Тема. Григорій Фалькович «Приємна зустріч». Добір інших заголовків до вірша. Доречне вживання дієслів у власних висловленнях.

Про матеріал
Під час уроку прагнула ознайомити учнів з віршем Григорія Фальковича «Приємна зустріч». Вчити добирати інші заголовки, аргументувати свою думку. Формувати вміння доречно вживати дієслова в мовленні. Розвивати увагу, мовлення. Виховувати відповідальне ставлення до домашніх улюбленців.
Перегляд файлу

Тема. Григорій Фалькович «Приємна зустріч». Добір інших заголовків до вірша. Доречне вживання дієслів у власних висловленнях.
Мета. Ознайомити учнів з віршем Григорія Фальковича «Приємна зустріч». Вчити добирати інші заголовки, аргументувати свою думку. Формувати вміння доречно вживати дієслова в мовленні. Розвивати увагу, мовлення. Виховувати відповідальне ставлення до домашніх улюбленців.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку:  комбінований

                                                                                Хід уроку

І.ОК (організація класу)

 1. Психоформула. 

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати

І знання мерщій хапати.

 

 2.

На уроці рідну мову
будемо вивчати.
Отже,  будьте всі уважні,

щоб краще її знати.

 

ІІ. Створення позитивного психологічного клімату класу.

 Давайте зарядимось позитивом. Звернемось до нашого зарядного пристрою. Прикладіть свої рученята. Зарядились. Одже, починаємо працювати.

 Вступне слово вчителя.

 А ви готові до нової порції знань з української мови? Підготуйте на урок підручник, зошит, ручку, простий олівець, лінійку обов'язково гарний настрій та посмішку. Нагадую, що працювати ми будемо за допомогою мови жестів, лего цеглинок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Який розділ ми вивчаємо? Що таке поезія? 1. Мистецтво слова, що художніми образами впливає на уяву й почуття читача; літературний жанр. 2. У вузькому значенні — віршована, ритмічно побудована мова (на відміну від прози). 3. Всі віршовані твори якогось автора, народу, епохи. 4. Чарівність,   Повторення правил роботи в групі.  Дотримуйтесь правил активного слухання, головне – не перебивайте один одного. Обговорюйте ідеї. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.

 — Прочитайте вірш на екрані. Пригадайте, як називаються такі вірші. (Це акровірш.)

Сильно вітер завиває,

Осінь в гості закликає.

Буде скоро сніг усюди,

А ще зараз листя крутить.

Кіт на лавці лапи гріє,

А про зиму ще й не мріє...

Галина Кушнір

Скласти асоціативну павутинку зі словом собака.

-Скласти сенкан зі словом собака.

- - Чистомовка

Іv. Актуалізація опорних знань учнів

1. Робота над проблемним питанням. Чому собака найпоширеніша домашня тварина?  ( Остаточну відповідь ми дамо в кінці нашого уроку).  Їх ще називають тваринами-компаньонами. Це домашні улюбленці, яких людина тримає задля охорони житла, спілкування та отримання позитивних емоцій. Ці тваринки відрізняються толерантним ставленням до людини та грайливим характером, а ще мають чудовий привабливий вигляд.

2. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш Григорія Фольковича «Приємна зустріч». Розповідь про життя та творчість автора.

 v.Вивчення нового матеріалу. Робота над віршем Григорія Фальковича «Приємна зустріч» (с. 51-52).

1. ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

  • Записуємо число та класна робота.
  •  Слово зустіч на який звук починається? Так, звук «з». Одже, сьгодні ми записуємомо таку каліграфічну хвилинку.
  • Записуємо слово «зустріч» з нового робочого рядка і зробимо звуковий аналіз слова самостійно.(Взаємооцінювання) Перевіряємо біля дошки.
  •  Давайте поставимо наголос. А щоб поставити наголос давайте покличемо слово зустріч. На який звук падає наголос? Записуємо скільки букв та звуків у цьому слові. 7 букв,7 звуків, 2 склади.
  •  Давайте дізнаємось лексичне значення цього слова

Зустріч – це  випадкове або ж наперед домовлене побачення.

Доберіть синонім до слова зустріч – побачення.

Підбираємо спільнокореневі слова  та записуємо у зошит з нового робочого рядка. Зустріч,  зустрічати, зустрічатися. Позначаємо корінь. Складемо з словом зустріч речення. Запишемо у зошит.

 Діти, а чи спостерігали ви як ведуть себе собаки  коли зустрічаються один з одним? Як вони реагують коли вони незнайомі? Їм буває цікаво познайомитися, а буває, що собака починає проявляти свій характер і гарчать. А як поводяться собаки із знайомими? Вони лащаться, підходять облизують.  Їм приємно зустрітися.

2. Робота над віршем Григорія Фальковича «Приємна зустріч» (с. 51-52).

 Та перш ніж ми розпочнемо працювати давайте з вами виконаємо таку вправу ( усно) .

Вправа «Передбачення».

- Зачитаємо заголовок віршу  «Приємна зустріч». Про, що на вашу думку буде йти мова.

Розгляньте ілюстрацію. У кого відбулася зустріч?

-  Тож давайте перевіримо чи вірно ви передбачили?

Перший раз зачитую я, а ви уважно слухаєте.

  Робота з підручником. (с.51) Знайомство із твором.

3.  Словникова робота. - У нас є незнайомі слова.

 Давайте з вами  звами звернемося до стіни слів:

 Шляхетно — благородно, великодушно, культурно.

Манери — звички.

 

- Чим цікавий вірш?

 Які породи собак згадуються у вірші?

4.  Випереджальне завдання  цікаві факти про собак.

Фізкультхвилинка. Пес Патрон.  Рухлива пауза.

 Вправа 100. Вірш написаний незвичайним способом, бо більшість слів використаних це дієслова. Ви це помітили? Давайте перичитаємо саме дієслова. — Скільки дієслів у вірші? (Десять.) Чи всі дієслова мають префікси? (Ні, є дієслово без префікса.)

5.  Працюємо з щоденим 5. Удосконалюємо навички читання. Читаємо для себе, для друга, назагал. Розчитування. Читаємо ще 3 рази. Перший раз напівголоса для себе.  Другий раз  працюємо у парі, Один рядочок читаєте самостійно. Інший читає вам напарник і так до кінця. Третій раз  уявляємо себе диктором звертаємо увагу на розділові знаки виразно читаємо вірш.

6.Працюємо з деформованим текстом. Гра «Підкажи слівце». Наші собачки наслідили нам.  Тож давайте попрацюємо з деформованими текстом. Спробуємо прочитати текст.

7. Визначаємо слова – назви дій. Добираємо слова, близькі за значенням.

Угледіли- помітили.

Пожурилися- засумували.

Порозумілись- дійшли згоди.

8. Працюємо у групах. 1 група дібрати до поданих іменників спільнокореневі слова Повторення правил роботи в групі.  Дотримуйтесь правил активного слухання, головне – не перебивайте один одного. Обговорюйте ідеї. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.

. Вправа 100 (завдання 2).

 2 група добрати до поданих прикметників спільнокореневі дієслова за зразком.

Вправа 100 (завдання 2).

  Колективна робота вправа 100

Перед записом тексту діти колективно з'ясовують, які дієслова доречно вжити (йшли, дійшли, побачили, поспостерігали, мерзнути, червоніють), самостійно записують речення в зошити.

— Як можемо назвати дієслова в дужках? (Це синоніми.)

— У якому значенні, прямому чи переносному, вжито вставлені дієслова? (У прямому.)

— Складіть кілька речень, уживаючи ці дієслова в переносному значенні.

 Гра так чи ні

vІ. Заключна частина.

Домашнє завдання.

Вправа 101 на с. 52. Інструктаж щодо виконання вправи

 VІІ. Закріплення вивченого

  Повернення до проблемного питання. Працюємо з ромашкою Блума.

VІІІ. Етап рефлексійно-оцінюючий

Вправа «Незакінчене речення».  Давайте з вами прослухаємо пісеньку. І ви дізнаєтесь про кого ми будемо говорити.

  1. Про кого ви прослухали пісеньку?
  2.  Розповідь про Хатіко.

 

- Ми навчилися сьогодні на уроці…

- Наш урок був…

- Дієслова означають…

- Дієслова відповідають на питання…

- Дієслова бувають…

Підсумок

  Самооцінювання. Лего цеглинки. Поаплодуємо собі за хорошу роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо правильно доглядати за хвостатим другом, його вірність господареві буде безмежною та непідкупною. Однак якщо приділяти йому мало часу, не вигулювати вчасно, обмежувати в їжі, то він може озлитися і навіть вкусити.

Заводити домашнього улюбленця слід з малих років. Адже невідомо, що він пережив до вас, як складалося його життя. Можливо, його попередній господар був з ним жорстокий, і всю злість, заподіяну попереднім господарем, він може зігнати на вас. Але навіть розлючених життям собак можна зробити милими й добрими, якщо приділяти їм більше любові, турботи, уваги та ласки. Чим більше віддаєш, тим більше й отримуєш, як йдеться у приказці. Якщо ти оточиш свого вихованця турботою, він поверне цю турботу тобі подвійно, якщо щиро полюбиш його, і він полюбить тебе.

 

 

 

 

 

  1. Складання сенкану.
  1. Слово.
  2. Опис (2 прикметники).
  3. Дія (2 дієслова).
  4. Фраза.
  5. Асоціація.

 

  1. Робота в групах. Гра «Хто більше впіймає слів — назв дій»Створення позитивного емоційного фону.   Гра «Хто я?»

 Учні 4 класу вам підготували  гру «Відгадай, хто я?». За описом дій певного персонажу або об’єкту вам потрібно відгадати, хто ж там захаваний? Одже, увага!

  • Хлопчик Дмитро ось як описав:

Залізти на дерево, нявчати, дряпати диван. (котик).

  • Дівчинка Оленка підготувала завдвання для 2 групи.

Гризти насіння, [овати горішкиза щоки, вмиватися (хом’як).

 Хлопчик Максимко підготував завдання для 3 групи

Плавати, бігати, рятувати, охороняти ( собака).

Давайте подивимось, за допомогою яких ознак ми розпізнали домашніх улюбленців? За словами діями. Які слова дії вибрав Дмитро?

- Пригадай, що таке слова назви дій? Як по іншому ми називаємо? Так, це дієслово.

- А що ми знаємо про дієслово? Відповіді учнів….

- А які дії описала Оленка?

Які дії описав хлопчик Максим?

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 березня 2023
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку