Урок "Дієслово. Узагальнення вивченого".

Про матеріал
Повторення теми "Дієслово" та підготовка до контрольної роботи, де учні зможуть виконати інтерактивні вправи та завдання.
Перегляд файлу

Тема: Дієслово

Мета уроку: повторити, узагальнити та систематизувати вивчене про прикметник,розвивати вміння лінгвістично мислити, застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; виховувати спостережливість пізнавати мовні глибини.

 

 Хід уроку

  1. Організація класу (2-3 хв.)
  2. Визначення емоційної готовності учнів до уроку

Метод  «Мікрофон»

Передаючи мікрофон з рук у руки, висловіть свої побажання сусідові по парті.

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Діти, а як ви думаєте, чим ми будемо займатись на уроці?

Основними завданнями уроку є закріплення знань про дієслово, яке ми проведемо під час цікавої подорожі. Хочу, щоб ви зібралися із думками і якнайкраще виконали завдання.

А тому я з радістю повідомляю, що вирушаємо у подорож. Цікавих вам зупинок і творчих успіхів.

На кожній зупинці ви отримаєте завдання, виконавши його, матимете змогу продовжити подорож.

На уроці у нас будуть працювати юні педагоги, юні поети, юні народознавці та юні фольклористи.

  1. «Займи позицію» (Уявний мікрофон)

Допомагають юні педагоги.

  1. Що називається дієсловом?
  2. Які дієслівні форми ви знаєте?
  3. Яка синтаксична функція дієслова?

 

Я бачу, що ви добре впоралися із завданнями, тому і вирушаємо в подорож до

1 зупинки «Кмітлива»

Гра «Бліц – опитування».

 

 

  1. зупинка  «Уважна »
  1. Групова робота  ( у якому із рядків дієслова написані правильно)
  • Не спинити, не писати, непочути.
  • Не хтувати, недобачати, не знали.
  • Незчутися, не говорити, неволити.

Що ви знаєте про написання – не - з дієсловами?

  1. Вирішення проблеми

Робота в парах. Завдання-гра.

(визначити спосіб творення дієслів. Усно. Хто найбільше запам'ятав дієслів.)

Шлях на карті свій позначимо,

Помандруєм, покочуєм.

Скільки ми всього почуєм,

Щоб ракету понесло

В зоряне міжгроззя,

Де безмежне зір число

Слово розцвілося.

 

Які способи творення дієслів?

 

 

  1. Зупинка «Розумна»

1. Скільки часів має дієслово?

2. Безособові дієслова – це ….

3. Назвіть відомі вам способи дієслів.

 

  1. Метод «Прес»

Робота в групах

(записати у дві колонки дієслова, у 1 – дійсного способу, у 2 – наказового способу. Пояснити написання слова не від'їжджай.)

            Не від'їжджай

Не від'їжджай, прошу тебе, матусю,

Побудь ще трохи, хоч півдня.

Щокою я до тебе притулюся,

Як і тоді, коли була малям.

    Перед тобою я завжди маленька,

    Нехай летять за спиною роки.

    Не від'їжджай, прошу тебе, рідненька.

    Так тепло біля доброї руки.

 

  1. Зміни позицію

( замінити словосполучення дієсловом з –не )

  • Відчувати почуття ворожнечі.   (ненавидіти)
  • Погано чути.   (недочувати)
  • Примушувати до чогось.   (неволити)
  • Погано почуватися.    (нездужати)

 

  1. зупинка «Ігрова»

 

  1. Мозковий штурм

Завдання-гра. «Допоможи мандрівникам».

Жителі планети Філології з діда-прадіда мандрівники, що в подорожах вивчають свою планету. Цього разу вони вирушили повітряною кулею, та налетів ураган і розкидав їх у різні країни.

   Допоможіть кожному мандрівнику зорієнтуватися, до якої країни він потратив. Із якої країни сам?

    Виявивши «мандрівника», ви підкреслюєте його, називаєте, яка це частина мови, а також вказуєте країну, де він опинився.

  1. Дружній, товариський, дружелюбний, дружба (іменник у країні Прикметниковій).
  2. Перемога, змагання, переможе, допомога (дієслово у країні Іменниковій).
  3. Нарізно, різні, по-різному, різноманітно (прикметник у країні Прислівниковій).
  4. Перешкоди, перешкоджати, перешкодити, зашкодити (іменник у країні Дієслівній).

 

Учитель. А тепер допоможіть подорожуючим зібратися разом – вони відкриють вам таємницю. (Виписують мандрівників по порядку і читають вислів: «Дружба переможе різні перешкоди »).

 

  1. Конкурс « Крізь завісу »

( Вписати у клітинки антоніми до дієслів, у виділеному рядку прочитаєте назву їх часу)

 

 

 

 

з

л

а

м

а

л

и

п

о

ч

и

н

а

в

з

м

е

н

ш

и

в

з

а

б

у

л

а

 

х

в

а

л

и

л

и

к

у

п

и

л

а

 

з

н

а

й

ш

л

и

 

  1. Полагодили
  2. Закінчував
  3. Збільшив
  4. Згадала
  5. Лаяли
  6. Продала
  7. Загубили

 

Гра-завдання «Синтаксичний і морфологічний звіт»

(зробити синтаксичний розбір речення, морфологічний розбір дієслова)

Радо мене зустрічала мамина вишня в саду.

 

Юні педагоги

Допоможуть у підготовці запитань

Тести до теми «Дієслово»

 

 

Юні народознавці

Підготували повідомлення про походження слова «мама»

Слово мама – праслов’янське, воно утворилося з дитячого лепетання:ма-ма.

      Символ життя, святості, любові, вічності – все це мама. Матір-земля, матір-життя – найвеличніший образ слов’янських міфів. Через тисячоліття дійшли до нас імена слов'янських богинь Слави, Берегині, Лади, Оранти, Богоматері – наймудріших порадниць і заступниць.

 

Юні поети

Запропонують власні поезії, присвячені рідній матусі.

 

 

 

     Юні фольклористи

 

Записали народні прислів'я про матір

  1. Матір рідну ніким не замінити.
  2. Одна мати – вірна порада.
  3. Нема того краму, щоб купити маму.
  4. На світі знайдеш усе, крім рідної матері.
  5. Нема роду ріднішого над матінку.
  6. Любов матері до дитини – найсильніша і найдорожча у світі.
  7. На сонці тепло, а біля матері добре.
  8. Мати однією рукою б'є, а другою гладить.
  9. Мати сама не з'їсть, а дітей нагодує.
  10. Як ластівка з ластів'ятком, так матінка з дитятком.
  11. Мати останній шматок дитині віддасть.

 

  1. зупинка « Творча »

Написати твір-роздум на одну з тем:

  1. Найближча, найрідніша людина – моя мама.
  2. Цілую руки мами золоті.

IY. Домашнє завдання : повторити вивчене про дієслово, підготуватися до контрольної роботи.

Рефлексія «Мікрофон»

Чи справдились ваші побажання?

Що я навчився на уроці?

На уроці я відчула …

 

 

 

:

docx
Додав(-ла)
Іванчук Ніна
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку