Урок математики 3 клас.
Тема. Ділення виду 80 : 8 , 700 : 7. Задача на 2 дії, пов’язана з одиничною нормою.
Мета. З’ясувати прийоми обчислень для випадків ділення виду 80 : 8 , 700 : 7 ; формувати вміння розв’язувати задачі, пов’язані з одиничною нормою; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення, виховувати інтерес до математики.
Обладнання.
Хід уроку
І.
-
У нас на уроці сьогодні гості, привітаємо їх.
-
Всі готові до уроку? Настрій як? Як ми маємо працювати? (уважно, швидко, писати гарно) .
-
Посміхніться один одному. Сідайте.
-
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( отримаємо нові знання, будуть цікаві завдання, ігри)
-
Повідомлення теми уроку.
Сьогодні у нас буде урок, на якому ми побуваємо на різних підприємствах, будемо допомагати виконувати надані їм замовлення. Разом з цим ми навчимося ділити кругле розрядне число на одноцифрове число, будемо розв’язувати задачі, пов’язані з цими підприємствами. ( До 1хв)
-
Каліграфічна хвилинка.
-
Перше підприємство, яке потребує нашої допомоги – це кондитерський цех.
Але щоб потрапити на будь яке підприємство , потрібно мати перепустку. А отримаємо її тоді, коли запишемо сьогоднішнє число, класна робота і красиво, каліграфічно продовжимо ряд чисел . Числа мають бути у всіх однакові. Почали. (2хв)
Перевірка записаних учнями чисел (У кого не було помилок олівцем на полях поставте собі 1)
-
Усний рахунок
-
Молодці. А для того, щоб нас провели до цеху, треба виконати завдання
( Усний рахунок . Планшети) № 758 (Завдання на дошці, учні записують тільки відповіді) ( 2 хв) ( У кого не було помилок – 2, . одна помилка - 1)
-
Кубування
-
Добре. Ось ми потрапили до кондитерського цеху. Підприємство отримало заказ на виготовлення для дитячого садочка на свято тістечка . Допоможемо їх прикрашати . ( Кубування) А якими квіточками ви будете їх прикрашати, зараз з’ясуємо. ( За кожну правильну відповідь, учень отримує квіточку. (2хв).
-
Робота біля дошки ( та за картками в парах)
-
На обід у шкільну їдальню цех має приготувати різні страви. На допомогу випікати млинці (1). Пиріжки (2), Сосиски в тісті (3)
Треба розв’язати перший приклад, а відповіді наступних записати не рахуючи.
32 + 3 = 35 127 + 70 = 197 150 – 60= 90
35 +3 = 127 + 50 = 150 – 80 =
32 +7 = 127 + 30 = 150 – 90 =
-
А всі останні на партах знайдіть картки і попрацюйте парами. Ви будете готувати гарячі бутерброди. Завдання виконуйте прямо на картках, які залишите у своїх зошитах для перевірки.
Завдання виконані на дошці перевіряються. Висновки учнів, що працювали біля дошки. ( на полях – 2)
-
Якщо доданок збільшити на кілька одиниць, то і сума збільшиться на стільки ж одиниць.
-
Якщо один з доданків зменшити на кілька десятків, сума зменшиться на стільки ж десятків
-
Якщо від’ємник збільшити на кілька одиниць, то різниця зменшиться на стільки ж одиниць (3-4хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація.
-
Виконуючи різні замовлення, робітники різних підприємств роблять різні обчислення, тому їм потрібно знати, як швидко і правильно робити ці обчислення. Ось сьогодні ми і навчимося виконувати ділення круглих розрядних чисел на одноцифрове число. Але спочатку йдемо до фабрики, на якій виготовляють ґудзики . Допоможемо розкладати їх у коробки.
70 - …дес. 300 - … сот.
120 - … дес. 800 - … сот.
90 - … дес. 900 - … сот
50 - … дес.. 600 - … сот (2хв) ( 1 )
-
Розгляньте записи на дошці і спробуйте пояснити. Як виконувалися обчислення.
80 : 8 = 700 : 7 =
8 дес. : 8 = 1 дес 7сот : 7 = 1 сот. (1хв) (1)
( Потім алгоритм пояснення повторюється учнями разом з вчителем хором)
-
Підніміть руку, хто зрозумів, як виконуються подібні обчислення.
-
Добре , хто зрозумів, відправляється на склад самостійно розкладати ґудзики.
90 : 9 40 : 4 600 : 6 900 : 9 500 : 5 70 : 7
А біля дошки працює і розкладає ґудзики з моєю допомогою (Коритнюк А., Ноур М. Лосик М. Мемей В.) 30 : 3 400 : 4 50 : 5 800 : 8 (1)
( Перевірка самостійної роботи) ( На полях 3) ( 5 хв) (на полях 2)
ІІІ. ФІЗХВИЛИНКА Заходимо до потяга , поїхали
ІУ Робота над задачами
-
І ми з вами потрапляємо на цукровий завод. Як ви думаєте, з чого виробляють цукор? Ось ми будемо допомагати робити цукор з цукрових буряків.
-
Прочитайте задачу № 760.
-
Повторимо задачу за коротким записом.
24 кг буряків - 4 кг цукру
600 кг буряків - ? кг цукру
Аналіз задачі.
-
Про що питається в задачі? ( скільки кг ц отримають з 600 кг бур.)
-
Чи можемо зразу дати відповідь на це питання? ( Ні)
-
Що для цього потрібно знати? ( Ск. кг буряків потрібно , щоб зробити 1 кг цукру?)
-
- Якою дією можна це знайти ? ( Діленням)
-
Які числа треба використати? ( 24 : 4)
-
Знаючи , скільки буряків потрібно для виготовл.1 кг цукру, чи можемо дізнатися кількість цукру яку вироблять з 600 кг буряків? (Так)
-
Якою дією? ( Діленням)
-
Як саме? ( 600 кг буряків розкладемо по 6 кг, тобто поділимо)
-
Складемо план розв’язання задачі і запишемо розв’язання задачі в зошити)
(1 уч. біля дошки)
-
1) Скільки кг буряків потрібно для виготовлення 1 кг цукру?
-
24 : 4 = 6 кг – буряків для 1 кг цукру
-
2) Скільки цукру вийде з 600 кг буряків?
-
600 : 6 = 100кг – цукру з 600 кг буряків.
-
Відповідь: 100 кг цукру.
-
Добре. А тепер треба скласти обернену задачу, щоб потрібно було знайти число 600.
-
Для виготовлення 4 кг цукру пішло 24 кг буряків.
Скільки кг буряків потрібно, щоб виготовити 100 кг цукру.
-
Розв’яжемо цю задачу усно.
-
Що треба дізнатися спочатку? ( Ск. буряків для 1 кг ц.?)
-
24 : 4 = 6 кг – буряків
-
Скільки кг буряків потрібно, щоб виготовити 100 кг цукру?
-
6 • 100 = 600 кг
-
Відповідь для вигот. 100 кг цукру потрібно 600 кг буряків.
-
Дякую усім, хто працював на цукровому заводі і переїздимо до швейної майстерні.
Відпочинок. Вправи для покращення зору . Гра Відгадай звук. (Скотч, вода,копійки, папір, целофановий пакет)
-
Отже ми у швейній майстерні.
-
Читаємо задачу. Повторюємо її. Які головні слова задачі? Запишемо умову.
-
Було - 90 м.
-
Витратили - ? м, на ?с по 3 м.
-
Залишилось - 60 м.
-
Хто хоче проаналізувати цю задачу за ось цією схемою?
(аналіз задачі проводить учень)
-
Складемо план розв’язання задачі)
-
1) Скільки тканини витратили на пошиття суконь.
-
2) Скільки пошили суконь?
Запишіть розв’язання задачі самостійно.
-
Хто завершив роботу над записом задачі, той обирає собі картку за кольором і самостійно обчислює вирази. Найважчі завдання у червоному , середньої важкості у синьому , найпростіші у зеленому. Завдання можна виконати прямо на картці і залишити в зошиті.
-
Ось ми з вами й повернулися в клас. Чого ми навчалися на уроці? Які завдання були складними? Що сподобалося? Чи справдилися ваші очікування?
-
За гарну допомогу кондитерський цех передав вам солодкий подарунок. Це млинці з яблучним повидлом. Пригощайтеся.