Урок " Ділення віду 80:8 , 700 :7.Задачі пов'язані з одиничною нормою"

Про матеріал
Відкритий урок з математики. Використано самостійну роботу учнів навіть під час усного рахунку. Урок створено у вигляді допомоги різним підприємствам у виконанні замовлень.
Перегляд файлу

Урок математики  3 клас.

Тема.  Ділення виду 80 : 8 , 700 : 7.  Задача на 2 дії, пов’язана з одиничною нормою.

Мета. З’ясувати  прийоми обчислень для випадків  ділення виду 80 : 8 , 700 : 7 ; формувати вміння розв’язувати  задачі, пов’язані з одиничною нормою; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, виховувати інтерес до математики.

Обладнання.

                                Хід уроку

І.

  • У нас на уроці сьогодні гості, привітаємо їх.
  • Всі готові до уроку?   Настрій як?   Як ми маємо працювати? (уважно, швидко, писати гарно) .
  • Посміхніться один одному. Сідайте.
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?   ( отримаємо нові знання, будуть цікаві завдання,  ігри)
  1. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні у нас буде  урок, на якому ми побуваємо на різних підприємствах,  будемо  допомагати  виконувати  надані їм замовлення.  Разом з цим ми навчимося ділити  кругле  розрядне число на одноцифрове число, будемо розв’язувати задачі,  пов’язані з цими підприємствами. ( До 1хв)

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Перше підприємство, яке потребує нашої допомоги – це кондитерський цех.

Але щоб потрапити на  будь яке підприємство , потрібно мати перепустку. А отримаємо її тоді, коли запишемо сьогоднішнє число, класна робота і красиво, каліграфічно  продовжимо ряд чисел . Числа мають бути у всіх однакові. Почали. (2хв)

 Перевірка записаних учнями чисел (У кого не було помилок олівцем на полях поставте собі  1)

  1. Усний рахунок
  • Молодці. А для того, щоб нас провели до  цеху, треба виконати завдання

 ( Усний рахунок  . Планшети)  № 758  (Завдання на дошці, учні записують тільки відповіді) ( 2 хв)   ( У кого не було помилок – 2, . одна помилка  - 1)

  1. Кубування
  • Добре. Ось ми потрапили до кондитерського цеху.  Підприємство отримало заказ на виготовлення  для дитячого садочка на свято  тістечка . Допоможемо  їх прикрашати . ( Кубування)  А якими квіточками ви будете їх прикрашати, зараз з’ясуємо.  ( За кожну правильну відповідь, учень отримує квіточку. (2хв).
  1. Робота біля дошки ( та за картками в парах)
  • На  обід у шкільну їдальню цех має приготувати різні страви.  На допомогу випікати млинці   (1).       Пиріжки (2),            Сосиски в тісті (3)

 Треба розв’язати перший приклад, а  відповіді наступних  записати не  рахуючи.

32 + 3  = 35                 127 + 70 = 197                        150 – 60= 90

35 +3  =                        127 + 50 =                              150 – 80 =

32 +7 =                         127 + 30 =                               150 – 90 =

  • А всі  останні на   партах знайдіть картки  і  попрацюйте парами. Ви будете готувати гарячі бутерброди.  Завдання виконуйте прямо на картках, які залишите у своїх зошитах для перевірки.

Завдання виконані на дошці перевіряються. Висновки учнів, що працювали біля дошки. ( на полях – 2)

  1.  Якщо доданок збільшити на кілька одиниць, то і сума збільшиться на стільки ж одиниць.
  2.  Якщо один з доданків зменшити на кілька десятків, сума зменшиться на стільки ж десятків
  3.   Якщо від’ємник збільшити на кілька одиниць, то різниця зменшиться на стільки ж одиниць                                        (3-4хв)

 ІІ.   Актуалізація опорних знань.  Мотивація. 

  • Виконуючи різні замовлення, робітники   різних підприємств  роблять різні  обчислення, тому їм  потрібно знати, як швидко і правильно робити ці обчислення. Ось сьогодні ми і навчимося виконувати ділення  круглих розрядних чисел на одноцифрове число. Але спочатку йдемо до  фабрики, на якій виготовляють ґудзики . Допоможемо  розкладати їх у  коробки.

70     - …дес.            300  -  … сот.

120   - … дес.           800  -   … сот.

90     -  … дес.          900   - … сот

50    - …   дес..         600  - …  сот               (2хв)             ( 1 )

  • Розгляньте записи  на дошці і спробуйте пояснити. Як виконувалися обчислення.

80  :  8 =                           700  :  7 =

8 дес. : 8 = 1 дес              7сот : 7 = 1 сот.     (1хв)             (1)

( Потім алгоритм пояснення  повторюється учнями разом з вчителем хором)

  • Підніміть руку, хто зрозумів, як виконуються подібні обчислення.
  • Добре , хто зрозумів, відправляється на склад самостійно  розкладати   ґудзики.

90 : 9   40 : 4     600 : 6    900 : 9   500 : 5     70 : 7    

 А біля дошки  працює  і розкладає ґудзики  з моєю допомогою  (Коритнюк А., Ноур М. Лосик М.  Мемей В.) 30 : 3   400 : 4  50 : 5    800 : 8     (1)

( Перевірка самостійної роботи)        ( На полях  3)    ( 5 хв)   (на полях 2)

 

ІІІ. ФІЗХВИЛИНКА   Заходимо до потяга , поїхали

 

 

 

 

ІУ  Робота над задачами

  • І ми з вами потрапляємо на цукровий завод.  Як ви думаєте, з чого  виробляють цукор? Ось  ми будемо допомагати робити цукор з цукрових буряків.
  • Прочитайте задачу  № 760.
  • Повторимо задачу за коротким записом.

24 кг буряків     -     4 кг цукру

600 кг буряків   -    ? кг цукру

 Аналіз задачі.

  • Про що питається в задачі?  ( скільки кг ц отримають  з 600 кг бур.)
  • Чи можемо зразу дати відповідь на це питання? ( Ні)
  • Що для цього потрібно знати? ( Ск. кг буряків потрібно , щоб зробити 1 кг цукру?) 
  • - Якою дією можна це знайти ? ( Діленням)
  • Які числа  треба використати?  ( 24 : 4)
  • Знаючи , скільки буряків потрібно для виготовл.1 кг цукру, чи можемо дізнатися кількість цукру  яку вироблять з 600 кг буряків?  (Так)
  • Якою дією?  ( Діленням)
  • Як саме? ( 600 кг буряків розкладемо по 6 кг, тобто поділимо)
  • Складемо план розв’язання задачі  і запишемо  розв’язання задачі в зошити)

(1 уч. біля дошки)

  • 1) Скільки кг буряків потрібно  для виготовлення 1 кг цукру?
  • 24 : 4 = 6 кг – буряків для 1 кг цукру
  • 2) Скільки цукру вийде з 600 кг буряків?
  • 600 : 6 = 100кг – цукру з 600 кг буряків.
  • Відповідь: 100 кг цукру.
  • Добре. А тепер треба скласти обернену задачу, щоб потрібно було знайти число 600.
  • Для виготовлення 4  кг цукру пішло 24 кг буряків.

Скільки кг буряків потрібно,  щоб виготовити  100 кг цукру.

  • Розв’яжемо цю задачу  усно.
  • Що треба дізнатися спочатку? ( Ск. буряків для 1 кг ц.?)
  • 24 : 4 = 6 кг – буряків
  • Скільки кг буряків потрібно, щоб виготовити 100 кг цукру?
  •  6 • 100 = 600 кг
  • Відповідь для вигот. 100 кг цукру потрібно 600 кг буряків.
  • Дякую усім, хто працював на цукровому заводі і  переїздимо до швейної  майстерні.

Відпочинок.   Вправи для покращення зору . Гра  Відгадай звук. (Скотч, вода,копійки, папір, целофановий пакет)

  • Отже ми у швейній майстерні.
  • Читаємо задачу. Повторюємо її.  Які головні слова задачі? Запишемо умову.
  • Було  -  90 м.
  • Витратили - ? м,  на ?с  по 3 м.
  • Залишилось  -  60 м.
  •  Хто хоче проаналізувати цю задачу  за  ось цією схемою?

(аналіз задачі проводить учень)

  • Складемо план  розв’язання задачі)
  • 1) Скільки тканини витратили на пошиття суконь.
  • 2) Скільки пошили суконь?

 Запишіть розв’язання задачі самостійно.

 

  • Хто завершив роботу над записом задачі, той   обирає  собі картку за  кольором і самостійно обчислює вирази.  Найважчі  завдання  у червоному , середньої важкості у синьому  , найпростіші у зеленому. Завдання можна виконати прямо на картці і залишити в зошиті.
  •  Ось ми з вами й повернулися в клас.  Чого ми навчалися  на уроці?  Які завдання були складними? Що сподобалося?  Чи справдилися ваші очікування?
  •  За  гарну допомогу  кондитерський цех передав вам  солодкий  подарунок. Це млинці з яблучним повидлом. Пригощайтеся.
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2020
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку