18 червня о 18:00Вебінар: Ігрові методики та вправи в роботі вчителя початкових класів

Урок "Ділення з остачею"

Про матеріал
Тема. Урок – подорож математики «Планета дитинства» на тему «Знайомимось із діленням з остачею.» Мета: • ознайомити учнів із діленням з остачею; • удосконалювати навички та уміння письмового додавання та віднімання трицифрових чисел; • формувати вміння розв’язувати логічні задачі та ребуси; • розвивати математичне мовлення, логічне мислення; • виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, уміння працювати в колективі; • активізувати розумову діяльність учнів шляхом введення ігрових моментів, нестандартних завдань, творчості. Тип уроку: комбінований Форма уроку: урок – подорож. Обладнання: сонечко з промінцями, малюнки зображення природи України, картки для індивідуальної, парної роботи, геометричні фігури, підручник, ноутбук, ручки – сигнали, медалі.
Перегляд файлу

Тема. Урок – подорож математики  «Планета дитинства» на тему «Знайомимось із діленням з остачею.»

Мета:

  • ознайомити учнів із діленням з остачею;
  • удосконалювати навички та уміння письмового додавання та віднімання трицифрових чисел;
  • формувати вміння розв’язувати логічні задачі та ребуси;
  • розвивати математичне мовлення, логічне мислення;
  • виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, уміння працювати в колективі;
  • активізувати розумову діяльність учнів шляхом введення ігрових моментів, нестандартних завдань, творчості.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку:  урок – подорож.

Обладнання: сонечко з промінцями, малюнки зображення природи України, картки для індивідуальної, парної роботи, геометричні фігури, підручник, ноутбук, ручки – сигнали, медалі.

Хід уроку

I.  Організація учнів до уроку

Чому так святково навколо?

Чуєте, як гомін стих?

Тому що вітаємо сьогодні

Ми царицю наук усіх.

Вправа «Додай слово»

Починається урок/математики/.

Сидимо - /рівно/.

Міркуємо - /швидко/.

Відповідаємо - /вірно/.

Настрій - /супер/.

Погода - /клас/.

До роботи -/все гаразд!

 

- Яким буде урок? /Найцікавішим/

-Які у мене діти /Найкращі/

-Покладіть долоньку на серденько. Б’ється  серденько. Таке маленьке, а так багато працює. Які почуття живуть у вашому серці? /Любов і добро/

Вправа «Долоньки»

-Побажайте сусідові по парті успіху на уроці.

Вправа «Кольоровий настрій» - сигнальна ручка.

Ви знаєте, що ми настрій визначаємо за допомогою кольорів

  • Покажіть свій кольоровий настрій.

-У вас на партах лежать сигнальні карточки. Вони не прості. А сигнальні. Якщо вам зрозумілі пояснення, або ви згодні з рішенням товариша, ви показуєте посмішку. Якщо ні – на звороті знак питання.

II. Актуалізація життєвого досвіду.

Створення ситуації успіху.

  • Що ви чекаєте від уроку? (несподіванок, сюрпризів, гарного настрою, цікавих пригод, зустрічей).
  • -А якими ви повинні бути на уроці? (уважними, розумними, вихованими)
  • -Які асоціації у вас виникають. Коли ви чуєте слово «Урок»?

У-успіх, усмішка,

Р-розум, радість,

О- організованість, обдарованість,

К – кмітливість, компетентність.

Сподіваюсь, що на уроці всіх нас чекає успіх, радість, усмішка, тому що ми будемо мандрувати по планеті «Дитинство»

III. Мотивація навчальної діяльності

У нас урок математики, а що означає слово математика?, Які слова ви можете скласти з цього слова? (мама, мак-народний символ, тема)

  • МАТЕМАТИКА. Кажуть, що математика – це цариця наук. В цьому слові заховано саме головне слово для дорослих і дітей, це слово – МАМА. Ще, дивлячись на це слово, можна дізнатися, яка тема уроку. А тема дуже цікава, тому що сьогодні ми з вами будемо вчитися діленню з остачею, а ще ми будемо з вами :
  • удосконалювати навички та уміння письмого додавання та віднімання трицифрових чисел;
  • формувати вміння розв’язувати логічні задачі та ребуси;
  • розвивати математичне мовлення, логічне мислення;
  • виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності, уміння працювати в колективі;
  • активізувати розумову діяльність учнів шляхом введення ігрових моментів, нестандартних завдань, творчості.

IV. Актуалізація опорних знань.

1. Усні обчислення.

У нас з вами сьогодні урок – подорож і

- Вхід до чарівної країни «Дитинства» охороняється великим замком. Щоб потрапити до неї, потрібно знайти зашифрований номер замка.

999, 876, 578, 123, 245, 333 -  ПРОЧИТАЄМО ЧИСЛА ПО ПОРЯДКУ ЗРОСТАННЯ.

2. Вправа «Мозковий штурм» (компоненти на дошці висять)

Номер ми відгадали, але брами не відчиняються. Спробуємо взяти їх «Мозковим штурмом».

-Як називаються числа при додаванні – доданки, сума

Як називаються числа при відніманні – зменшуване, від’ємник, різниця.

Як називаються числа при множенні –  множники, сума.

Як називаються числа при діленні -  ділене, дільник, частка.

- Як знайти невідомий доданок – від суми відняти відомий доданок

- Щоб знайти периметр чотирикутника, треба… - додати всі сторони.

- прямокутник, у якому всі сторони рівні, називають – квадратом.

- якщо у числовому виразі є дужки, то першою завжди виконують ту дію, що – в дужках.

- молодці, брами відчинено і ми можемо почати свою подорож по планеті Дитинства.

Кожна людина любить свій край, де народилася і живе.

-Як називається країна, в якій ми живемо? – Україна

3.  Станція «Математична розминка. Етап уроку «Трішки помудруйте, трішки попрацюйте»»

Нам необхідно створити красу української природи. Для цього вам потрібно вирішити приклади. (пазл краєвиду України на оберті листка).

100•6:10= 60    270:3:30=3     360:4:10=9       60•6:9=40       450:9•2= 100      100:10•0=0

ЦЕ ЦІКАВО! Яка чудова і мелодійна українська мова! На конкурсі краси мов у Парижі українська мова зайняла 3 місце після французької і перської. А за мелодійністю – 2 місце після італійської.

4. Пограємо з сонечком. (Сонце з промінцями)

1. Знайди зайве число

210, 440, 87, 300, 150

401, 202, 303, 330, 904

2. Наберіть число 200

100, 30, 5, 70

90, 60, 9, 50

3. Прочитайте числа: 25, 118, 149, 177, 20, 238, 23, 269, 293, 32

- назвіть двоцифрові числа. 25, 23, 32, 20

- Назвіть кругле число. 20

- яке число містить 2 сот. 3. Дес.. 8 од? 238

- Які числа записані однаковими цифрами? 23,32

4. Гра змагання між парами. (взаємоперевірка на роздатковому матеріалі)

320:4=80

480:8•2=120

420:6•3=210

720:8:10=9

6. Станція «Зошит посміхається» .

- Що означає вислів « Крутитися дзиґою?» - непосидючий

- А як потрібно сидіти на уроці при письмі?

Ноги тримають на – підлозі

Спину – прямо

Лікті лежать на – парті

Виміряємо відстань між партою і грудьми – відстань на ширині долоні.

Зошит правильно кладіть, ручку правильно тримайте.

Сядьте рівно, не схиляйтесь і писати всі старайтесь.

Метод Кубування

- Запишемо дату . сьогодні Дванадцяте березня

 Класна робота

Що можна сказати про число 12?

-Парне число

- Двоцифрове число

- складається з 1 десятка 2 одиниць

Сусіди числа 11 і 13

В яких казках може зустрічатися число 12?

Де в житті зустрічається число 12?

Каліграфічна хвилинка. Прописуємо число 12.

V.Станція «Розрахункова» (письмове додавання та віднімання)

На дошці             1 варіант            2 варіант

487-261=226  763-542=221 797-275  = 522

437+461 =898    313+485 =798    255+742 = 997

проведемо розминку для рук з Сонечком

VI. Подання нового матеріалу (підручник) (На дошці пам’ятка алгоритму дій зі с. 77)

Сьогодні ми будемо ознайомлюватися із діленням з остачею, що ж це таке?

Давайте візьмемо 6 олівців та роздамо 3 учням порівну. Скільки олівців дісталося кожному учневі? Тобто в мене нічого не залишилося.

А зараз давайте візьмемо 7 яблук і роздамо тим же учням порівну. Скільки у кожного учня яблук? А можна комусь більше віддати яблук? Так буде не чесною. А у мене скільки залишилося? Ось, те що залишилося у мене в руках і називається – остачею (ще можна сказати залишок)

А тепер давайте подивимось, як письмово оформити ділення з остачею

Записую приклад на дошці, вони дивляться. 9:2=4 (ост 1 ), якщо дільник =2, тоді орієнтуємося на таблицю множення на 2.9:2 можна? Ні. Тоді ми ділене зменшуємо на 1 одиницю 8:2 можна? Так. Скільки буде? 4. А стачу записуємо так (ост. 1), тому що 9-8=1 – це і є наша остача.

А тепер послухайте, у такому діленні є одна родзиночка, остача ніколи не може бути більшою ніж дільник. Якщо дільник 2, тоді остача менша, тобто 1.

VII.  Корекція і закріплення  нового матеріалу

Два учні по черзі до дошки, вирішують приклади з поясненням.

12:5=2 (ост.2)

9:4= 2 (ост. 1)

Самостійне виконання в зошиті.

14:4= 3 (ост.2)

А ви впевнені що виконали все вірно?

А зараз увага, ми працюємо і не знаємо чи вірно ми вирішуємо. Давайте перевіримо.

Щоб дізнатися потрібно часту помножити на дільник, тобто 3*4=12 і додати ось ці 2, що залишилися (нашу остачу), буде 14. То вірно ви вирішили???

Станція «Задачна»

С. 75 №6

Діти читають задачу самостійно.

Сильний читає умову

Який це вид задачі? – Знаходження трьох чисел, за 3 сумами.

  • Записуємо. Усі пам’ятаємо, що пропустити п’ять клітиночок вправо.
  • Яка загальна сума покупки? 89 грн
  • Що купили? – блокнот, циркуль, розмальовка.
  • Що відомо про блокнот і циркуль?
  • - Що ще відомо?
  • Чекаю поки запишуть. Давайте ще раз проговоримо.

                  Блокнот - ?   грн          52 грн

89 грн       Циркуль - ? грн.                              61 грн

                   Розмальовка  - ? грн

Розв’язання

1. 89-52 = 37 (грн.) коштує розмальовка

2. 89-61 = 28 (грн.) коштує блокнот

3. 52-28=24 (грн.) – коштує циркуль.

Відповідь: Блокнот – 28 грн, циркуль – 24 грн, розмальовка – 37 грн.

Станція «Спортивна» Фізкультхвилинка.

 

 

 

Станція «Геометрична»

Дано:

АВ = 2 см

КМ = ?см, у 4 рази довший

Знайти :КМ

Розв’язання

2 см *4= 8см – довжина КМ

К                           8 см                                  М

Відповідь: КМ = 8 см

Етап працювали, відпочивали, але ще ми не грали

Логічна задача (друкувати)

Гном розклав свої скарби в скрині різного кольору, що стояли біля стіни: в одну – дорогоцінне каміння, у другу – золоті монети, в третю – магічні книги. Він пам’ятає, що червона скринька стоїть правіше, ніж із камінчиками, і та, що з книгами, - правіше за червону. У якій скрині лежать книги, якщо зелена скриня стоїть лівіше за синю?

Синя               Червона               Зелена

Камінчики         Монети                Книги

РЕБУСИ

Ак3са   100вп   мі100 сви100к  ві3на   100лиця  40а  с3ж  пі2л

ГРА « ТІК-ТАК-ЦЕ НЕ ТАК»

-5 пальців на руці-/так/

-2 вогники у світлофора

-У веселки 6 кольорів

- Тиждень має 7 днів-/так/

-У трикутника 3 сторони-/так\

- У квадрата 5 сторін

- За партою сидять 2 учні-так

-У песика 2 хвоста-

-20+20=40-так

-У кота 4 лапи-так

 

VIII.  Підбиття підсумків. Рефлексія.

Нашу подорож планетою закінчено. Хочу кожному видати сертифікат про відкриття та подорожування планетою.

Етап «Нашу працю підсумуємо. Де ж знання ми застосуємо?»

  • Чи справдилися ваші очікування?
  • Урок навчив мене….

IX.  Домашнє завдання.

С. 75, № 7,8.

  • / На фоні музики/      
  • Вчитель : Який цікавий світ навколо,
  • Ти,друже, тільки придивись!
  • На небі сонця жовте коло, а поруч з домом- сад і школа,
  • Живи, дорослішай і вчись!
  • Дивись на квіти, на дерева, вивчай птахів , комах, тварин,
  • Ти станеш кращим і, напевно,в життя підеш сміливо й певно,
  • То пам’ятай, ти не один!
  • З тобою вся твоя родина: батьки, бабусі та діди.
  • З тобою друзі, Батьківщина, тож, уперед, мій друже, йди!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 березня
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку