Урок " УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ «ДІЄСЛОВО»."

Про матеріал

Тема. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ

« ДІЄСЛОВО».

Мета: узагальнити, систематизувати вивчений матеріал про дієслово, виявити прогалини у знаннях і зробити відповідну корекцію знань, умінь та навичок з даної теми; розвивати мислення, творчу уяву, пам'ять, увагу; виховувати організованість, прищеплювати любов до українського слова, викликати бажання вивчати українську мову.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Форма уроку: урок-подорож

Обладнання: картки із завданням, карта подорожі, костюми казкових героїв, запис мелодії.

Перегляд файлу

 

 

                                                         УРОК

Тема. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ

« ДІЄСЛОВО».

Мета: узагальнити, систематизувати вивчений матеріал про дієслово, виявити прогалини у знаннях і зробити відповідну корекцію знань, умінь та навичок з даної теми; розвивати мислення, творчу уяву, пам’ять, увагу; виховувати організованість, прищеплювати  любов до українського слова, викликати бажання вивчати українську мову.

Тип уроку:  урок узагальнення та систематизації знань

Форма уроку:  урок-подорож

Обладнання: картки із завданням, карта подорожі, костюми казкових героїв, запис мелодії. 

                                                  ПЕРЕБІГ УРОКУ

  • Діти, скажіть, будь ласка, чи любите ви подорожувати? Чому?
  • Що ж таке подорож? (Відповідь учнів )

Сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок. Ми будемо подорожувати до країни мрій, фантазій, нездійсненних і таких бажаних чудес, до країни Дієслова. Жодна подорож, мабуть, неможлива без карти. Подивіться, на карті відсутні назви наших зупинок.

 

                 

 

 Та вони будуть зявлятися в ході нашої роботи. В зошитах, на полях, ви будете зазначати свої здобутки на кожній зупинці. Для цього скористаймося такими позначками:

О- оцінки високого рівня;

Δ- оцінки достатнього рівня;

o- середній рівень.

А зараз на хвилинку уявіть, що ви посеред казково гарної галявини. Вас овіває легенький вітерець, голубить ніжне проміння і ви вдихаєте пахощі трав. (Мелодія) Казка про дієслово. ( Розповідь учня)

Ви ,мабуть, здогадалися, що мандрувати ми будемо з дієсловом.

 

 

 

 

 

 

    Отже, тема нашого уроку: «Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Дієслово».А чи помітили ви, як сформульована тема уроку? Від цього походить наше перше завдання, проблемне. В кінці уроку ви маєте довести, чому дієслово – це самостійна частина мови.

         А девізом нашого уроку будуть слова:

                     

           Сьогодні завітала на наш урок Королева знань, тож запрошуємо її.

Королева знань.  Вже сьомий рік ви мандруєте світлими дорогами моєї країни. За цей час ви багато пізнали, піднімалися на висоти й проникали в глибини наук, оволодівали скарбами Рідної мови. В країні звуків, що називалася Фонетикою, відвідали Графіку і Орфографію, дослідили Будову слова, захоплювалися красою і багатством Лексики та Фразеології.

( Заходять Орфографія та Лексика).

 

Орфографія                            Шкільна стежина кличе Вас

                                                У світлий і просторий клас.

                                                В країну нашу поспішайте,

                                                Добра і розуму навчайтесь.

 

Лексика                                  Щирості, краси, поваги-

                                                Забувайте про розваги.

                                                Обіцяйте не лінитись,

                                                І на відмінно вчитись.

В гості завітали ми до вас, щоб перевірити, чого навчились ви. Отже, перша наша зупинка «Повторення».

  • Чи є серед вас бажаючі отримати завдання? (Ситуативна гра) А зараз уявіть, що ми кореспонденти, які хочуть взяти у вас інтервю. Дайте відповідь на питання:
  • Яку частину мови називають дієсловом?
  • Як змінюється ця частина мови?
  • Скільки видів вона має? Які саме? Молодці! Вирушаймо далі! І ось нарешті, ви біля кордону великої країни Дієслово. Править тут король
  •  

 

  •  

 

Дієслово. Та ось і він. Тож я передаю слово правителю країни- його величності королю Дієслову (Заходить Дієслово)

 

                                    Я – король країни Дієслово.

                                    Ви зі мною вже знайомі:

                                    З вами я у кожнім домі,

                                    І усяк, хто розмовляє,

                                    Часто той мене вживає.

                                    Я – це рух, процес, робота,

                                    Дія, мислення, турбота,

                                    Стан людини чи природи,

                                     Зміна часу чи погоди.

                                     Що робити? Хто не знає,

                                     Хай у мене запитає,

                                    Я трудящий і активний,

                                    В реченні – предикативний.

     А зараз ми перевіримо, чи все ви знаєте про мене !  Пропоную наступне випробування. Виконавши тестові завдання, ви всі отримаєте по 4 бали.

(герої роздають листочки з тестовими завданнями) Вам потрібно визначити лише правильну відповідь. На це завдання дається 1 хвилина. Що ж, мені залишається побажати вам щасливої подорожі. ( Дієслово сідає за парту )

          Настав час для наступного завдання. Отже, зупинка «Орфографічна».

                                  Програмований   диктант

Пропонується кодова таблиця: правопис частки окремо –код 2. Учні по вертикалі проставляють цифри, що відповідають кількості слів для кодування ( 12 слів). У ході виконання напроти цифр учні записують відповідний код.

Нездужати, не приготувати, недодивитися, не нагріти, ненавидіти, недолюб-

лювати, не брати, недочувати, не надивитися, непокоїти, не кривдити, не перескочити.

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      По-моєму, немає такої людини, яка б не любила музику. Адже музика- це втілення всього прекрасного, світлого, доброго і вічного. Люди, мабуть, ніколи не перестануть любити музику, співати, бо пісня – це життя, це боротьба. Дієслово в реченні – наче талановитий диригент оркестру. Воно дихає, це й послужило мотивом називання. Бо ж дієслово відповідає за всі граматичні ролі в реченні. Воно докладає усіх сил, щоб інші члени речення найкраще виконали чарівну мелодію думки. Тому настав час для зупинки   «Музичної».

Ваше завдання: прослухати українську пісню і виписати з неї дієслова.

1 група визначає час дієслова;2 група – вид; 3 група- спосіб; 4 група- особу.

Наступна зупинка має дуже цікаву назву «Відгадай»

До поданих дієслів підібрати антоніми.

 

             

 

Відповідь. 1. Стверджувати;

                    2.прощатися;

                    3. забути;

                    4. видужувати;

                    5. зменшити;

                    6. мовчати;

                    7 дозволяти;

                    8. плакати.

 

     Пробиваючись крізь перепони, ми наближаємось до вирішення проблемного питання, однак подивіться, попереду ліс, перейти який ми зможемо лише тоді, коли виконаємо завдання.

Тому наша остання зупинка «Розумова».

1 група- вправа 536;

2 і 3 групи виконують завдання ( пригадують вірш з української літератури на місці крапок вписують дієслова. Пригадують назву вірша, автора.

4 група- записують дієслова та визначають час.

Ось ми і підійшли до вирішення проблемного питання. Чому ж дієслово – це самостійна частина мови? Даючи відповідь на питання, ссилайтесь  на

метод «ПРЕС»:

 

 

 

 

 

 

                

 

Оцінювання. От і промайнула наша казкова подорож. Казка скоро мовиться, а путь до знань не скоро верстати. Тому ми не зупиняємося. А зараз кожна група оцінює свої знання, результати якої ми побачимо на дереві знань. Тож вперед! На парті перед вами лежать по три яблука: червоне – оцінки високого рівня, жовте – достатнього, а зелене – середній рівень.

Підсумок.

Молодці! Ви сьогодні попрацювали дуже добре. А тому, за вашу роботу яблунька дарує вам солодкі плоди. То ж прийміть ці дари природи. До побачення!

 

 

 

doc
Додано
23 березня 2019
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку