Урок "Ділення виду 306 : 3. Задача, обернена до задачі на знаходження суми двох добутків."

Про матеріал
Навчальна мета: ознайомити учнів із прийомом ділення виду 360:3; удосконалювати їх вміння розв'язувати задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків.
Перегляд файлу

ТЕМА : Ділення виду 306 : 3. Задача, обернена до задачі на знаходження суми двох добутків.

 

МЕТА УРОКУ:

Навчальна мета:

ознайомити учнів із прийомом ділення виду 360:3; удосконалювати їх вміння розв'язувати задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного.

Розвивальна мета:

Розвивати математичну мову, логічне мислення, обчислювальні навички, творчі здібності, вміння; розвивати самостійність в роботі, дослідницький підхід до пізнання, вміння доведено відповідати.

Виховна мета:

формувати позитивні навчальні мотиви: інтерес до математики; розвивати уміння учнів взаємодіяти у групі, почуття взаємодопомоги; розвивати інтерес дітей до професій, виховувати повагу до людей праці; виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю.

 

ОБЛАДНАННЯ: плакат з девізом уроку, наочний план уроку; указка, роздатковий матеріал.

 

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД ТА ЗМІСТ УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 

Голосистий лунає дзвінок,

Кличе нас на цікавий урок.

Добрий день, дівчата,

Добрий день, хлоп'ята!

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День щасливим буде!

- Сідайте, діти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Формулювання мети і завдань уроку

- Діти, а що потрібно людині для щастя?

Для досягнення мрії своєї, кожній людині потрібні… знання, в народі кажуть недарма: цариця наук - Математика! План уроку пропоную такий…Вперед, до вершини мерщій! Щоб ділення виду 360 на 3 кожний із вас пояснити би зміг!

ІІІ. Контроль і корекція знань.

Робота в групах:

а) цікаві завдання;

б) індивідуальні завдання на вибір.

І перше завдання на розвиток обчислювальних навичок, які потрібні для вивчення нових знань.

Пропоную відому вам гру "Шифрувальники". Розв'язувати приклади будуть 1-а, 2-а і 3-а група. Пам'ятайте, що ми не відгадаємо слова, якщо будуть помилки.

Свої таблички з відповідями капітани віддадуть майстрам-шифрувальникам у 1-у групу.

4-а група! Вам пропоную індивідуальні картки різного рівня складності. Обирайте самі:

Завдання 1 рівня складності - на 9 балів,

2 рівня - на 11 балів,

3 рівень (це цікава логічна задача, де треба поміркувати та знайти розв'язання) - на 12 балів.

- Сміливіше беріть картку, ви все зможете розв'язати, тільки працювати вам треба швидко, за 3 хвилинки!

(діти виконують завдання)

(Шифрувальники записують слова).

- Діти, молодці, ви швидко впоралися із завданням. А що ми закріпили?

- Як називаються числа при множенні?

- Якою дією перевіряється множення?

- Як називаються числа при діленні?

- Як перевірити чи правильно виконали ділення?

- А чи правильно ви обчислили приклади, ми дізнаємося від наших шифрувальників.

- Які слова були зашифровані?

-  Дружно, швидко, якісно! (учень)

(Були помилки? У якої групи?)

- Молодці, ви добре працювали в групах, правильно розв'язали приклади. (але деяким дітям ще треба тренуватися).

- Бачу, що із завданнями впоралися учні 4-ої групи, Назаре, збери картки, будь ласка.

-  Тож наш девіз сьогодні:

МИ ПРАЦЮЄМО  ДРУЖНО, ШВИДКО, ЯКІСНО!

- І першу сходинку до вершини ми подолали!

Запишіть у зошитах: "Число. Класна робота".

Пам'ятайте, як треба сидіти та охайно і каліграфічно писати.

4. Вивчення нового матеріалу

4.1. Підготовчі вправи

- Покладіть ручки, поверніться будь ласка до мене.

Увага - "Розминка",

Відповідає швидко без зупинки

Той, на кого покажу,

А ви, друзі, не чекайте,

Пальчиком сигнал давайте!

- Сьогодні 20-ий день місяця. Скільки у числі 20 десятків?

- Скільки всього десятків у числі 620, 200?

- Назвіть число, в якому 21 десяток.

- А якщо у числі 200 дес., хто знає яке це число?

- Ось ви на секунду стали четверокласниками! Ми відчинили віконечко у майбутнє…

- Продовжуємо.

- 21 дес. поділити на 3.

- 36 : 3? (табличка)

- Молодці, ви дуже уважні.

4.2. Пояснення нового прийому ділення.

- А зараз спробуйте розв'язати цей приклад:

360 : 3 (табличка).

Попрацюйте в парах, спробуйте знайти спосіб обчислення. Час - 1 хвилинка.

(діти обговорюють)

- Чим відрізняється цей приклад від попереднього?

- Хто хоче пояснити прийом ділення?

(один учень пояснює, всі слухають)

При потребі виправляю: Щоб 360 поділити на 3, ми число 360 представляємо у розряд десятків, це 36 десятків.

36 дес. ділимо на 3 = 12 дес.

12 дес. - це 120.

Отже, 360:3=120.

- Розгорніть підручник на сторінці 138-ій, порівняйте своє розв'язання з розв'язанням у підручнику. Поясни, Настю, ще раз спосіб обчислення.

- Хто зрозумів ділення виду 360 на 3?

- Які ви розумні! Самі розібралися у новому матеріалі!

5. Первинне закріплення нового матеріалу.

- Піднімаємось далі на вершину знань та потренуємося обчислювати приклади на ділення такого виду.

- Запишіть по середині рядка - "Приклади 957".

 

4 група і учні, хто зрозумів спосіб обчислення, розв'язуйте самостійно, а додаткове завдання записано на картці у вас на столі.

- До дошки іди, _____________, записуй: 960 : 3.

Пояснюй розв'язання.

960 : 3 = (96 дес. : 3 = 32 дес.) = 320

Наступний приклад розв'язує біля дошки, ______________:

В зошитах, діти, пишіть у другий стовпчик.

280 : 2 = (28 дес. : 2 = 14 дес.) = 140

Далі, діти, самостійно розв'яжіть приклади, продовжуйте писати у 2 стовпчики.

840 : 2 = 420            60 х 4 : 8 = 240 : 8 = 30

- Капітани, перевірте правильність обчислень.

- Назвіть, діти, відповіді 3-ого, 4-ого прикладів (420, 30). Сигналізуйте про правильність відповідей!

 

Міні  підсумок.

 

- Отже, для того, щоб розв'язати приклади такого виду необхідно кругле число представити через десятки і виконати дію ділення.

- Які ви уважні та старанні! Я дуже задоволена вами.

Тож прийшов час і трохи відпочити!

Фізкультхвилинка

 

Фізкультхвилинка в нас незвична,

Вона сьогодні буде геометрична.

Вправи виконуй стільки разів,

Скільки фігура має кутів.

 

Сідайте. З новими силами йдемо до вершини знань.

 

6. Розвиток математичних знань: робота над задачами

6.1. Задача 958.

У житті нас постійно оточує математика. Зараз будемо  вдосконалювати уміння розв'язувати задачі.

Прочитайте задачу під № 958.

 

Учні 4 групи, працюйте самостійно. Та після розв'язання задачі складіть вираз і хтось один з вашої групи запише цей вираз на дошці.

 

Увага! Діти, що відомо в задачі?

5 пор. - по 20 кг

3 бар. - ?  кг

- Яке питання задачі?

- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі?

- Що треба знати?

(скільки важать 3 барани)

- А це можемо відразу знайти? (ні)

- - Що спочатку знайдемо і якою дією?

(скільки важать 5 поросят, дією множенням)

 

- Хто вже знає як розв'язувати цю задачу далі? До дошки  іди попрацюй, __________________.

 

- Після того як знайдемо вагу 5-ти поросят, що будемо знаходити?

- Від чого будемо віднімати?

- Потім ви зможете знайти масу 1 барану? Якою дією?

- Розв'язання запишіть по діях без пояснень самостійно, а якщо потрібно допоможіть товаришу в своїй групі.

Перевірка розв'язання.

Для слабких учнів план розв'язання задачі:

1) 20 ?       =        (кг) - вага 5 поросят

2) 280 -        =       (кг) - вага 3 баранів

3)       :3=      (кг) - вага 1 барана

- Подивіться на дошку, як розв'язав ______ задачу, чи згодні ви з розв'язанням?

1) 20х5 = 100 (кг)

2) 280 - 100 = 180 (кг)

3) 180 : 3 = 60 (кг)

- Молодець, _______, а 280 кг - це скільки центнерів?

- Ти задачу розв'язав правильно, у зошиті в прикладах помилок немає, написано охайно, сідай оцінка - 11 балів.

- Подивіться, діти, як виразом можна записати розв'язання.

(280 - 20х5) : 3 = 60

- Це було дуже складне завдання, але молодці учні 4 групи, справилися! Оцінка ______ - 12 балів.

- Відповідь до задачі прочитай, Катерино.

 

Молодці, ви розв'язали задачу правильно.

Цікава професія фермера?! І вона потребує знання математики!

Фермери вирощують не тільки тварин, а й птахів.

 180 птахівниць вирощують птахів - курчат-бройлерів на 9 платформах (цехах). Скільки птахівниць працює в кожному цеху?

- 20.

- Поясни, як ти знайшов? (180 : 9 = 20)

6.2. Задача 959

- Пропоную вам розв'язати задачу про токаря, який вчить працювати нового молодого працівника - учня.

Задача під № 959.

4 група, працює самостійно, додаткове завдання № 2.

Прочитайте задачу самостійно.

Робота в групах:

- Капітани, візьміть картку на столі та колективно заповніть дані у таблицю.

 Обробив за 1 год. Час роботи . Усього деталей

Учень 8 д. 5 год. однаково

Майстер ? д. 2 год. 

- Назвіть дані, які ви занесли в таблицю.

- Яке питання задачі?

Розв'яжіть задачу за планом:

1) Скільки деталей обробив учень за 5 годин?

2) Скільки деталей обробляє майстер за 1 годину?

Записати розв'язання задачі по діях чи виразом на вибір. Час - 3 хвилини, біля дошки розв'язує задачу ___________.

(учні працюють)

- У кого таке розв'язання, як у __________ ?

1) 8х5 = 40 (дет.)

2) 40 : 2 = 20 (дет.)

Відповідь: 20 деталей обробляє майстер за 1 годину.

Перевірка розв'язання.

- Молодці, це правильно.

- Хто записав розв'язання виразом?

(8х5:2= 20 (дет.)

- Як ви думаєте, що треба зробити учню токаря, щоб так само гарно працювати?

- Майстром своєї справи можна стати, якщо…    закінчіть мою думку.

(висловлювання дітей)

7. Підсумок уроку

Скажіть, а в якій професії ви хотіли б стати майстрами?

(висловлювання дітей)

- А яка професія найкраща? (Найкраща та, яку ти обрав, яку любиш, яка несе користь людям. Кожна професія почесна і потрібна людям!)

- А як ви вважаєте, чи є така професія, де непотрібна математика?

- Тож наполегливе навчання допоможе вам досягти своєї мрії. Сьогодні ми зробили один важливий крок.

Підведемо підсумок уроку.

Закінчіть речення:

Ми навчилися  (виконувати ділення виду 360 на 3).

тренували уміння ….

дізналися ….

зрозуміли ….

Мені сподобалось ….

- Дякую!

- Ми працювали дружно, швидко, якісно (повторюють з плакату), тому й виконали всі завдання.

- Що вам сподобалось на уроці?

Дякую вам, діти за співпрацю! І нехай цей "смайлік"  нагадує вам про наш урок!

Бажаю вам від навчання, пізнання нового завжди отримувати задоволення.

Капітани, зберіть, будь ласка зошити для перевірки.

8. Домашнє завдання.

Домашнє завдання - розв'язати задачі № 962, 963, С.139

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Цікаве завдання

1 ГРУПА                                                      2 ГРУПА

30 : 3 =  Р

21 : 3 =  Д  

50 : 2 =  Н

60 + 16 =  Ж

660 : 10 =  О

150 : 3 =  У

 

120 : 3 =  Я

60 : 2 =  К

8 ? 2 =  Н

2 ? 100 =  О

80 : 4 =  І

720 : 10 =  С

 

3 група

920 : 10 =  И

  6 : 3 =  Ш

56 : 7 =  В

21 : 3 =  Д 

60 : 2 =  К

660 : 10 =  О

 

 

 

 

 

 

Індивідуальні картки

КАРТКА № 1

1 рівень складності (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

2 ?  27 - 11 =     84 : 3 + 14 =

2. У 6 однакових кошиках 54 кг яблук. Скільки таких кошиків потрібно для 36 кг яблук?

 

 

 

КАРТКА № 2

1 рівень складності   (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

4 ? 25 - 14 =     96:3+16 =

2. У 8 однакових ящиках 56 кг вишин. Скільки таких ящиків потрібно для 42 кг вишин?

 

КАРТКА № 3

1 рівень складності  (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

2 ?  17 - 12 =     69:3 + 11 =

2. У 8 однакових кошиках 64 кг смородини. Скільки таких кошиків потрібно для 32 кг смородини?

 

 

Картка № 4

1 рівень складності  (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

3 ?  27 - 11 =     84 : 3 + 13 =

2. У 6 однакових ящиках 48 кг полуниць. Скільки таких ящиків потрібно для 40 кг полуниць?

 

КАРТКА № 1

2 рівень складності  (11 балів)

1. Обчисли приклади:

4 ?  210 - 200 =      68 : 4 - 24 : 2 =

2. 4 однакові табуретки і стіл ціною 160 грн коштують разом 400 грн. Яка ціна табуретки?

 

 

КАРТКА № 2

2 рівень складності    (11 балів)

1. Обчисли приклади:

3 ?  120 - 200 =       51 : 3 - 22 : 2 =

2. 3 однакові стільці і стіл ціною 150 грн. коштують разом 360 грн. Яка ціна стільця?

 

 

КАРТКА № 3

2 рівень складності     (11 балів)

 

1. Обчисли приклади:

5 ?  110 - 300 =     64 : 4 - 39 : 3 =

2. 5 однакових стільців і стіл ціною 170 грн. коштують разом 570 грн. Яка ціна стільця?

КАРТКА № 4

2 рівень складності    (11 балів)

 

1. Обчисли приклади:

4 ?  320 - 300 =      54 : 3 - 21:3 =

2. 4 однакові табуретки і стіл ціною 150 грн. коштують разом 390 грн. Яка ціна табуретки?

 

3 рівень складності

(12 балів)

Розв'яжи задачу:

У морозильній камері зберігалось 240 пакетів чорниць і суниць. Скільки було пакетів чорниць, якщо їх зберігалось втричі більше, ніж суниць?

 

Додаток 2

 

 Згодний!

 

 Відповідь правильна!

 

 

 Ні! Не згодний!

 

 Помилка!

 

docx
Додано
21 січня
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку