Тема уроку. Ділення з остачею. 5 клас.
Мета уроку: ознайомлення учнів з правилами ділення з остачею, з вираженням ділення через дільник, неповну частку і остачу, вміння виконувати дії за аналогією, аналізувати кожний крок розв’язання, застосовувати набуті знання до розв’язування вправ у нестандартних ситуаціях, розвиток інтелектуальних, аналітичних здібностей та логічного мислення, розвиток концентрації уваги, пам’яті учнів, виховання дисциплінованості, самостійності, наполегливості.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи навчання: застосування знань на практиці.
Девіз уроку : „Бажання + Прагнення = Успіх”
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання, створення позитивного емоційного настрою вчителем, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Усні вправи:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Постановка проблеми: розв’язати задачі.
Задача 1. Розділити 36 горіхів порівну на 7 купок.
Задача 2. Розділити 20 цукерок між шістьма друзями порівну.
Задача 3. Повітряна кулька коштує 30 копійок. Скільки таких кульок можна купити на 1 гривню?
Задача 4. За один день кошеня з’їдає 70г сухих кормів. На скільки днів вистачить йому 400-грамової коробки корму?
Учитель. Що спільного виявляється при розв’язанні цих задач?
ІV. Повідомлення теми та девізу уроку.
V. Вивчення нового матеріалу та формування вмінь.
Учитель. Давайте розглянемо формулу – схему „Ділення з остачею”.
Учні знайомляться з поняттями „неповна частка” і „остача” і з’ясовують їх властивості. Читають правило в підручнику (Математика 5 клас Г.Янченко, В.Кравчук).
Учитель разом з учнями розв’язує вправи з підручника №373, №374.
№ 373. Заповнити таблицю:
Ділене |
Дільник |
Неповна частка |
Остача |
841 |
93 |
9 |
4 |
16870 |
82 |
205 |
60 |
952 |
94 |
10 |
12 |
№ 374. Виконати ділення з остачею:
а) 941140 : 27 941140=34857∙27+1
б) 941143 : 27 941143=34857∙27+4
в) 342281 : 382 342281=896∙382+9
г) 343272 : 382 343272=898∙382+263
VІ. Закріплення нових знань та умінь.
Учитель пропонує учням дізнатись чи можна за формулами обчислити дату Паски і як це зробити. Використовується додатковий матеріал про термін святкування Паски та видатного математика Карла Гаусса, який знайшов формули для обчислення дат.
По черзі до дошки виходять учні для виконання завдання.
VІІ. Контрольний етап.
Учням пропонується за схемою, за якою працювали, самостійно провести обчислення відповідно визначеного року. Правильність виконання завдання учнями перевіряється відповідно таблиці.
VІІІ. Підсумки уроку. Виставлення оцінок. Домашнє завдання.