В конспекті уроці про дієслово підібрані завдання на формування вміння розпізнавати слова, які називають дії предметів, ставлять до них питання, навчаться виділяти дієслова в усному і писемному мовленні.
Тема: Дієслово. Визначення дієслів у реченнях.
Мета:формувати вміння розпізнавати слова, які називають дії предметів, ставити до них питання, дати поняття «дієслово», вчити виділяти їх в усному і писемному мовленні; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати уважність, працелюбність.
Хід уроку
І. Організація класу
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаємо,
Багато нового пізнаємо.
- Сьогодні, як і на всіх попередніх уроках, прошу вас бути особливо:
У важними
Р озумними
О рганізованими
К мітливими
ІІ. Хвилинка каліграфії
— Відгадайте загадку.
* Не кущ, а з листочками.
Не сорочка, а зшита.
Не людина, а навчає. (Книжка)
— Запишіть каліграфічно.
К и ни иж жка книжка.
Книжка вчить, як на світі жить.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Розгляньте малюнки. Я ставитиму вам запитання, а ви відповідайте одним словом.
— Що робить дівчинка? (Пише)
— Що робить хлопчик? (Співає)
— Що роблять діти? (Читають)
— Діти, зображені на малюнках, щось роблять, виконують певну дію. Слова пише, співає, читають означають дію предметів. На які питання відповідають ці слова?
— Сьогодні ми почнемо вивчати слова, які називають дії предметів.
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 98) Вправа 1
— Прочитайте текст.
— Назвіть героїв казки. Прочитайте текст.
а) Випишіть слова, підкреслені рискою. Ці слова називають дію предметів і відповідають на питання: що зробила кульбаба'!
б) Випишіть виділені слова. Ці слова називають дію предмета і відповідають на питання: що буде робити Барвистий Метелик?
2. Ознайомлення з правилом
3. Робота над загадкою
Влітку медом ласував.
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг.
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (Ведмідь)
— Що робить зарез ведмідь?
Фізкультхвипинка
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять! Час настав нам спочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки, як зайчата, скоки-скоки!
Десять! Дев’ять! Вісім!
Сім! Час за парти нам усім.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Продовження роботи за підручником (с. 99) Вправа 2
— Прочитайте вірш.
— Спишіть вірш. Підкресліть дієслова.
Вправа З
— Прочитайте текст.
— Розгляньте малюнок. Як їжачок підготувався до зими?
— Із перших трьох речень випишіть за зразком дієслова, які пов'язані з іменником.
Сніг (що яробив?) вкрив. Пень (що робить?} стоїть. Квартиранти (що роблять?) зимують.
2. Гра «Упіймай слово—назву дії»
Учать мами: рибку — плавати,
Звіра — бігати, птахів — літати.
А дітей навчає вчитель - все уміти, багато знати.
Коли риби виростають,
Добре плавають у воді.
Птахи високо літають,
Звірі бродять по землі.
А людина виростає —
Їздить! Плаває! Літає!
Навіть в синіх небесах – проклала людина шлях.
3. Робота в парах
— Запишіть у дужках питання до слів— назв дій.
Учитель (_________________) навчає.
Берізка (__________________) схиляється.
Півень (__________________)заспівав.
Мороз (__________________) розмальовує.
4. Робота над віршем
— Прочитайте вірш. Знайдіть у ньому слова — назви дій. Поставте до них питання.
Ходять довгі журавлі.
Щось вишукують в землі.
Щось воркують, щось віщують.
Вже весну здається чують.
О. Олесь
VI. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Які завдання сподобалися найбільше?
— Які питання ставимо до слів — назв дій?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Завдання на картці.
До слів — назв предметів (іменників) добери слова — назви дій (дієслова).
Склади речення з кожною парою слів і запиши.
Бджоли повіває
Вітерець тече
Річка світить
Сонечко гудуть
Вправа
До слів — назв предметів (іменників) добери слова — назви дій (дієслова).
Склади речення з кожною парою слів і запиши.
Бджоли повіває
Вітерець тече
Річка світить
Сонечко гудуть
Вправа
До слів — назв предметів (іменників) добери слова — назви дій (дієслова).
Склади речення з кожною парою слів і запиши.
Бджоли повіває
Вітерець тече
Річка світить
Сонечко гудуть
Вправа
До слів — назв предметів (іменників) добери слова — назви дій (дієслова).
Склади речення з кожною парою слів і запиши.
Бджоли повіває
Вітерець тече
Річка світить
Сонечко гудуть
Вправа
До слів — назв предметів (іменників) добери слова — назви дій (дієслова).
Склади речення з кожною парою слів і запиши.
Бджоли повіває
Вітерець тече
Річка світить
Сонечко гудуть
3. Робота в парах
— Запишіть у дужках питання до слів— назв дій.
Учитель (_________________) навчає.
Берізка (__________________) схиляється.
Півень (__________________)заспівав.
Мороз (__________________) розмальовує.
4. Робота над віршем
— Прочитайте вірш. Знайдіть у ньому слова — назви дій. Поставте до них питання.
Ходять довгі журавлі.
Щось вишукують в землі.
Щось воркують, щось віщують.
Вже весну здається чують.
О. Олесь
3. Робота в парах
— Запишіть у дужках питання до слів— назв дій.
Учитель (_________________) навчає.
Берізка (__________________) схиляється.
Півень (__________________)заспівав.
Мороз (__________________) розмальовує.
4. Робота над віршем
— Прочитайте вірш. Знайдіть у ньому слова — назви дій. Поставте до них питання.
Ходять довгі журавлі.
Щось вишукують в землі.
Щось воркують, щось віщують.
Вже весну здається чують.
О. Олесь