Урок "Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях."

Про матеріал
Розробку урока можно використовувати на відкритий урок. Урок виконаний з усіма критеріями та структурою. Є загадки,робота в групах,парах. Складання сенкану та гра на закріплення знань через сканування коду.
Перегляд файлу

Тема.  Дієслово як частина мови. Повторення вивченого. Роль дієслів у реченнях.

Мета:  активізувати знання учнів про дієслово, як частину мови; розширити уявлення учнів про лексичне значення дієслова; розвивати мислення, мовлення творчі здібності учнів; вміння працювати самостійно і в парах; виховувати любов до рідної природи, вміння милуватися її красою.

Обладнання: підручник, картки для створення асоціативного куща «Дієслово», індивідуальні картки, мультимедійна презентація.

  •                 формування ключових компетентностей:
  •                   вільне володіння державною мовою: формування вміння висловлювати свої думки у писемному та усному мовленні; розвивати зв’язне мовлення;
  •                   екологічна: розвивати вміння порівнювати, оцінювати; виховувати бережливе ставлення до природи;
  •                   інформаційно- комунікаційна: опрацьовувати інформацію на підставі аналізу, синтезу, порівняння; удосконалювати навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи, розвивати вміння обмінюватися думками;

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Всі почули вже дзвінок

Він покликав на урок

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався

То ж і ми часу не гаймо

Наш урок розпочинаймо.

б) Працювати будемо під таким гаслом….але щоб його прочитати, треба його скласти з розсипаних слів.(На дошці слова переставленні місцями, учні виходять до дошки і ставлять в правильній послідовності).

хоче, навчати, Добре, знати, хто, все, того.

(Добре того навчати, хто хоче все знати)

-Як ви розумієте цей вислів?.....(відповіді дітей)

 

в) На уроці ми будемо усі читають разом

У- уважними

Р- розумними

О- організованими

К- кмітливими

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.               Прослуховування мелодії.

Послухайте ось цю мелодію.

  Який настрій вона у вас викликає?

  Як ви думаєте до якої пори року може підійти ця мелодія? Чому?(про весну )

– Великий італійський композитор Антоніо Вівальді створив чудові музичні композиції «Пори року».( портрет на дошці)

  1.               Відгадування загадки.

  Ви прослухали частинку однієї з його композицій і щоб підтвердити свої здогадки, стосовно пори року, відгадайте цю загадку.

Гостя нова завітала

Холод – сніг увесь прогнала.

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки.

  Так, це весна. І ця музична композиція так і називається – Весна.

  1.               Ознаки весни.

Давайте згадаємо по яких ознаках ми дізнаємося, що прийшла весна?

(сонце вище підіймається, розтають сніги і лід, розцвітають квіти, теплішає, птахи повертаються з теплих країв). Ми також можемо спостерігати ці ознаки за вікном

  То які саме слова допомагають нам зрозуміти, що прийшла весна?

піднімається, пригріває, розтають, течуть, зеленіє, теплішає, повертаються

  На які питання відповідають ці слова?

– До якої частини мови належать?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  1.               То, можливо ви здогадалися, про що буде йти мова сьогодні на уроці? Так, тема нашого уроку «Дієслово, як частина мови».

 

На уроці ми будемо працювати над вирішенням таких завдань:

  •                   поглибити знання про дієслово як частину мови;
  •                   формувати уміння розпізнавати дієслова у реченнях;
  •                   розширити уявлення про лексичне значення дієслова;
  •                   розвивати творчі здібності.

– Крім того на протязі всього уроку ми будемо іти назустріч весні. Адже до календарного її приходу залишилось зовсім не багато, а до справжнього в природі – хто знає.

  1.               Асоціативний кущ.

  Давайте складемо «асоціативний кущ» і згадаємо все, що ви знаєте про дієслово.

Screenshot_1

– На протязі уроку ми зможемо доповнювати наш асоціативний кущ, якщо щось ще пригадаємо або з’явиться щось нове. Тож давайте працювати дружно, щоб весна прийшла без перешкод і запізнення.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Робота в зошиті.              

Відкрийте зошити ,запишіть  число та класна робота

– Складання Сенкана до слова Весна

Давайте пригадаємо правило Що таке сенкан- це вірш із 5ти рядків . У якому

1 рядок -1 іменник

2 рядок- 2 пикметника

3 рядок -3 дієслова повязані з темою

4 рядок речення або фраза з 4х слів

5 рядок слово синонім до теми

 

 

 

– Запишіть його у своїх зошитах.

– Пригадайте, де  орфограма – тобто яку помилку найчастіше допускають  у слові весна.

– Підберіть перевірне слово до слова весна.

– Складіть і запишіть одне речення із словом весна. Які дієслова ви використали у своїх реченнях. На які питання відповідає?

– Отже,.                  

  1.               Робота в парах.

– А тепер попрацюємо в парах. У вас на партах лежать карточки. Візьміть їх. Там записано казку «Весна».Давайте прочитаємо її.

Жив-був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав до людей своїх доньок – Зиму, Весну, Літо і Осінь. Найбільше король любив наймолодшу – красуню Весну. Але те, що вона була такою гарною, знав тільки батько, а люди були зайняті своєю роботою й не хотіли цього помічати. І тоді король попросив письменників, поетів, художників допомогти Весні. Вони прихопили з собою олівці, пензлі, фарби і пішли на землю милуватися красою природи, щоб потім розповісти про неї людям.

– Ваше завдання: знайти у цьому тексті дієслова, підкреслити їх (як ми їх підкреслюємо?)

 (Зачитують тільки дієслова, пояснюють як підкреслили, яким членом речення виступають)

Дійсно, у всіх цих реченнях дієслово – присудки. Давайте подумаємо чому? Що таке присудок?

Присудок показує, яку дію виконує підмет – тому це будуть дієслова.

– Ось уже потекли і перші весняні струмки – весна не за горами.

  1.               Робота з підручником.

Розгорніть підручник на ст.97 Прочитайте текст до вправи 270

Як ви розумієте значення слів *оптиміст -

                                                      * песиміст -

(Читають вправу, знаходячи дієслова) Запишіть дієслова в алфавітному порядку…

V. Фізкультхвилинка

 

VІ. Узагальнення здобутих знань.

  1.               Робота в групах. ( Кожна група отримує слова . Потрібно скласти речення ,знайти дієслово і назвати на яке питання воно відповідає)

1 група        Радісно засвітить весняне сонечко

2 група         По дорогах побіжать веселі струмки

3 група        З теплих країв прилетять птахи

4 група        Набубнявіють на деревах бруньки

  1.               Робота на девайсах

Гра на девайсах «Вияви в тексті дієслова»

Виконання  завдання «Вияви в тексті дієслова»  на девайсах  за програмою Learningapps.org/

( Режим доступу - https://learningapps.org/watch?v=pm44c7tst20)

 

                                                                                          

 

VIІ. Підсумок уроку.

а) –

. Скільки ми вже знаємо про дієслово. Але на цьому зупинятись не будемо, бо попереду ще багато нового цікавого матеріалу. Отже, дієслово…це…..

Відповідає на питання ……

– Чи сподобався вам урок?

– Що найбільше сподобалося?

– Чого навчилися на уроці?

– Що було найважче?

– Ось і Весна до нас спішить-поспішає.

б) Звучить музика «пісня про дієслово».

Давайте з вами на закріплення пригадаємо пісню про дієслово…..

«Мікрофон»

– Чи любите ви весну? За що?

в) Оцінювання.

VІІI. Домашнє завдання.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 березня 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку