Урок "Діаграми в Microsoft Excel"

Про матеріал

Графічні можливостями табличного процесора MS Excel, використання електронних діаграм

Перегляд файлу

Навчальний предмет. Інформатика. 7 клас.

Автор.  Бабич Валентина Кирилівна, вчитель інформатики

Розділ. Табличний процесор.

Тема уроку. Діаграми в Microsoft Excel

Мета уроку. познайомити учнів з графічними можливостями табличного процесора MS Excel, з використанням електронних діаграм

Тип уроку. Комбінований

Обладнання та ресурси: комп’ютери, інтерактивна дошка, підручники з інформатики для 7 класу, платформа G Suit навчального закладу: Classroom, диск Google.

Компетентності: спілкування рідною/державною мовою; математична компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; уміння вчитися впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; обізнаність та самовираження у сфері культури.

Наскрізні змістові лінії: НЛ-2 – «Громадянська відповідальність»; НЛ-3 – «Здоров`я і безпека»; НЛ-4 - «Підприємливість і фінансова грамотність».



Етапи уроку,

НЗЛ

Методи, прийоми, технології

Ф

О
Н
Д

Діяльність вчителя

 

Діяльність учня

 

Результат

(вміння, ставлення)

Використання ІКТ на етапах уроку

1.Організаційний етап.

НЛ-2: усвідомлення

відкритості і поваги до інших думок; готовність брати на себе відповідальність висловлювати власну думку

щодо питань, запропонованих вчителем.

1. Організація учнів до роботи на уроці.

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

Налаштовує учнів на роботу на уроці.

 

 

 

 

 

Учні сприймають повідомлення від учителя і налаштовуються на роботу.

 

 

Сприйняття, розуміння інформації державною/рідною мовою.

 

 

 

 

 

Закрита платформа G Suit, особисті скриньки учнів на платформі

2. Повторення вивченого матеріалу. Актуалізація опорних знань.

НЛ-2: усвідомлювати себе

активним членом

соціуму, дискутувати

про аналіз даних за допомогою діаграм

1. Тестування.

 

2. Проблемні питання.

І

 

Ф

Мотивує учнів на навчальну діяльність.

Вчитель спонукає учнів на виконання практичного завдання Інструктує  щодо виконання наступного завдання.

Спонукає учнів до активної роботи, визначає разом з ними мету уроку.

З`ясовують тему уроку, сприймають повідомлення вчителя.

Чітко та лаконічно відповідають на тестові запитання на комп’ютері, використовуючи набуті знання.

 

 

 

Визначення мети та плану навчальної діяльності.

Точне, логічне та послідовне висловлювання  власної думки.

Аналіз та критичне оцінювання тесту

Завдання Classroom:

  • Форма Google
  • Малюнки

3. Вивчення

нового матеріалу.

 

НЛ-2:

дискутувати про

важливість знання аналізу даних за допомогою діаграм,

 

НЛ-4: навчання молодого покоління українців ощадливості, раціонального використання коштів, планування витрат, стимулюва-ння лідерських ініціатив, прагнення успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

1. Робота в парах

 

 

 

2.доповідь, дискусія

П

 

 

 

 

П

Ф

Пропонує обєднатися в пари

Наголошує на завданні, яке мають виконати учні в парі.

Спонукає учнів до активної роботи

Організовує дискусію

 

 

Уважно самостійно виконують запропоноване завдання.

 

З підручника записують в гугл-документ міні конспект, який вони потім демонструють під час доповіді

Використання різних джерел для здобуття нових знань.

Виокремлення головної та другорядної інформації.

Задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі.

 

 

 

Гугл-документ

Пошукова система Гугл

4. Фізкульт-

хвилинка.

 

НЛ-3: формування в учнів фізично повноцінних громадян, що дотримуються здорового способу життя, активно долучаються до облаштування безпечного для життя й діяльності середовища.

 

1. «Живі» діаграми.

Ф

Демонструє вправи.   

 

Повторюють за вчителем, імпровізують

Сприйняття, розуміння цнформації.

Перетворення інформації з однієї форми в іншу.

Презентація.

5. Закріплення нового матеріалу.

 

НЛ-2

цінувати злагоджену роботу для досягнення

спільної мети;

аргументовано

висловлювати власну думку.

  1. Практичне завдання.

І

 

 

 

 

 

 

Наголошує на завданні, в якому треба зробити аналіз даних за допомогою діаграм

Виконують практичне завдання

Розміщають виконане завдання в Classroom

Перетворення та використання інформації для виконання навчальної задачі.

Виконання дії за алгоритмом.

Розвиток та удосконалення власного мовлення.

MS Excel

Закрита платформа G Suit

6. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання

НЛ-2розуміння

важливості вияву

ініціативи в суспільному житті;

усвідомлювати себе

активним членом

соціуму, дискутувати про важливість знання з теми

1. Метод «Мікрофон».

 

 

2. Домашнє завдання

Ф

 

 

Ф

Організовує бесіду.

 

 

Пояснює домашнє завдання.

Аналізують, чого навчилися на уроці, що корисного здобули для себе протягом уроку.

 

Записують домашнє завдання у щоденники.

Здійснення самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексії.

Застосуваня комунікативних стратегій відповідно до мети і ситуації спілкування.

 

 

Презентація.

*ФОНД – форма організації навчальної діяльності (Ф – фронтальна, І – індивідуальна, П – парна, Г – групова).

**НЗЛ - наскрізні змістові лінії.

 

Навчально-методичні та інформаційні ресурси:

Для вчителя

Для учнів

1.

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з інформатики [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://goo.gl/mTa99f

1.

Інформатика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотькт. – Київ : Генеза, 2016. – 240 с. : іл.

 

2.

Малюнки діаграм [Електронний ресурс]. - Режим доступу :https://i.ytimg.com/vi/vnnMHBdqRtI/maxresdefault.jpg

http://5fan.ru/files/2/5fan_ru_13157_cc434931c438774a5b0dc2e667df592d.html_files/1.png

2.

 


Хід уроку

I. Організаційний момент

Привітання!

• перевірка присутніх;

• перевірка готовності до заняття (учні під своїми електронними адресами платформи G Suit навчального закладу заходять в Classroom в свій клас).

• інструктаж БЖ

Зображення, що містить знімок екрана

Опис створено з дуже високим рівнем достовірностіII. Актуалізація знань

На попередніх заняттях ми познайомилися з табличним редактором, навчилися робити обчислення. Перевіримо знання, пройшовши комп'ютерне тестування. Зайдіть на останнє завдання за темою «Електронні таблиці», де розміщено посилання на тест. Пройдіть його, обов'язково вкажіть своє прізвище, ім'я та клас. Після закінчення тестування учні дивляться на оцінку та записують її в таблицю самоконтролю.

Картинки по запросу побудова диаграммаКартинки по запросу побудова Ð´Ð¸Ð°Ð³Ñ€Ð°Ð¼Ð¼Ð°Діти, відкрийте посилання на малюнок. Перед вами дві діаграми, знайдені мною

 

в Інтернеті.

Про що нам говорять ці діаграми? Молодці. Як ви вважаєте, а якби не була побудована гістограма, чи зручно було аналізувати електронну таблицю, що містить велику кількість числових значень? Наприклад, пік опадів або навпаки спад. Так, ви маєте рацію, дані зображені графічно, легше аналізувати. Так давайте подумаємо, яка мета нашого уроку. А тепер уточнимо, яку ж мету уроку для нас поставила я? (Мета: познайомити учнів з графічними можливостями табличного процесора MS Excel, з використанням електронних діаграм.).

III. Вивчення нового матеріалу.

Давайте подумаємо і скажемо, не дивлячись в книгу, що ж таке «діаграма».

Вислухавши дітей, вчитель уточнює поняття: Діаграма - це графічне зображення, у якому числові дані представлені геометричними фігурами.

Сьогодні ви попрацюєте в парах, самостійно освоїте новий матеріал, причому кожна пара, а їх у нас буде шість, отримає невелику частину матеріалу з підручника для самостійного вивчення. Використовуючи метод «один з книжкою інший з комп'ютером» один учень в парі буде тихенько зачитувати матеріал, аналізуєте його, вибираєте основне з прочитаного, складаєте в Google-документі(online) опорний конспект (заповнює другий учень). Допоміжний матеріал у вигляді малюнків знаходиться у кожного з вас в папці. Є питання? Хто перший почне заповнювати Google-документі, повідомте в коментарі іншим, про закінчення заповнення теж повідомите в коментарі. Успіхів! (В групах 5-6 повинні бути діти, які займаються на високому рівні, або вивчали самостійно до цього MS Excel).

Розподіл матеріалу по групах:

1 пара: стр.127=128 (знайомство з  діаграмою)

2 пара: стр.128-129 (об’єкти діаграми)

3 пара: стр.129-130 (властивості діаграми)

4 пара: стор.130-131 (створення діаграм)

5 пара: стр.131-132 (редагування діаграм)

6 пара: стр.132-133 (форматування діаграм)

Доповідь кожної групи, оцінити відповіді учнів (мах 6 балів)

ІV. Фізкультхвилинка.

Вправа для очей. Інтерактивна гра: уявити гістограму, секторну, графік. (Діти водячі очима, зображують «живі» діаграми)

V. Закріплення нового матеріала. Виконання на комп’ютері завдання №1, 2 (стор. 132)

Збереження практичної роботи в папку на диск D: \ Роботи учнів \ 7 \

VI. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання

Ось і закінчилася наша подорож в країну діаграм. Так що ж ми дізналися?(Метод «Мікрофон»)

• Яке призначення діаграм?

• Які типи діаграм?

• З яких елементів складається діаграма? Виділити діаграму і натиснути клавішу Dеl.)

3.Виставляння оцінок з короткою аргументацією.

Домашня робота: параграф 4.6 на сторінці 134 Завдання №2 (усно)

Подякувати за активну участь на уроці.

Урок завершений. До побачення.

docx
Додано
24 травня 2020
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку