Узагальнення і систематизація знань учнів за темою "Прикметник"

Про матеріал
Розробка уроку української мови за темою "Узагальнення і систематизація знань учні за темою "Прикметник""
Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок з теми «Прикметник»

Мета: поглиблювати знання учнів про роль прикметників у мовленні, про звꞌязок прикметників з іменниками, вчити розпізнавати прикметники, ставити до них питання; узагальнити знання учнів, здобуті при вивченні теми «Прикметник», учити застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати мовлення учнів та інтерес до вивчення української мови; виховувати любов до рідної мови, рідної країни; розширювати знання учнів про святкування за народним календаремсвят в Україні.

Обладнання: картки із завданнями, листочки для оформлення книги, обкладинка та малюнки для книги, ноутбук, телевізор.

Тип уроку: урок узагальнення знань, вмінь, навичок.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ось дзвінок вже пролунав,

Працювати час настав.

На уроці не лініться

І знаннями поділіться.

Привітання до гостей.

У нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітали гості.

Поверніться привітайтеся з гостями.

 

Добрий день!

У добрий час,

Радо ми вітаєм Вас!

─ Молодці! Подаруйте мені свої усмішки, а я дарую вам свою усмішку і ми починаємо наш урок.

  1. Визначення теми та мети уроку

- Скажіть, буль ласка, хто перший помічник у нашому навчанні?

- Так згодна, це наш підручник, книжка, наш порадник і помічник.

 Сьогодні на уроці я вам пропоную створити Книгу Знань «Прикметник». Працюючи над нею, ми пригадаємо все вивчене про цю частину мови, розширимо знання про її роль у мовленні.

  1. Ознайомлення з планом роботи
  1. «Мозкова атака».
  2. Гра «Відгадай хто я?».
  3. Каліграфічна хвилинка.
  4. Робота з підручником.
  5. Гра «Доповни речення».
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Гра-змагання.
  8. Робота з LEGO цеглинками.
  9. Гра «Запереч мені».
  10.      Гра «Заміни мене».
  11.      Гра «Ми творці».
  12.      «Абетковий підсумок».
  13.      Вправа «Мікрофон».

─ Поміркуйте і скажіть, яким ви бачите сьогодніщній урок? (цікавим, навчальним, проблемним, веселим…)

─ А якими ви уявляєте себе на уроці? (уважними, активними, наполегливими…)

─ Дітки, у своїх відповідях ви використали слова (уважний, активний, цікавий, зібрані…), а на які питання відповідають ці слова (який? які? яка?)

─ Як називаються ці слова? (Прикметники)

І. Гра «Мозкова атака»

- Яку частину мову ми вивчили? (Прикметники)

- На що вказує прикметник? (Ознаки предметів)

- На які питання відповідають? (який? яка? які? яке?)

- З яким словом найчастіше звꞌязаний у реченні? (З іменником)

- Яким головни мчи другорядним членом речення є прикметник? (Другорядним)

- Навести приклади прикметників?

ІІ. Гра «Відгадай хто я?»

 

IIІ. Каліграфічна хвилинка (малюнки Зими і Весни).

  1. Бесіда

– Діти, яким святом за народним календарем може похвалитись місяць лютий? (Стрітенням)

Свято Стрітення припадає на середину місяця ─ 15 лютого.

За біблійними легендами у цей день ввід Ісуса Христа до Храму (на 40-й день після Його народження для посвячення Богові). У Храмі Їх зустрів старець Симеон, якому Бог пообіцяв, що він не помре, поки не побачить Спасителя (300 років).

Слово «Стрітення» означає «зустріч». У народі вважають, що в цей день Зима з Весною зустрічаються. У народній уяві Зима ─ це стара баба в полатаному кожушку та дірявій хустині, поточеній мишами, через дірки якої витинаються сиві пасма волосся. Саме такою вона на Стрітення виходить навстріч Весні ─ привабливій дівчині. Якщо Зима переможе, то тривалий час буде холодно, а якщо красуня Весна візьме гору, то поверне тепло.

Зима з Весною приготували для вас завдання і з цікавістю спостерігатимуть за тим, як ви їх виконуватимете.

Відкрийте зошити, покладіть похило, напишіть число, класна робота.

 ─ Із великої чи маленької літери напишемо слово «свято», «Стрітення»? Чому?

С с свято Стрітення

─ Давайте кожна група придумає речення в якому всі слова починатимуться буквою «ес»: Сашко сьогодні списував. Сашко смакував солодкою сливою.

Хто писав старанно, чисто?

Кому подобається каліграфія?

─ Дітки, а слово Весна і Зима до якої частини мови належать?

─ Доведіть.

─ А якою може бути весна? (Яка? Весела, рання, пахуча, лагідна…)

─ А зима (холодна, сувора, морозна, біла…)

 Отже, прикметники звꞌязані з іменниками.

IV. Робота з підручником.

Вправа 221 (виписати з тексту сполучення іменників з прикметниками).

 

─ Зима і Весна принесли вам завдання.

V. Гра «Доповни речення».

  1. Прийшла (яка?) …весна. Засяяло (яке?) …сонечко. Заплакала від радості (яка?) …берізка. Задзюрчали (які?) … струмочки. Прокинулась (яка?) … річка. Повернулись (які?) … птахи.

Довідка: ніжне, перелітні, білокора, дзвінкі, довгождана, стрімка.

  1. Прийшла … весна. Побігли …струмки. Зꞌявились …квіти, мов …сонечка. Прилетіли … птахи. … діти зробили шпаківні.

(Наприклад: тепла, дзюркотливі, весняні, маленькі, перелітні, турботливі, чудові)

VI. Фізкультхвилинка

─ Дітки, свято Стрітення в Україні шанувалось. Хлопці і дівчата водили хороводи, співали пісні, які прославляли родючу землю, рідну природу. Давайте і ми з вами заспіваєм, порухаємось.

VII. Гра-змагання

Пригадаймо тему нашого тижня («Україна і світ»)

─ Давайте з вами позмагаємось між групами. Кожна група  якомога більше придумає прикметників до слова ─ Україна. Яка група підбере найбільше слів, та переможе.

VIII. Робота з LEGO цеглинками.

 Зі слів скласти речення про Україну.

куточком, Україна, є світу, усього, мальовничий.

 Україна є мальовничим куточком усього світу.

─ Давайте знайдем головні члени речення (Україна, є).

─ Якими членами речення тут є прикметники (другорядними).

IX. Гра «Запереч мені». (самостійна робота)

 Називаю слова ознаки, а ви повинні мені заперечити протилежним словом-ознакою.

Злий ─ добрий

Веселий ─ сумний

Високий ─ низький

Гіркий ─ солодкий

Білий ─ чорний

Холодний ─ теплий

Тверда ─ мꞌяка

Швидка ─ повільна

 Що це за слова? (антоніми)

X. Гра «Заміни мене» (самостійна робота)

Жвавий ─ швидкий, бадьорий, енергійний.

Красивий ─ гарний, вродливий.

Багатий ─ грошовитий, заможний.

Добрий ─ щедрий.

Веселий ─ радісний, щасливий, усміхнений.

 Отже, робим висновок, що до прикметників у мовленні можемо дібрати протилежні і близькі за значенням прикметники.

 

XI. Гра «Ми ─ творці».

─ Діти, ми повинні утворити прислівꞌя, дописуючи з довідки прикметники антонімами, що підходять за змістом.

 

У мудрої людини … вуха і … язик.

… земля … рук не любить.

Краще … правда, ніж … брехня.

Довідка: довгі, короткий, чорна, білих, гірка, солодка.

XII. Абетковий підсумок.

 Отже, дітки, підведемо підсумок нашого уроку, але незвичайний підсумок, а абетковий. (Вибираємо будь-які підряд 4 букви з алфавіту, записуємо їх і з них починаємо речення).

 Андрій і всі учні нашого класу активно працювали на уроці.

Було багато цікавих завдань.

Всі запамꞌятали, що таке прикметник.

Гра допомогла дітям бути активними на уроці.

(і на каліграфічній хвилині писали букву «ес», то і з нею також почнем речення).

Сьогодні урок був цікавим.

ХIII. Вправа «Мікрофон».

─ Чи справдились ваші очікування?

─ Яке завдання вам принесло найбільшу радість?

─ Чи були важкі завдання?

─ Про яке свято дізнались?

 

Д/з: впр.223

docx
Додано
20 березня 2022
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку