Тема уроку: Дієслово. Роль дієслів у мовленні.
Мета уроку: розширити знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово в усному і писемному мовленні; виховувати любов до прекрасного, бережне ставлення до природи; розвивати спостережливість, уяву, цілісне мислення.
І етап – чуттєвий
Давайте зручно сядемо, вдихнемо, видихнемо,закриємо очі, налаштуємось на слухання музики і спробуємо уявити те, що почуємо.
Звучить романтична музика «Ласкавий вечір». На фоні музики начитується текст.
Т. Шевченко
Попрощалось ясне сонце
З чорною землею,
Виступає круглий місяць
З сестрою-зорею.
За В. Сухомлинським.
Коли зайде сонечко, на землю опускаються вечірні сутінки. Все, що оточує нас, стає чудесним, казковим…
За селом височіють три скирти сіна. У вечірніх сутінках це вже не стоги, а великі кораблі з ліловими вітрилами. Пливуть вони в безбережному океані. Й от наблизились до села.
А зелений ліс – уже не ліс, а застиглі зелені морські хвилі. Це вони тільки здаються деревами…
Ось так тихенько , непомітно
«навшпиньках
Підійшов вечір.
Засвітив зорі,
Послав на травах тумани
І, на вуста
Поклавши палець, -
Ліг.» П. Тичина
ІІ етап – символічний
Діти презентують свої роботи.
ІІІ етап – логічний
Аналізуємо роботи ставимо питання до слів. Робимо висновок. Слова що відповідають на питання що робити? Що робив? Що буде робити? Що зробить? Наприклад: підійшов, засвітив, послав, попрощалось, зайшло, виступає - означають дію предмета і називаються дієсловами.
Виконання вправ з підручника. Визначення ролі дієслів у мовленні.
ІУ етап – лінгвістичний
Скласти продовження до тексту вправи 266 (підручник автора Л. Варзацької) на основі власних спостережень. Записати свій твір.
Підсумок уроку. Домашнє завдання.