Урок "Ділення з остачею"

Про матеріал
Ознайомлення учнів з правилами ділення з остачею, з вираженням ділення через дільник, неповну частку і остачу, вміння виконувати дії за аналогією, аналізувати кожний крок розв’язання, застосовувати набуті знання до розв’язування вправ у нестандартних ситуаціях, розвиток інтелектуальних, аналітичних здібностей та логічного мислення, розвиток концентрації уваги, пам’яті учнів, виховання дисциплінованості, самостійності, наполегливості.
Перегляд файлу

Тема уроку. Ділення з остачею. 5 клас.

Мета уроку: ознайомлення учнів з правилами ділення з остачею, з вираженням ділення через дільник, неповну частку і остачу, вміння виконувати дії за аналогією, аналізувати кожний крок розв’язання, застосовувати набуті знання до розв’язування вправ у нестандартних ситуаціях, розвиток інтелектуальних, аналітичних здібностей та логічного мислення,  розвиток  концентрації  уваги, пам’яті  учнів, виховання дисциплінованості, самостійності, наполегливості.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи навчання:  застосування знань на практиці.

Девіз уроку :  „Бажання + Прагнення = Успіх”

Хід уроку:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

І. Організаційний момент.

Привітання, створення позитивного емоційного настрою вчителем, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів  до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Усні вправи:

  1. Яке число отримаємо від ділення 48 на 6?
  2. Ділене 816 частка 8. Знайти дільник. Як це зробити?
  3. Дільник 3, частка 24. Знайти ділене. Як це зробити?
  4. Ділене 63, частка 9. Чому дорівнює дільник?
  5. Зменшуване на 39 більше за від’ємник. Чому дорівнює різниця?
  6. Дільник у 51 раз менший від діленого. Чому дорівнює частка?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 Постановка проблеми: розв’язати задачі.

Задача 1. Розділити 36 горіхів порівну на 7 купок.

Задача 2. Розділити 20 цукерок між шістьма друзями порівну.

Задача 3. Повітряна кулька коштує 30 копійок. Скільки таких кульок можна купити на 1 гривню?

Задача 4. За один день кошеня зїдає 70г сухих кормів. На скільки днів вистачить йому 400-грамової коробки корму?

 Учитель. Що спільного виявляється при розв’язанні цих задач?

ІV. Повідомлення теми та девізу уроку.

V. Вивчення нового матеріалу та формування вмінь.

Учитель. Давайте розглянемо формулу – схему „Ділення з остачею”.

 Учні знайомляться з поняттями „неповна частка” і „остача” і зясовують їх властивості. Читають правило в підручнику (Математика 5 клас Г.Янченко, В.Кравчук).

Учитель разом з учнями розв’язує вправи з підручника №373, №374.

№ 373. Заповнити таблицю:

Ділене

Дільник

Неповна частка

Остача

841

93

9

4

16870

82

205

60

952

94

10

12

 

№ 374. Виконати ділення з остачею:

а)  941140 : 27                 941140=34857∙27+1

б)  941143 : 27                 941143=34857∙27+4

в)  342281 : 382               342281=896∙382+9

г)  343272 : 382               343272=898∙382+263

 

VІ. Закріплення нових знань та умінь.

Учитель пропонує учням дізнатись чи можна за формулами обчислити дату Паски і як це зробити. Використовується додатковий матеріал про термін святкування Паски та видатного математика Карла Гаусса, який знайшов формули для обчислення дат.

  • За традицією Паску святкують у першу неділю після першої весняної місячної повені. Оскільки ж доба, місячний і сонячний роки не узгоджуються між собою в часі, то ці розрахунки і сьогодні викликають певні труднощі.
  • Довжина місячного року становить 29,530588 доби.
  • Довжина сонячного року  становить 365,242195 діб.
  • Лише через 532 роки ті ж самі фази Місяця припадають на ті ж числа календаря і дні тижня.
  • Проміжок часу у 532 роки називають великим індиктіоном.

 

По черзі до дошки виходять учні для виконання завдання.

 

VІІ. Контрольний етап.

Учням пропонується за схемою, за якою працювали, самостійно провести обчислення  відповідно визначеного року. Правильність виконання завдання учнями перевіряється відповідно таблиці.

VІІІ. Підсумки уроку. Виставлення оцінок. Домашнє завдання.

 

doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
2276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку