13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок "Дії з фрагментами зображення"

Про матеріал
Урок з інформатики для 2 класу, на тему: "Дії з фрагментами зображень". Конпспект написаний на основі нового Державного стандарту початкової школи. Даний урок спрямований на розвиток предметних та ключових компентентностей у дітей.
Перегляд файлу

[Введите текст]

 

Тема: Дії з фрагментами зображення

Мета роботи:

формувати предметні компетентності: формувати вміння виконувати дії з об’єктами в графічному редакторі;

розвивати ключові компетентності:

 спілкування рідною мовою;

 інформаційно-цифрова компетентність;

 уміння вчитися.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.

Програмне забезпечення: Paint.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Емоційне налаштування на урок

На дошці намальоване дерево.

  • У кожного з вас на парті є стікери трьох кольорів.

Зелений – будете успішними на уроці

Оранжовий – активними на уроці

Жовті – гарно працюватимете

Яке буде наше дерево успіху – залежить від вас. Тож по черзі можете вийти і одягнути дерево.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Назви інструмент»

  1.        Інструмент, що дозволяє стирати області зображення (гумка)
  2.        Інструмент, що дозволяє збільшити область зображення (масштаб)
  3.        Інструмент, що дозволяє намалювати квадрат (прямокутник)
  4.        Інструмент, що дозволяє проводити тонкі довільні лінії або криві (олівець).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось, як ми можемо збільшувати зображення, зменшувати, переміщувати його. Це вміння стане вам корисним тоді, коли в програмі Paint ви будете створювати якісь зображення з різних інструментів, але якщо якась його частинка вам не сподобається, або вам здаватиметься що вона не на своєму місці, чи її потрібно збільшити або навпаки зменшити.

При створенні графічних зображень дуже важливо мати можливість працювати з окремими фрагментами малюнка. Це дозволяє створювати малюнок,  накладаючи на фонове зображення нові об'єкти переднього плану, змінювати розташування окремих фрагментів. Так, будь-який орнамент складається з кількох багаторазово повторених базових елементів. Щоб створити такий малюнок, слід навчитися оперувати фрагментами зображень: копіювати їх, переміщувати, обертати, віддзеркалювати тощо.

Фрагмент — це довільно виділена частина малюнка. Перед тим, як почати роботу з фрагментом, його потрібно виділити.

Видалення Щоб видалити фрагмент зображення, виділіть його і виберіть у меню Правка команду Очистити виділення або натисніть клавішу Delete. Фрагмент буде видалено, а область, де він містився, — зафарбовано кольором тла.

Розглянемо основні операції з фрагментами зображень:

Відображення і поворот малюнка або об’єкта.

  •     Виділити фрагмент, який потрібно відобразити або повернути
  •     Рисунок        Отразить/Повернуть або Растянуть/Наклонить
  •     При виконанні команди Отразить/Повернуть з’явиться вікно, в якому слід вибрати дію:
    •                           Отразить слева направо
    •                           Отразить сверху вниз
    •                           Повернуть на угол    
      •                                                       90º
      •                                                       180º
      •                                                       270º

ІV. Вивчення нового матеріалу

UxxgIE.png

HAIor6.png

Якщо на виділеному фрагменті встановити курсор, він набуде форми чотиринапрямленої стрілки. У цьому режимі можна переміщувати фрагмент, утримуючи ліву кнопку миші. Переміщений фрагмент затулить зображення в тому місці, куди ви його перетягнули.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

- Отож, сьогодні ми з вами створюватимемо зображення, будемо вчитися їх переміщувати, збільшувати, зменшувати і повертати.

ІV. Фізкультхвилинка

Станемо струнко! Руки в боки!

Пострибаємо, як сороки,

Як сороки-білобоки.

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер як жабенята

Хочем трохи пострибати.

— Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова!

V. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.

8Hr7eT.png

  1. Відкрити програму paint
  2. За зразком використовуючи інструменти - геометричні фігури, заливка створити робота.
  3. На вкладці основне, виберіть команду «виділити», виділіть своє зображення і перенесіть його з одного кутка робочого аркуша в інший.
  4. Виберіть команду «виділити», виділіть своє зображення і за допомоги маркерів збільшіть зображення, зменшіть, зробіть вужчим і ширшим.
  1. Практична робота за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей.

Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості

Вихідне положення — сісти на стілець.

Заплющити і розплющити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.

VІ. Самостійна робота

VІІ. Підведення підсумків уроку

На уроці я:

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх – це…
  • найбільші труднощі я відчув…
  • я не вмів, а тепер умію…
  • на наступному уроці я хочу…

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 березня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку