Конспект уроку з теми "Написання чатки "не" з дієприкметником"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Написання чатки "не" з дієприкметником" для учнів середнього рівня підготовки. Робота містить похвилинний план роботи на уроці.
Перегляд файлу

Урок української мови в 7-му класі з теми «Частка «не» з дієприкметниками»

Мета:

повторити та закріпити вивчений матеріал; пояснити особливості написання дієприкметників з часткою «не», сформувати вміння використовувати отримані знання на практиці; розвивати творчі вміння зіставляти та порівнювати.

Очікувані результати:

Учениці знаходять у тексті дієприкметник, пояснюють морфологічні ознаки дієприкметника, визначають його синтаксичну роль, пояснюють орфограму частки «не» з дієприкметником.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Основні поняття: морфологія, дієприкметник

Хід уроку

І. Організаційний момент (1 хв.)

ІІ. Оголошення теми, мети уроку (4 хв.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань (10 хв.)

а) усне опитування

б) вікторина «Що ж таке дієприкметник»

в) Робота з реченнями з дієприкметниковим зворотом: знайти в реченнях дієприкметниковий зворот і відокремити  за потреби комами:

Земля, засипана осіннім листям, нагадувала килим.

Умитий дощем ліс дихає на повні груди.

Уже спить земля, засипана снігами.

г) визначити синтаксичну роль дієприкметника у реченнях:

Троянда ніби усміхнена.

Така вишукана й умита росою троянда росте.

ІV. Вивчення нового матеріалу (17 хв.)

а) робота з таблицею

Написання «не» з дієприкметником

РАЗОМ

ОКРЕМО

1.Якщо при дієприкметнику  немає залежного слова.

 

 Непрочитана книга

Непричесана дівчинка.

 

1.Якщо при дієприкметнику Є залежне слово.

 

 Не прочитана (коли?)вчасно книга.

 Не причесана (ким )мамою дівчинка.

 

2. Якщо дієприкметники мають префікс недо- 

 

Недописаний  твір.

Недопечений хліб.

 

2. Коли в реченні є протиставлення.

 

Мав таланти він до віршів не позичені, а власні.

 

3. Коли дієприкметник у реченні виступає присудком.

 

Проект не завершений. Кава не змелена.

 

4. Якщо в реченні є стверджувальна частка ЩЕ

 

  Яскраво цвіли ще не зірвані квіти.

 

 

б)  Поясніть написання не з дієприкметниками. Яке правило  ілюструють подані речення?

 1. Оглянути неполиту ділянку.

 2. Ділянка не полита

3. Оглянути не политу нами ділянку

4. Не перекопана, а переорана  ділянка.

5. Трава на газоні не скошена.

6. Обабіч дороги  хвилювалася  ніким не скошена трава.

V. Рефлексія. Завдання «Ідеальна пара» (5 хв.)

1. Не/умита дівчинка

1. Не/досказані слова

2.  Ніким не/розгадана загадка

2. Не/куплене, а подароване

3. Сукня не/куплена

3. Не/зіграна нами гра

4. Не/дочищений сніг

4. Не/розчищений сніг

5. Не/почуте, а побачене

5. Робота не/закінчена

 VІ. Домашнє завдання: вивчити матеріал, виконати вправи на картках: (3 хв.)

а. Запропоновані речення перебудуй так, щоб частка не, де вона пишеться разом, тепер писалася окремо і навпаки.

1. Не зрубане, а похилене вітром дерево.

2. Його  неушкоджене гілля стиха похитувалося.

3. Червоніли не зірвані вранці яблука.

 

б. Спиши, знявши скісну риску

1. Не/зрубане, а похилене вітром дерево.

2. Його  не/ушкоджене гілля стиха похитувалося.

3. Червоніли не/зірвані вранці яблука.

 

в. Знайти в таблиці правило на написання не з дієприкметником

1. Не зрубане, а похилене вітром дерево.

2. Його  неушкоджене гілля стиха похитувалося.

3. Червоніли не зірвані вранці яблука

 

docx
Додано
18 березня 2023
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку