Урок "Ділення виду 360 : 3. Задача, обернена до задачі на знаходження суми двох добутків."

Про матеріал
Ознайомити учнів із прийомом ділення виду 360:3; удосконалювати їх вміння розв’язувати задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного.
Перегляд файлу

Урок математики в 3 класі за підручником М.В.Богдановича

 

Тема уроку: Ділення виду 360 : 3. Задача, обернена до задачі на знаходження суми двох добутків.

 

Мета уроку:

Навчальна мета:

ознайомити учнів із прийомом ділення виду 360:3; удосконалювати їх вміння розв’язувати задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного.

Розвивальна мета:

Розвивати математичну мову, логічне мислення, обчислювальні навички, творчі здібності, вміння; розвивати самостійність в роботі, дослідницький підхід до пізнання, вміння доведено відповідати.

Виховна мета:

формувати позитивні навчальні мотиви: інтерес до математики; розвивати уміння учнів взаємодіяти у групі, почуття взаємодопомоги; виховувати пізнавальні інтереси, зацікавленість до вивчення історії рідного краю; виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю.

 

Обладнання: плакат з девізом уроку, ПК, указка, роздатковий матеріал; карта України.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              

зміст уроку

І. Організаційний момент

Голосистий лунає дзвінок,

Кличе нас на цікавий урок.

Добрий день, дівчата,

Добрий день, хлоп’ята!

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День щасливим буде!

- Сідайте, діти.

2. Психонастрій.

Щоб нам разом працювати, треба разом повторяти,

Я уважний і серйозний, хоч іще малого зросту.

Зараз з силами зберуся, я нічого не боюся.

Впевнений, кмітливий я, хочу отримати знання.

І І  Повідомлення теми і мети уроку

Велика і прекрасна наша Батьківщина. Це - безмежні колосисті поля, вишневі та яблуневі сади, повноводні ріки та синьоокі озера, різнобарвні луки та затишні гаї, мальовничі села та великі міста. І сьогодні ми з вами здійснимо віртуальну подорож і відвідаємо сім історико-культурних пам’яток нашої держави, які за підсумками Всеукраїнської акції Сім чудес України заслужили на почесне звання Чудо України.

Кожне нове чудо буде відкриватися нам  за кожне виконане завдання.
1.Хто з вас знає що таке чудо?
Чудо –це щось надзвичайно прекрасне. І в нашій країні є багато таких чудес але виділяють лише сім.

І І І Актуалізація знань та сенсорних умінь учнів.

  1. Девіз уроку

Робота в групах:

а) цікаві завдання;

б) індивідуальні завдання на вибір.

І перше завдання на розвиток обчислювальних навичок, які потрібні для вивчення нових знань.

Пропоную відому вам гру «Шифрувальники». Розв'язувати приклади будуть 1-а, 2-а і 3-а група. Пам'ятайте, що ми не відгадаємо слова, якщо будуть помилки.

Свої таблички з відповідями капітани віддадуть майстрам-шифрувальникам у 4-у групу.

4-а група! Вам пропоную індивідуальні картки різного рівня складності. Обирайте самі:

Завдання 1 рівня складності – на 9 балів,

2 рівня – на 11 балів,

3 рівень (це цікава логічна задача, де треба поміркувати та знайти розв’язання) – на 12 балів.

- Сміливіше беріть картку, ви все зможете розв’язати, тільки працювати вам треба швидко, за 3 хвилинки!

(діти виконують завдання)

(Шифрувальники записують слова).

  1. Мозковий штурм

-          Діти, молодці, ви швидко впоралися із завданням. А що ми закріпили?

-          Як називаються числа при множенні?

-          Якою дією перевіряється множення?

-          Як називаються числа при діленні?

-          Як перевірити чи правильно виконали ділення?

-          Знання цих правил допоможе нам сьогодні на уроці при розв'язувані прикладів  виду 360 : 3. Та під час розв'язування  задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків.

 

 

3. Перевірка правильності обчислення прикладів

- А чи правильно ви обчислили приклади, ми дізнаємося від наших шифрувальників.

-          Які слова були зашифровані?

-          Вміло, дружно, швидко, якісно! (учень)

(Були помилки? У якої групи?)

- Молодці, ви добре працювали в групах, правильно розв’язали приклади.

-  Тож наш девіз сьогодні:

Ми працюємо вміло, дружно, швидко, якісно!

І ми потрапляємо на територію першого чуда України –

Номер

Зображення

Назва

Місце розташування

1.

Описание: Kamianets-Podilskyi-1.jpg

Заповідник «Кам'янець»

Кам'янець-Подільський

 

Кам'янець-Подільський – місто, що зберегло дух середніх віків. Тут Ви побачите одну з найбільших оборонних споруд України, фортецю, що займає провідне місце у світовій історії оборонного зодчества.

Площа заповідника становить 121 гектар.

Архітектура Старого міста - заповідника зберегла зразки культур різних народів (українців, поляків, вірмен, турків і росіян)

Однією з унікальних інженерних споруд заповідника є Замковий міст, що з'єднує місто та Замковий комплекс.

-          Що ж, і як зазвичай, ми спочатку перевіримо д/з. Таким чином, спробуємо закріпити вивчений матеріал на попередніх уроках. Перед вами гра» Знайди помилку»

4. Перевірка домашнього завдання.

А) гра « Знайди помилку»

 

 

 

 

                                        

 

 

 

 

      Слайд

 

 

Б)  Перевірка правильності розв’язування  задачі № 953.

- Що знайшли у 1 дії?   ( Скільки кг залізної руди потрібно, щоб добути 1 кг заліза)       

1) 21:7=3 ( кг) залізної руди на 1 кг заліза

- Скільки кілограм заліза можна одержати з 54 кг такої руди?

2) 54:3 = 18 ( кг) заліза

На які зручні доданки розкладали 54?     ( 30 і 24)

Математики ви справні, а тепер доведіть що ви і гарні природознавці. Я пропоную пограти в

гру « Незакінчене речення»

В) Гра « Незакінчене речення»

Залізна руда – це…        корисна копалина.

На які групи поділяють усі корисні копалини?      ( рудні, нерудні, горючі)

До якої групи належить залізна руда?       ( рудні)

 

Карту ми вивчаймо знання здобуваймо. Дякую вам ви гарно впорались , а ми продовжуємо подорож.

І нам відкривається друге чудо –

2.

Описание: Kijow lawra pieczerska.jpg

Києво-Печерська Лавра

Київ

Києво-Печерська лавра - православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестово поблизу Києва.
У музеях і фондах, розташованих на території Києво-Печерської лаври, можна побачити рукописи стародрукованих книг, колекцію тканин і вишивок. Особливий інтерес викликає колекція з дорогоцінних металів, стародавні гравюри і твори сучасних художників.
Існує легенда, за якою місце, де тепер тече Дніпро, було морем. Коли Святий Андрій прийшов в Київ і поставив на горі, де тепер стоїть Андріївська церква, хрест, тоді все море пішло вниз. Але частина його залишилась і сховалась під Андріївською горою. Коли пізніше на цьому місці збудували церкву, то під престолом відкрилась криниця. В Андріївській церкві немає дзвонів, так як, за легендою, при першому ж ударі вода прокинулась би і залила б не лише Київ, а й все Лівобережжя.

ІV. Розвиток математичних знань, умінь, навичок.

1. Усний рахунок

Запишіть у зошитах: "Число. Класна робота".

Пам’ятайте, як треба сидіти та охайно і каліграфічно писати.

  1. Каліграфічна хвилинка

-          Яка фігура зайва? Чому?

 

 

 

 

-          Прописати  цілий рядок числа 10.

-          Але перед цим скажіть з яких цифр складається число 10?

Висновок: З цим завданням впорались вдало. Тож варто продовжити нашу подорож Україною.

І відкриваємо для себе третє чудо.

А ось і третє чудо України –

3.

Описание: Sofievka3.jpg

Софіївка

Умань

Уманський парк "Софіївка" є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII – початку XIX сторіч.
Ідея створення парку в романтичному стилі з використанням римської і грецької міфології належала самій Софії. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, камінні гроти - все це можна побачити, відвідавши парк. Цей шедевр вражає відвідувачів своєю красою вже протягом 200 років. Туристичний сезон в Умані триває весь рік. Потік відвідувачів не зменшується ні влітку, ні взимку.
Старовинними алеями парку бродили Олександр Пушкін і Тарас Шевченко, Іван Котляревський і Сергій Волконський, Павло Пестель і Михайло Бестужев-Рюмін, Володимир Сосюра и Максим Рильський. Сотні наших славних земляків далекого і близького минулого відвідували цей парк.
Багато легенд складено і про саму Умань, одне із старовинних міст України. Місто героїчної та багатостраждальної долі. Ним володіла польська шляхта, його палили й розгромлювали вщент татари і турки, але воно знову й знову піднімалося з попелу. В Умані до сих пір знаходять залишки підземельних ходів, які служили місцевим мешканцям сховищами і своєрідними укріпленнями.

А тепер завдання

  1. Математичний диктант
  1. Запишіть скільки сотень у числі 235?
  2. 3 збільшіть у 100 разів
  3. 400 зменшіть у 10 разів
  4. Знайдіть половину від числа 60
  5. Запишіть сусідів числа 800
  6. Знайдіть половину  відрізка, довжина якого 12 см
  7. У мами було 2 валізи по 4 кг кожна. Скільки кг принесла мама?

2, 300, 40, 30, 799, 801, 6 см, 8 кг 

Висновок: Написавши математичний диктант ми розвивали обчислювальні навички, адже важливо, швидко міркувати та рахувати.

ВПРАВА ДЛЯ ОЧЕЙ.

Висновок: З цим завданням впорались вдало. Тож варто продовжити нашу подорож Україною.

Четверте чудо України - це

4.

Описание: Saint Sophia Cathedral in Kyiv 2006.jpg

Софія Київська

Київ

-          Софійський собор - всесвітньо відома пам'ятка архітектури і монументального живопису ХI століття. Дивне відчуття охоплює кожного, хто переступає поріг славетної Софії Київської. При соборі велося літописання і були створені перші відомі на Русі бібліотека та школа. На честь заснування Ярославом 1037 р. софійської бібліотеки перед входом до собору в 1969 р. було встановлено пам'ятний знак

-          Великих збитків було завдано музею під час Великої Вітчизняної війни. Хоч сам Софійський собор не зазнав руйнування, однак були пограбовані архіви музею, вивезені цінні фрески XII століття з Михайлівського Золотоверхого монастиря, що зберігалися у храмі. Лише після війни їх повернули музею в пошкодженому вигляді.

Чис швидко плине тому варто перейти до вивчення нового матеріалу.

V. Вивчення нового матеріалу

Налаштування: Мозок приготували,  вушка налаштували на сприймання нового матеріалу.

Пояснення нового прийому ділення.

Зараз   ми перевіримо, як ви засвоїли попередній матеріал. Хто може пояснити, як розв’язується приклад виду 36 : 3( за бажанням учнів )

-          А зараз спробуйте розв’язати цей приклад:

360 : 3

Що відмінного у нього с попереднім прикладом?

Скільки десятків в числі 36, а скільки їх у числі 360?

Попрацюйте в парах, спробуйте знайти спосіб обчислення. Час – 1 хвилинка.

(діти обговорюють)

 (один учень пояснює, всі слухають)

 

Пропедевтика: 560, 820, 450, 160, 750. Скільки десятків у цих числах?

При потребі виправляю: Щоб 360 поділити на 3, ми число 360 представляємо у розряд десятків, це 36 десятків.

36 дес. ділимо на 3 = 12 дес.

12 дес. – це 120.

Отже, 360:3=120.

Розгорніть підручник на сторінці 138-ій, порівняйте своє розв’язання з розв’язанням у підручнику. Поясни, Катю, ще раз спосіб обчислення.

Хто зрозумів ділення виду 360 на 3?

- Які ви розумні! Самі розібралися у новому матеріалі!

VІ. Первинне закріплення нового матеріалу.

- Піднімаємось далі на вершину знань та потренуємося обчислювати приклади на ділення такого виду.

- Запишіть по середині рядка - "Приклади 957".

- На дошці спочатку вчитель пояснює правильність розписування приклада : 960 : 3.

Пояснює розв’язання.

960 : 3 = (96 дес. : 3 = 32 дес.) = 320

Наступний приклад розв’язує біля дошки, ______________:

В зошитах, діти, пишіть у другий стовпчик.

280 : 2 = (28 дес. : 2 = 14 дес.) = 140

Далі, діти, самостійно розв’яжіть приклади, продовжуйте писати у 2 стовпчики.

840 : 2 = 420            60 х 4 : 8 = 240 : 8 = 30

Мініпідсумок.

-          Отже, для того, щоб розв’язати приклади такого виду необхідно кругле число представити через десятки і виконати дію ділення.

-          Які ви уважні та старанні! Я дуже задоволена вами.

Тож прийшов час і трохи відпочити!

Фізкультхвилинка

Фізкультхвилинка в нас незвична,

Вона сьогодні буде геометрична.

Вправи виконуй стільки разів,

Скільки фігура має кутів.

 

 

 

 

 

Сідайте. З новими силами йдемо до вершини знань.

А ми подорожуємо далі і  потрапляємо в  Севостополь де знаходиться 5 чудо України -

5.

Описание: Базилика 1935 года 1.jpg

Херсонес Таврійський

Севастополь

Це місто-держава мало довге життя - майже дві тисячі років - і його історія є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії...
Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 тисячі років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя.

Комплекс пам'яток, що входить до складу заповідника "Херсонес Таврійський", має не тільки національне значення, а і міжнародне. До його складу входять:
— 5 археологічних комплексів - городище Херсонеса Таврійського, некрополь Херсонеса в Карантинній, фортеця Чембало, фортеця Каламіта, античні земельні наділи та садиби;
— 11 пам'яток архітектури на території городища та фортеці Каламіта.

VІІ.. Розвиток математичних знань: робота над задачами

1. Задача 958.

У житті нас постійно оточує математика. Зараз будемо  вдосконалювати уміння розв’язувати задачі.

Прочитайте задачу під № 958.

Учні сильні, працюйте самостійно. Та після розв’язання задачі складіть вираз і хтось один запише цей вираз на мольберті.

Увага! Діти, що відомо в задачі?

5 пор. – по 20 кг

3 бар. - ?  кг

- Яке питання задачі?

- Чи можемо відразу дати відповідь на питання задачі?

- Що треба знати?

(скільки важать 3 барани)

- А це можемо відразу знайти? (ні)

- - Що спочатку знайдемо і якою дією?

(скільки важать 5 поросят, дією множенням)

- Після того як знайдемо вагу 5-ти поросят, що будемо знаходити?

- Від чого будемо віднімати?

- Потім ви зможете знайти масу 1 барану? Якою дією?

- Розв’язання запишіть по діях з поясненям самостійно.

Перевірка розв’язання.

Для слабких учнів план розв’язання задачі:

1) 20        =        (кг) – вага 5 поросят

2) 280 –        =       (кг) – вага 3 баранів

3)       :3=      (кг) – вага 1 барана

-          Подивіться на дошку, як розв’язав ______ задачу, чи згодні ви з розв’язанням?

  1.      20х5 = 100 (кг)
  2.      280 – 100 = 180 (кг)
  3.      180 : 3 = 60 (кг)

-          Молодець

Подивіться, діти, як виразом можна записати розв’язання.

(280 – 20х5) : 3 = 60

- Відповідь до задачі прочитай, Марія.

Молодці, ви розв’язали задачу правильно.

А зараз пора дізнатися про наступне чудо, тому наступна зупинка це шосте чудо –

6.

Описание: Chocim stronghold front.jpg

Хотинська фортеця

Хотин

-          Фортеця, яка пережила століття і бачила під своїми мурами полчища воїнів... Розташований на важливих транспортних магістралях, Хотин завжди привертав увагу завойовників. Під час визвольної війни українського народу проти польської шляхти у Хотин двічі вступали війська Богдана Хмельницького.
Хотин, що приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України.

-          Назва міста, ймовірно, походить від дієслова "хотіти": це місце було завжди бажане для древніх поселенців, вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї. Сьогодні Хотин - одне з найбільших міст Чернівецької області, важливий промисловий, туристичний і культурний центр Буковини.

-          Беручи до уваги багаті історичні традиції міста, в 2000 році постановою Кабінету Міністрів України був створений Історико-архітектурний заповідник "Хотинська фортеця". А у вересні 2002 року древнє місто відзначило свій 1000-літній ювілей.

2 Робота над задачою 959

 

Кількість

деталей за 1 годину

Кількість годин

Загальна кількість деталей

Учень

8

5

?

Майстер

?

2

Стільки ж

 

-          Назвіть дані, які ви занесли в таблицю.

-          Яке питання задачі?

Розв’яжіть задачу за планом:

  1.      Скільки деталей обробив учень за 5 годин?
  2.      Скільки деталей обробляє майстер за 1 годину?

Записати розв’язання задачі по діях чи виразом на вибір. Час – 3 хвилини, біля мольберту розв’язує задачу ___________.

(учні працюють)

-          У кого таке розв’язання, як у __________ ?

  1.      8х5 = 40 (дет.)
  2.      40 : 2 = 20 (дет.)

Відповідь: 20 деталей обробляє майстер за 1 годину.

Перевірка розв’язання.

3.Самостійна робота. Розв'язання рівняння 960

Остання наша зупинка це місто Запоріжжя

7.

Описание: Дніпро Хортиця.jpg

Хортиця

Запоріжжя

 

Хо́ртиця – найбільший острів на Дніпрі, розташований у районі міста Запоріжжя нижче Дніпрогесу, унікальний природний й історичний комплекс. Хортиця є одним з семи чудес України
На північній стороні острова був останній дніпровський порог.

Існує дуже багато версій походження назви острова, втім більшість дослідників виводять назву від тюрксько-половецького „орт”, „орта”, що означає „середній” (посеред Дніпра). Серед низки версій, назву виводять від «хорт» - від давньослов'янського бога Хорса.
1965 року острів Хортиця став державним історико-культурним заповідником, в якому передбачено створити музейний комплекс, присвячений історії запорозького козацтва. Археологічні і історичні знахідки здебільшого зберігаються в Запорізькому історичному музеї у північній кінцівці острова.

VІІІ. Домашнє завдання.

Інструкція до виконання домашнього завдання.

Задача № 962 подібна до задачі № 959

Задача № 963

ІХ. Підсумок уроку.

Інтерактивна технологія « Продовж речення»

Тепер я знаю…

Тепер я вмію

Тепер я впевнений…

Тепер я буду частіше…

 

Сім чудес України

Номер

Зображення

Назва

Місце розташування

1.

Описание: Kamianets-Podilskyi-1.jpg

Заповідник «Кам'янець»

Кам'янець-Подільський

2.

Описание: Kijow lawra pieczerska.jpg

Києво-Печерська Лавра

Київ

3.

Описание: Sofievka3.jpg

Софіївка

Умань

4.

Описание: Saint Sophia Cathedral in Kyiv 2006.jpg

Софія Київська

Київ

5.

Описание: Базилика 1935 года 1.jpg

Херсонес Таврійський

Севастополь

6.

Описание: Chocim stronghold front.jpg

Хотинська фортеця

Хотин

7.

Описание: Дніпро Хортиця.jpg

Хортиця

Запоріжжя

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Цікаве завдання

1 група                                                      2 група

 

30 : 3 =

 

Р

  6 : 3 =

 

Ш

21 : 3 =

 

Д

50 : 2 =

 

Н

80 : 4 =

 

І

 

720 : 10 =

 

С

56 : 7 =

 

В

60 + 16 =

 

Ж

120 : 3 =

 

Я

660 : 10 =

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

3 група

920 : 10 =

 

И

150 : 3 =

 

У

60 : 2 =

 

К

 2 100 =

 

М

 8 2 =

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

7

10

50

76

25

66

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

8

92

7

30

66

 

 

 

 

 

 

 

 

8

200

20

16

66

 

 

 

 

 

 

 

40

30

20

72

25

66

 

 

 

 

 

 

 


Індивідуальні картки

Картка № 1

1 рівень складності (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

2   27 – 11 =     84 : 3 + 14 =

2. У 6 однакових кошиках 54 кг яблук. Скільки таких кошиків потрібно для 36 кг яблук?

 

Картка № 2

1 рівень складності   (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

4 25 - 14 =     96:3+16 =

2. У 8 однакових ящиках 56 кг вишин. Скільки таких ящиків потрібно для 42 кг вишин?

 

Картка № 3

1 рівень складності  (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

2   17 – 12 =     69:3 + 11 =

2. У 8 однакових кошиках 64 кг смородини. Скільки таких кошиків потрібно для 32 кг смородини?

 

Картка № 4

1 рівень складності  (9 балів)

 

1. Обчисли приклади:

3   27 – 11 =     84 : 3 + 13 =

2. У 6 однакових ящиках 48 кг полуниць. Скільки таких ящиків потрібно для 40 кг полуниць?

 


Картка № 1

2 рівень складності  (11 балів)

1. Обчисли приклади:

4   210 - 200 =      68 : 4 – 24 : 2 =

2. 4 однакові табуретки і стіл ціною 160 грн коштують разом 400 грн. Яка ціна табуретки?

 

Картка № 2

2 рівень складності    (11 балів)

1. Обчисли приклади:

3   120 - 200 =       51 : 3 – 22 : 2 =

2. 3 однакові стільці і стіл ціною 150 грн. коштують разом 360 грн. Яка ціна стільця?

 

Картка № 3

2 рівень складності     (11 балів)

 

1. Обчисли приклади:

5   110 - 300 =     64 : 4 – 39 : 3 =

2. 5 однакових стільців і стіл ціною 170 грн. коштують разом 570 грн. Яка ціна стільця?

 

Картка № 4

2 рівень складності    (11 балів)

 

1. Обчисли приклади:

4   320 - 300 =      54 : 3 - 21:3 =

2. 4 однакові табуретки і стіл ціною 150 грн. коштують разом 390 грн. Яка ціна табуретки?

 

3 рівень складності

(12 балів)

Розв’яжи задачу:

У морозильній камері зберігалось 240 пакетів чорниць і суниць. Скільки було пакетів чорниць, якщо їх зберігалось втричі більше, ніж суниць?

 

doc
Додано
17 травня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку