Урок "Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Про матеріал

Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини.

Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей. Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, чи не вважатимуть вони тебе відсталим або занадто крутим. Попри все людські стосунки нерідко спричинюють проблеми, непорозуміння, конфлікти, суперечки. Щоб запобігти цьому, треба навчитись ладнати з різними людьми. У різних людей – різні погляди на життя, навчання, працю, любов. Чи завжди ми поважаємо думки, погляди інших людей? Чи треба прагнути, щоб інша людина сприймала ваші погляди? Проявляти нетерпимість, чи бути толерантними? Саме цей урок допоможе нам знайти відповіді на поставлені запитання , а також повторити й поглибити свої знання про дієслово як частину мови.

Перегляд файлу

                                                         Урок

 ДІЄСЛОВО: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ

Мета: повторити й поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак дієслова; формувати  вміння знаходити дієслова в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використовувати дієслова у власних висловлюваннях; на основі дидактичного матеріалу виховувати доброту, толерантність, милосердя,  вміння прощати.

Обладнання: засоби мультимедіа, вислови про милосердя, таблиці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

                                                ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. Організаційний момент

Створення емоційно – позитивної атмосфери уроку.

    1. Вступне слово вчителя.

Людина починається з добра.

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро та в вищу правду віра,

Людину відрізня від мавпи й звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

     Так, саме з добра. З добра до інших людей і до всього оточуючого. Адже сказано: «Люби ближнього свого, як самого себе».

    2. Діалогічне спілкування.

     Давайте повернемося один до одного, посміхнемося, скажемо одне одному добрі  слова.

     Чи стало вам краще? Чи відчули ви себе щасливішими? А як ви думаєте, чому?

Висновок. Людям краще тоді, коли хтось по-доброму до них ставиться.

 

II. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

  Ми не випадково розпочали наш урок  із розмови про добро, бо сьогодні ми будемо говорити не лише про дієслово, а й про милосердя, яке завжди ототожнювалося з добром. Проблемне питання (запис на дошці). Що таке милосердя? На  це запитання ми спробуємо знайти сьогодні відповідь, а також повторимо й поглибимо свої знання  про дієслово як частину мови.

Оголошення епіграфа уроку

                                  

ІІІ. Мотивація навчання

З-поміж поданих слів знайдіть дієслова. Як ви це зробите?

 

                            

Опитування-інтервю. (Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)

  • Що ви очікуєте від вивчення розділу «Дієслово»?
  • Що нового хочете дізнатися?

IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Систематизуючи розповідь учителя з використанням узагальнюючої схеми.

                      

2.Самостійна робота учнів.

Порівняти інформацію, одержану від учителя, подану на схемі, з тим матеріалом, який вміщений у підручнику. Зробити висновки.

3.Ауторелаксація «Веселка»

Ви, я бачу, втомилися. Сядьте зручно, заплющте очі, уявіть веселку. Вам легко, спокійно, приємно. Ви почуваєтеся затишно. А тепер встаньте, прогніться і над головою зробіть дугу веселки. Сідайте.

                                радуга

    -Які почуття виникли у вас під час ауторелаксації?

V. Усвідомлення нових знань у процесі практичної роботи

1. Записати речення. Підкреслити  дієслова; визначити особу, число, а

де можливо рід.

  Толерантність – це обов’язок сприяти утвердженню прав людини, демократії та правопорядку. Стосовно поважання прав людини виявлення толерантності не означає терпимого ставлення до соціальної несправедливості. Це означає, що кожен може дотримуватися своїх переконань і визнає таке саме право за іншими. Це також означає, що погляди однієї людини не можуть бути навязані іншим.

Хвилинка мудрості (Говоримо правильно!)

Неправильно         Правильно

По дорученню                    За дорученням

По стану здоров'я               За станом здоров'я

Великий по обсягу твір      Великий за обсягом твір

Ввести у склад комісії        Ввести до складу комісії

 

 2. Прочитати вірш, виписати дієслова. Визначити їх синтаксичну роль.

 

                                 

 

3. Синтаксична п’ятихвилинка

 

                                  

VI. Оцінювання.

Подивіться, будь ласка, на монітор. На ньому розміщено алгоритм «Самоконтроль», який складається з речень з однаковим початком та кінцем. Попрацюйте з алгоритмом і виставте собі середній бал.

                               1. Поняття про дієслово.

                                  2. Його морфологічні ознаки.

                                  3. Синтаксичну роль дієслова.

VII. Підсумок уроку.

 Учитель:   - Що нового ви дізналися про дієслово?

                     - То що ж таке толерантність?

                     - Яке значення має така риса характеру в житті людини? Чому

                        необхідно бути толерантним?

Дякую за активну, ефективну роботу, зацікавленість на сьогоднішньому уроці.

 

           Прагніть бути толерантними!

Для цього намагайтеся дотримуватись рекомендацій, побажань

„Мішечка порад”:

  • будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;
  • навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;
  • цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;
  • зберігайте „своє обличчя”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

А зараз давайте візьмемось за руки, відчуємо тепло долонь, добро, яке випромінює кожен із нас, щирість і безпосередність. Нехай тепло ваших сердець передасться через руки. А я вам передаю частинку свого серця із заповідями любові і милосердя.

Не зобидь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем,

Тільки раз ми на землі живем:

Сій любов, краса її єдина.

Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій  прощати, як прощає мати,

На добро добром спіши воздати ―

Мудрість завжди доброю була.

Витри піт солоний із чола,

І працюй, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало.

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку