5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок "Декоративно - прикладне мистецтво"

Про матеріал
Узагальнюючі уроки посідають особливе місце в процесі навчання, маючи цільове навантаження не тільки в закріпленні знань, а й у формуванні інтелектуальних вмінь учнів. Особливістю такого уроку є використання знайомого навчального матеріалу, що потребує від учителя додаткових заходів для активізації пізнавальної діяльності школярів. Пропонована методична розробка уроку може бути прикладом подолання стереотипу зустрічі з відомою інформацією, яка не несе в собі очевидної новизни, через застосування уроку нетрадиційного типу. Урок – КВК викликає активність учнів, звертаючись до їх актуальних мотивів, а саме до потреби самоствердження у чесному змаганні, належності до групи (команди).
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва.    7клас

Форма проведення :урок – КВК

 

Анотація

Узагальнюючі уроки посідають особливе місце в процесі навчання, маючи цільове навантаження не тільки в закріпленні знань, а й у формуванні інтелектуальних вмінь учнів. Особливістю такого уроку є використання знайомого навчального матеріалу, що потребує від учителя додаткових заходів для активізації пізнавальної діяльності школярів. Пропонована методична розробка уроку може бути прикладом подолання стереотипу зустрічі з відомою інформацією, яка не несе в собі очевидної новизни, через застосування уроку нетрадиційного типу. Урок – КВК викликає активність учнів, звертаючись до їх актуальних мотивів, а саме до потреби самоствердження у чесному змаганні, належності до групи (команди).

 

Мета. Узагальнити та закріпити знання з теми «Декоративно-прикладне мистецтво». Розвивати оцінку та пізнавальну діяльність учнів, підвищувати їх інтелектуальний рівень.

Тип уроку – комбінований.

Обладнання:

а) для команд: ручки, аркуші паперу формату А-3, маркери, фломастери, кросворди, газети;

б) для вчителя: фотографії видів ДПМ, листівки, бланки для команд та для журі, призи.

Хід уроку

Сьогодні ми маємо узагальнити знання з теми „Декоративно-прикладне мистецтво” І щоб вам було цікавіше це зробити, ми проведемо наш урок у формі КВК. Отже, засідання Клубу Веселих і Кмітливих оголошую відкритим.

Як і в кожному КВК, у нас сьогодні присутні почесні гості та члени журі. Як і в кожному КВК, у нас є команди, які змагатимуться між собою. Це команди „Писанка” і „Мальованка”. Я прошу капітанів пояснити назви своїх команд...

На вас чекає багато конкурсів, і для початку я хотіла б запросити по шестеро учасників від кожної команди для участі в конкурсах художників, дизайнерів та ерудитів. Займіть, будь ласка, свої місця.

А тепер завдання для групи художників. Вам потрібно розмалювати два яйця (мальованки).

Завдання для групи дизайнерів (по 2 учня від кожної команди) на міліметровому папері створити ескіз серветки з геометричних та рослинних елементів. Термін виконання – 20 хвилин.

Конкурс ерудитів ( по 2 учня від кожної команди)

Робота з бланками. Ви маєте дати письмові відповіді на запитання, що подані на бланку.

Робота з листівками – визначити і написати види ДПМ.

 

  1.   Бісероплетіння.
  2.   Килимарство.
  3.   Ткацтво.
  4.   Гончарство.
  5.   Вишивка.
  6.   Макраме.

 

Гра „5-й зайвий”(підкреслити зайве слово).

  1. Крашанка, писанка, дряпанка, ляпанка, крапанка.
  2. Хрест, церква, зернятка, трикутник, чотирикутник.
  3. Посуд, витинанка, кахлі, черепиця, художні вироби.
  4. Колосок, зернятко, бігунець, пірчасте листя, вазон.
  5. М.Приймаченко, К.Білокур, І.Рєпін, М. Тимченко, П.Хома.

Написати якомога більше прізвищ відомих народних майстрів.

Конкурс „Розминка” у вигляді бліц-турніру (працює вся команда).

  1.   Види батику:

А.Холодний.

Б.Холодний, гарячий, вузликовий.

В.Гарячий, холодний.

2. Розпис кольоровими фарбами по тканині:

А.Фотофільмдрук.

Б.Батик.

В.Вільний друк.

3. Прикраси житла ажурно витяті ножицями з паперу:

А.Витинанки.

Б.Кальовки.

В.Вишивки.

4. Народною українською іграшкою є:

А.Матрьошка.

Б.Коники-качалки.

В.Баранці.

5. Народні умільці найчастіше використовують вид вишивки:

А.Хрестиком.

Б.Гладдю.

В.Подвійним хрестиком.

6. Флористика виконується з використанням:

А.Сухих природних матеріалів.

Б.Паперу.

В.Глини.

7. Батик – це техніка розпису:

А.Виробів із глини.

Б.Виробів із дерева.

В.Тканини.

8. За допомогою воску та писачка виконується:

А.Писанка.

Б.Мальованка.

В.Крашанка.

9. Для виготовлення писанок використовуються фарби:

А.Олійні.

Б.Акварельні, гуашеві.

В.Анілінові, натуральні.

10. Картина „Звірі з Болотні” належить:

А.М.Приймаченко.

Б.К.Білокур.

В.К.Білоконь.

Конкурс домашнього завдання

Відомості про шедеври декоративно-прикладного мистецтва з позиції інопланетян. Конкурс газет.

Як і у кожному КВК, у нас було домашнє завдання. Кожна команда мала підготувати повідомлення про кілька видів ДПМ з позиції гостей з інших галактик і підтвердити свій виступ газетою. На сцену запрошуються гравці команди „Писанка”.

Hello! Ми з планети Писафан, що знаходиться в сузір’ї Альдебаран.

Наша планета відома тим, що на ній живуть найкращі майстри в усій Галактиці. Та якось до нас дійшли слухи, що і у вас живуть великі майстри, і ми на дослідницькому кораблі прилетіли, щоб познайомитися з ними поближче.

Усе починалося „з яйця” – „ABOUO”. Перша станція приземлення стародавнє Трипілля.  Чому ж для оздоблення стародавні слов’яни обрали саме яйця?

У багатьох народів світу яйце є символом Сонця, Весни, народження й відродження. Узори на яйцях – це не просто орнаменти заради краси – їх складено зі знаків-символів. За радянських часів писанкарство занепало. Але сьогодні ця традиція відроджується, чому ми дуже раді. Земляни називають це шедевром мініатюрного розпису, праматір’ю декоративного мистецтва.

Далі ми помандрували на Поділля. Там ми побачили  один із видів українського декоративного мистецтва, що має глибокі та багаті традиції. Виявляється, що звичайними ножицями із звичайного паперу можна вирізати не лише зірочки і квіти, а цілі картини. Від таких робіт душа отримує естетичну насолоду, позитивну енергію, хочеться теж творити.

Мандруючи далі, ми зустріли майстра. Дерев’яні вироби цих майстрів оздоблені віртуозною в’яззю, яка виявляє і підкреслює красу дерева, пластику самої форми. Ми взяли собі на згадку декоративну таріль.

Ну що ж, забалакалися ми тут, але нас чекають на нашій прекрасній планеті Писафан, тому прощавайте!

Повідомлення команди „Мальованка”

Добрий день, земляни! Вас вітають дівчатка з щасливої сонячної планети Мальованки. Наша планета – це планета розваг. Наш девіз – це радість, щастя, добра посмішка. Наша експедиція прибула на цю планету, щоб побачити цікаві та незнайомі місця.

Спочатку нашу увагу привернуло місце, яке нагадувало печеру. Там ми зустріли майстра, який обробляв метал. Він виготовляв плуги і сокири, серпи, мотики і т. д. Він нам розповів що із металу створюють орнаментальні прикраси для паркових огорож, виготовляють сувеніри.

Помандрувавши далі, ми побачили хатку старої бабуні і завітали до неї. Там ми побачили макітру і глечик. Беручи до рук такий посуд, уявили, як він народжувався. У таких виробах відчувається сила землі, тепло людських рук, подих історії.

А потім ми опинилися у с. Петриківка Дніпропетровської області. Тутешні орнаменти переважно рослинні, зокрема квіткові.

       Це не тільки звичайна прикраса хати, а й своєрідна символічна мова народного мистецтва.

 Мистецтва вашої планети нам дуже сподобались, але врешті-решт на нас чекає наша весела, радісна планета!

Конкурс капітанів

Необхідно визначити види ДПМ описані в повідомленнях. Назвати їх по черзі.

 Наступний наш конкурс – конкурс кросвордів. Кожна команда підготувала для суперників свій кросворд на 9 слів, який потрібно якомога швидше розгадати.

Кросворд №1

  1.   Вироби з глини.
  2.   Великодній атрибут.
  3.   Вид вишивки.
  4.   Матеріал для вишивання.
  5.   Узор, побудований на ритмічному чергуванні елементів.
  6.   Вид ДПМ.
  7.   Писанки, написані за зразками попередніх поколінь.
  8.   Ажурне плетене полотно.
  9. Українська народна художниця.

 

 

к

е

р

а

м

і

к

а

 

 

 

п

и

с

а

н

к

а

 

х

р

е

с

т

и

к

 

 

 

н

и

т

к

а

 

 

о

р

н

а

м

е

н

т

 

т

к

а

ц

т

в

о

 

 

т

р

а

д

и

ц

і

й

н

і

м

е

р

е

ж

и

в

о

 

 

 

Б

і

л

о

к

у

р

 

                                    

                                                   

 

Кросворд №2

  1.    Українська народна художниця.
  2.    Приладдя для виготовлення писанки.
  3.    Оберіг -  символ  світла, тепла, життя.
  4.    Керамічні вироби без покриття.
  5.    Техніка нанесення об’ємних елементів на поверхню виробу.
  6.    Елемент петриківського розпису.
  7.    Вид ДПМ.
  8.    Колір який символізує  життя вічне.
  9.    Керамічні вироби покриті прозорою поливою або непрозорою емаллю.

 

 

П

р

и

й

м

а

ч

е

н

к

о

 

п

и

с

а

ч

о

к

 

с

о

н

ц

е

т

е

р

а

к

о

т

а

л

і

п

л

е

н

н

я

 

ц

и

б

у

л

ь

к

а

г

о

н

ч

а

р

с

т

в

о

 

ч

е

р

в

о

н

и

й

м

а

й

о

л

і

к

а

 

 

 

Конкурс дизайнерів

Захист робіт.

 

Конкурс „Жива скульптура”

Визначити майстрів-умільців, рухи яких підготували команди суперників.

 

 

Конкурс художників

Захист робіт.

 

Додаткове питання: придумати назву для авангардної скульптури писанки.

Проблемне питання: як побудувати сучасний музей народного мистецтва на місці, де знаходиться напівзруйнована церква?

 

Підсумок уроку

      Підведення підсумків КВК, оцінювання знань учнів.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Лахай Світлана
Додано
18 березня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку