Урок "Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці.docx"

Про матеріал
Цікавий урок математики з елементами інтеграції у формі подорожі, що збагатить знання учнів цікавинками про природу, сприятиме розвитку логічного мислення, пам'яті,сприятиме вдосконаленню обчислювальних навичок, математичного та зв'язного мовлення.
Перегляд файлу

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці

Мета:формувати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; вправляти у розв’язування задач вивчених видів; поглибити знання учнів про  підводний тваринний світ ; розвивати навички самоконтролю увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність: виховувати наполегливість, допитливість, бажання берегти природу  землі.

Тип уроку: уроку формування вмінь і навиків

Форма проведення: урок – подорож

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, мультимедійна презентація на тему «Жителі морських глибин», сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, тестові завдання.

Між предметні зв’язки: Природознавство, логіка.

                                             Хід уроку

І.Організація класу

        До якого уроку ви приготувалися?

  • Чи подобається вам цей урок?Чому?

                  Слайд №1

 

 

 

 

                                                                             

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Уроки бувають різні: сумні і  веселі, цікаві та не дуже, творчі і звичайні. Дуже хочу, щоб ми з вами сьогодні провели цікавий, змістовний. Творчий урок. Що для цього потрібно?

–Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил.

Пригадаємо їх.

                       Слайд №2

 

 

 

  • Давайте скажемо девіз нашого уроку.

            Слайд №3

 

 

 

 

                                 

                                                              1

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

                                Слайд №4

 

 

 

  • Діти, погляньте на екран. Що ви там бачите?

Так, перед вами зображення морських глибин.

  • Як ви думаєте, а чого тут не вистачає? (Морських жителів)
  • Сьогодні у нас буде не звичайний урок, а урок подорож у підводне царство. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося.
  • А працювати ми сьогодні будемо над діленням багатоцифрових чисел на одноцифрове число  і над розв’язуванням задач вивчених видів.

ІV. Актуалізація і корекція знань учнів

  1. «Мозковий штурм»
  • Першим нашим морським гостем сьогодні буде риба – клоун.

                       Слайд №5

   

                                                                                  

  • Це невеличка риба, розміром  5-7см. Вирізняється вона серед інших морських жителів своїм незвичайним різнокольоровим забарвленням. Живуть вони серед коралів – актиній. Від свого житла  відпливають лише на 1-2м.Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб. У разі потреби захисту свого дому можуть нападати навіть на людину.
  • Риба – клоун принесла нам завдання для «Мозкового штурму»
  •   У якому місяці є число 28? (У кожному)
  •   Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)
  •   У риби - клоуна було 12 черв’ячків. Вона з’їла всі, крім п’ятого.

Скільки черв’яків залишилося у рибки? (Жодного)

  •   Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу?( Так само)
  •   У кінці речення ставлять крапку. На яку геометричну фігуру вона схожа? (Точка)
  •   Віні - Пух біг до глечика з медом 15хв, а його друг П’ятачок –1\4год Хто з них до глечика з медом прибіг раніше? (Однаково).
  • Молодці, ви справилися із завданням успішно, отже, стає жителем нашого підводного світу.

2.Усна лічба. Індивідуальна робота за картками.

– Подивіться на екран. Чи впізнали ви наступного гостя?

                       Слайд №6

 

                                       

                                                2

  • Так, це дельфін . Що ви знаєте про  тварину?

Вчені вважають, що це одні із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів(свисту, тьохкання), нажаль сприймати і розуміти ці сигнали людина не може Дельфіни піклуються одне про одного, підтримують на поверхні води пораненого побратима, своїх малят вигодовують молоком. Не один раз ці добродушні тварини рятували життя людям, коли вони тонули.

–Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку і картки для самостійної роботи.

   Картки для індивідуальної роботи з учнями

   Картка для індивідуальної ро

 

 

 

 

а)Гра  «Математичні ланцюжки»

                                           Слайд №7

 

 

1000-550            240:10               500+600                60∙3

          :9                     ∙2                       :100                    :2

          :2                     :6                       ∙7                        :2

          ∙3                      ∙5                       +23                    ∙4

      +25                     100                     :10                   -50

      100   4000 10                   130

б)Гра «Знайди помилку».

                                         Слайд №8

 

     

       2045           _ 5305              13756             _ 4215     5

      х     3              3848            +25244                40      845

      6035              1469               38000                  -21

                                                                                20 

                                                                                   -15

                                                                                    15

                                                                                     0   

–Молодці. Із завданням справилися успішно. Дельфін теж стає мешканцем нашого підводного світу .

3.«Математичний диктант»

  -  Наступним нашим гостем є риба тригла.

                                               Слайд №9

 

                                                                                      

                                                      3  

ЇЇ ще називають морським півнем. На передніх плавниках цієї риби є відростки – пальці. За допомогою яких вона «ходить» по дну водойми. Особливо її ходулі – ніжки допомагають під час  полювання.

  • Тригла принесла нам завдання для математичного диктанту.

                     Слайд №10

                           

 

  • Маса камчатського крабу7кг. Яка маса 20 таких крабів? (140кг)

                              Слайд №11

 

 

  • У кашалота 70 зубів, це на 180 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна? (250)

                                Слайд №12

 

 

  • Лев може бігти зі швидкістю 72км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. З якою швидкістю рухається акула? (36км/год)

                               Слайд №13

                         

 

  • Летюча риба 4 стрибками може подолати відстань 200м. Скількома стрибками вона подолає відстань 500м? (10)

                             Слайд №14

 

 

  • Маса новонародженого слоненяти 120кг, він на 1800 кг легший від дитинча синього кита. Яку масу має новонароджене синє китеня? (2т)
  • Молодці, діти, ви успішно справилися із завданням. Тригла теж стає мешканцем нашого підводного світу.

ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів

  1. Розв’язування задач

                                          Слайд №15

 

  • Чи впізнали ви наступного нашого гостя? Так, це морська черепаха.

Тривалість життя черепахи становить 80 років. На сушу вона виходить лише для того, щоб відкласти у прибережній пісок кладку яєць. Приблизно їх в одній кладці від150 до 200 штук. Нажаль, маленькі черепашача майже всі гинуть від хижаків, виживають лише одиниці,тому черепахи є рідкісними тваринами. Розміром черепахи бувають від1до2м, а масою від 50кгдо 800кг.

–Черепаха  пропонує нам попрацювати над задачами.

                                               4

                                      Слайд №16

                         

 

  •  Складіть умову задачі  за даними таблиці і розв’яжіть її (усно)

Рухомий об’єкт

Відстань

Час

Швидкість

Дельфін

90км

2год

   ? 

   ?     ?

Акула

120км

6год

Робота за підручником

          Задача № 548 – розв’язування задачі біля дошки з коментуванням.

                            2сівалки -12год- 96га

                            1сівалка-7год -?га

1)96:12=8(га)- 2 сівалки за 1год;

2)8:2=4(га) -1сівалка за 1год;

3)4∙7=28(га)-1 сівалка за7 год.

        Задача №549– самостійна робота(розв’язання задачі записати виразом)

                          6∙1240+4∙720=10620(кг)

Усі задачі ви розв’язали правильно. Черепаха теж поселяється у наше підводне царство.

                                  Фізкультхвилинка

                                       Слайд №17

 

 

  • Чи впізнали ви цього морського мешканця? Так, це восьминіг.

Звісно, що назва цієї тварини походить від кількості його щупалець. На кожній ніжці тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг захоплює здобич та рухається по дну. Ще він може змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів на морському дні. Це надзвичайно розумні істоти, легко піддаються дресируванню.

  • Восьминіг пропонує нам відпочити і провести фізкультхвилинку.

                                 Рибки плавають в водиці,

                       Рибкам весело гулять.

                       Хочемо ми з рибками

                       разом попірнать.

                       Раз- прогнулись, потягнулись,

                       На носочки піднялись.

                       Вліво, вправо повернулись,

                       Один одному всміхнулись.

                       Рибки хвостиком махнули,

                       Рибки воду сколихнули

                      І на дно морське пірнули.

                      Добре всі ми відпочили

                      І за парти тихо сіли.

                     Слайд       (вправи для очей)

  (Вправи для очей: прослідкувати за рухом рибки)

  • Чи сподобалася вам фізкультхвилинка від восьминога?  Отже, він теж стає мешканцем нашого підводного царства.

                                           

                                                             5

2.Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове

                              Слайд №18

 

 

  • Чи впізнали ви наступну нашу гостю? Так, це медуза.

Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.

Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.

  • Медуза пропонує нам попрацювати над прикладами.

      Робота з підручником

а)№546 – розв’язати приклади на дошці з коментуванням;(5684; 23514)

б)№547 – самостійна робота за варіантами (2714; 24173; 37115; 7141)

– Молодці, із завданням медузи ви справилися правильно. Отож, вона також стає мешканцем нашого підводного світу.

3.Геометричне завдання

                                                   Слайд№19

 

 

  • Наступна наша гостя – морська зірка.

 Як видно з назви, вони мають зіркоподібне тіло. За кольорами вони бувають  яскраво – червоні, коричневі і голубі. Ці тварини - хижаки. Живляться молюсками і рибами, які вони захоплюють своїми  ніжками – промінцями. Якщо зірка втрачає частину променів, рятуючись від нападу ворогів, то згодом вони знову виростають. Отже, морська зірка може вирости заново з маленького шматочка, що залишився.

  • Морська красуня  пропонує нам виконати геометричне завдання.

                                    Слайд №20

 

 

  • Площа якої фігури більша?

V.Узагальнення і систематизація вивченого

       Виконання тестових завдань

                                             Слайд №21

 

 

  • Чи впізнали ви цього морського жителя? Так, це електричний скат.

 

 

                                             6

Це повільні істоти з сплощеним тілом; вони живуть, частково зарившись у пісок і харчуючись  молюсками. У електричного ската, по обидві сторони голови  лежать електричні органи. Це видозмінені м'язи, які можуть призвести електричний розряд, досить сильний для того, щоб оглушити досить велику рибу і , навіть,  вбити людину.

  • Електричний скат приніс нам  тестові завдання.

                                              Тестові завдання

  1.  240:(6∙2)=        

а)  12;         б)20;        в)30;       г)120.

     2.      12240:4=  

         а)  387;        б) 3970;      в) 3870;   г)3860.

     3. Довжина кімнати 6м, а ширина– у 2 рази менша. Обчисли площу кімнати.

        а)18м;          б) 15м2;         в)20м2;         г) 18м2.

     4.Два комбайни за 4год витратили 200л пального, кожний порівну.

         Скільки    літрів пального витрачає  комбайн за 1 год роботи?   

         а) 50л;           б) 100л;         в) 30л;            г) 40л.

                    Самоперевірка .

  • Електричний скат був сьогодні останнім нашим госте. Він нагадує, що пора підбивати підсумок уроку.

VІ.Підсумок уроку. Рефлексія  

  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що ми вчилися робити?
  • Хто з морських жителів вам сподобався найбільше?
  • Чи хочеться вам побачити, який підводний світ ми створили?

                                     Слайд №22

 

 

– Чи хотілося б вам дізнатися про інших підводних жителів?

–Що для цього потрібно зробити?

–А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

VІ.Домашнє завдання:  №251, № 252

       Додатково: відшукати цікавий матеріал про морських жителі, який можна використовувати при складанні  математичних завдань.

                                        Слайд №23

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку