психолог, міністерство освіти, міністерство охорони здоров’я, батьки, учні».
Хід уроку.
Група «Проти навчання» використовує фрагмент пісні А.Пугачьовой «Толи еще будет…».
Нагружать все больше нас
Стали почему-то,
Нынче в школе первый класс
Вроде института.
Нам учитель задает
С иксами задачи-
Кандидат наук и тот
От задач тех плачет!
Толи еще будет, толи еще будет,
Толи еще будет, ой-ой-ой.
Аргументи «проти»: Виступи «учнів» - не цікаво, потребує зусиль, важко, не подобається предмет, не має гарантії отримати гарну роботу, псується здоров’я і т.д.
Виступи «шкільного лікаря», «Міністра Охорони Здоров’я»: навчання в школі пов’язано з виникненням шкільних хвороб – порушення постави, зменшення гостроти зору тощо.
Виступи «батьків»: навчання перевантажує організм дитини, немає часу на відпочинок, дозвілля.
Демонстрація фрагменту фільму «Пригоди Буратіно».
Виступ «психолога»: шкільні стреси.
Група «За навчання».
Аргументи «За»: виступи «учнів» – бажаємо багато знати; цікаве саме навчання; батьки хвалять за хороші оцінки; хочу мати гарну професію, бути задоволеним собою; це модно! Це круто!
Пісня «Гімн фабрики зірок 3».
Виступи «батьків»:гарне навчання дітей-запорука батьківської гордості.
Виступ «шкільного лікаря»: запобігти розвиткові «шкільних хвороб» можливо і потрібно; вправи для зміцнення м’язів хребта, пальмінг, обмеження часу біля телевізора, комп’ютера.
Виступи «преси»: Моніторингове дослідження «Крадії часу».
Гра «Телепередача».
(Вибрати з програми телепередач всі улюблені програми, які переглядає учень за тиждень. Підрахувати кількість годин. Безжалісно викреслити стільки передач, щоб залишилось лише 1,5 год. на тиждень!)
Виступ «психолога»: як запобігти перевтомі, долати стреси; вправи на релаксацію.
Виступ «міністра освіти»: саме від успіхів у навчанні залежить і стан здоров’я.
«Судді» слідкують за правилами ведення дискусії (відлік часу, повага до опонентів, зарахування жетонів).
Плакат «Портфель очікувань» - звернутися до тих очікувань, що висловлювалися на попередніх уроках. Ті, що не справдилися, викинути у «кошик для сміття».
Наголосити: старанне навчання – запорука успіхів у житті!
Ритуал: встати в коло, взяти один одного за руки. Проголосити «Ми любимо вчитися!», «Ми вміємо вчитися!»
АПЛОДУЮТЬ ВСІ,