Тема. Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях.
Мета: активізувати знання учнів про дієслово, як частину мови; розширити уявлення учнів про лексичне значення дієслова; розвивати мислення, мовлення творчі здібності учнів; вміння працювати самостійно і в парах; виховувати любов до рідної природи, вміння милуватися її красою.
Обладнання: підручник, картки для створення асоціативного куща «Дієслово», індивідуальні картки, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організація класу.
Всі почули вже дзвінок
Він покликав на урок
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався
То ж і ми часу не гаймо
Наш урок розпочинаймо.
б) Працювати будемо під таким гаслом….але щоб його прочитати, треба його скласти з розсипаних слів.(На дошці слова переставленні місцями, учні виходять до дошки і ставлять в правильній послідовності).
хоче, навчати, Добре, знати, хто, все, того.
(Добре того навчати, хто хоче все знати)
-Як ви розумієте цей вислів?.....(відповіді дітей)
в) На уроці ми будемо усі читають разом
У- уважними
Р- розумними
О- організованими
К- кмітливими
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Послухайте ось цю мелодію.
– Який настрій вона у вас викликає?
– Як ви думаєте до якої пори року може підійти ця мелодія? Чому?(про весну )
– Великий італійський композитор Антоніо Вівальді створив чудові музичні композиції «Пори року».( портрет на дошці)
– Ви прослухали частинку однієї з його композицій і щоб підтвердити свої здогадки, стосовно пори року, відгадайте цю загадку.
Гостя нова завітала
Холод – сніг увесь прогнала.
І дарує залюбки
Лісу трави і квітки.
– Так, це весна. І ця музична композиція так і називається – Весна.
Давайте згадаємо по яких ознаках ми дізнаємося, що прийшла весна?
(сонце вище підіймається, розтають сніги і лід, розцвітають квіти, теплішає, птахи повертаються з теплих країв). Ми також можемо спостерігати ці ознаки за вікном
– То які саме слова допомагають нам зрозуміти, що прийшла весна?
піднімається, пригріває, розтають, течуть, зеленіє, теплішає, повертаються
– На які питання відповідають ці слова?
– До якої частини мови належать?
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
На уроці ми будемо працювати над вирішенням таких завдань:
– Крім того на протязі всього уроку ми будемо іти назустріч весні. Адже до календарного її приходу залишилось зовсім не багато, а до справжнього в природі – хто знає.
– Давайте складемо «асоціативний кущ» і згадаємо все, що ви знаєте про дієслово.
– На протязі уроку ми зможемо доповнювати наш асоціативний кущ, якщо щось ще пригадаємо або з’явиться щось нове. Тож давайте працювати дружно, щоб весна прийшла без перешкод і запізнення.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Відкрийте зошити ,запишіть число та класна робота
– Складання Сенкана до слова Весна
Давайте пригадаємо правило Що таке сенкан- це вірш із 5ти рядків . У якому
1 рядок -1 іменник
2 рядок- 2 пикметника
3 рядок -3 дієслова повязані з темою
4 рядок речення або фраза з 4х слів
5 рядок слово синонім до теми
– Запишіть його у своїх зошитах.
– Пригадайте, де орфограма – тобто яку помилку найчастіше допускають у слові весна.
– Підберіть перевірне слово до слова весна.
– Складіть і запишіть одне речення із словом весна. Які дієслова ви використали у своїх реченнях. На які питання відповідає?
– Отже,.
– А тепер попрацюємо в парах. У вас на партах лежать карточки. Візьміть їх. Там записано казку «Весна».Давайте прочитаємо її.
Жив-був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав до людей своїх доньок – Зиму, Весну, Літо і Осінь. Найбільше король любив наймолодшу – красуню Весну. Але те, що вона була такою гарною, знав тільки батько, а люди були зайняті своєю роботою й не хотіли цього помічати. І тоді король попросив письменників, поетів, художників допомогти Весні. Вони прихопили з собою олівці, пензлі, фарби і пішли на землю милуватися красою природи, щоб потім розповісти про неї людям.
– Ваше завдання: знайти у цьому тексті дієслова, підкреслити їх (як ми їх підкреслюємо?)
(Зачитують тільки дієслова, пояснюють як підкреслили, яким членом речення виступають)
Дійсно, у всіх цих реченнях дієслово – присудки. Давайте подумаємо чому? Що таке присудок?
Присудок показує, яку дію виконує підмет – тому це будуть дієслова.
– Ось уже потекли і перші весняні струмки – весна не за горами.
Розгорніть підручник на ст.97 Прочитайте текст до вправи 270
Як ви розумієте значення слів *оптиміст -
* песиміст -
(Читають вправу, знаходячи дієслова) Запишіть дієслова в алфавітному порядку…
–
–
–
V. Фізкультхвилинка
VІ. Узагальнення здобутих знань.
1 група Радісно засвітить весняне сонечко
2 група По дорогах побіжать веселі струмки
3 група З теплих країв прилетять птахи
4 група Набубнявіють на деревах бруньки
Гра на девайсах «Вияви в тексті дієслова»
Виконання завдання «Вияви в тексті дієслова» на девайсах за програмою Learningapps.org/
( Режим доступу - https://learningapps.org/watch?v=pm44c7tst20)
VIІ. Підсумок уроку.
а) –
. Скільки ми вже знаємо про дієслово. Але на цьому зупинятись не будемо, бо попереду ще багато нового цікавого матеріалу. Отже, дієслово…це…..
Відповідає на питання ……
– Чи сподобався вам урок?
– Що найбільше сподобалося?
– Чого навчилися на уроці?
– Що було найважче?
– Ось і Весна до нас спішить-поспішає.
б) Звучить музика «пісня про дієслово».
Давайте з вами на закріплення пригадаємо пісню про дієслово…..
«Мікрофон»
– Чи любите ви весну? За що?
в) Оцінювання.
VІІI. Домашнє завдання.