Урок " Ділення звичайних дробів."

Про матеріал
Розробка уроку для 6-х класів з теми " Ділення звичайних дробів." Мета уроку -відпрацьовувати та вдосконавлювати навички розвязування завдань,що передбачають виконаннч дії ділення дробів .
Перегляд файлу

Тема.  Ділення  дробів . 6 клас.

Мета: ● Домогтися засвоєння учнями алгоритму ділення дробів; вміння замінювати ділення дробів множенням; установити взаємозв’язок між множенням і діленням;  відпрацювати навички роботи із дробовими виразами ; формувати навички виконання дій за алгоритмом.

           ● Формувати вміння ставити цілі і завдання, визначати способи їх реалізації, планувати свої дії, реалізувати дії і перевірити результат; розвивати самостійність і сумлінність.

  Сприяти формуванню та розвитку творчих і інтелектуальних здібностей учнів. 

          ● Розвивати логічне мислення, тобто формувати вміння спостерігати, виявляти закономірності, порівнювати і зіставляти, проводити дедуктивні умовиводи і умовиводи за аналогією.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, презентація, аркуш з печатною основою,картки.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

 

       Добрий день діти.  Перевірте всі готові  до уроку?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

      Ваше домашнє завдання було розв'язати  приклади і рівняння.

       Я хочу перевірити чи всі справилися з завданнями.

 

Підніміть руки у кого завдання були на червоних картках .

(діти піднімають руки один учень зачитує відповіді ,виходить до дошки бере у вчителя пелюсток і кріпить на дошку)

Підніміть руки у кого завдання були на оранжевих картках. (діти піднімають руки один учень зачитує відповіді ,виходить до дошки бере у вчителя пелюсток і кріпить на дошку)

Підніміть руки у кого завдання були на  жовтих картках . (діти піднімають руки один учень зачитує відповіді ,виходить до дошки бере у вчителя пелюсток і кріпить на дошку)

Підніміть руки у кого завдання були на зелених  картках.

(діти піднімають руки один учень зачитує відповіді ,виходить до дошки бере у вчителя пелюсток і кріпить на дошку)

Підніміть руки у кого завдання були на голубих картках.

(діти піднімають руки один учень зачитує відповіді ,виходить до дошки бере у вчителя пелюсток і кріпить на дошку)

Підніміть руки у кого завдання були на синіх картках.

(діти піднімають руки один учень зачитує відповіді ,виходить до дошки бере у вчителя пелюсток і кріпить на дошку)

      Запитання до класу : Що вам нагадують ці  кольори?

-Це кольори веселки.

-Пелюстки квітки семибарвної

  Молодці!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

       Питання до класу:

Діти, які числа ми зараз вивчаємо?( звичайні дроби, мішані числа, взаємно обернені числа.)

Які дії вже вміємо виконувати?

   У класу запитуємо (усно працюємо)

1) Як додати або відняти дробі?

Виконайте додавання  і віднімання дробів:

           1) +  ;  2)   -    ;  

 2) Як додавати і віднімати мішані числа ?

Виконайте додавання і  віднімання мішаних чисел:

           3)3  + 2 .  4) 7 -  6 .

 3) Як множити дробі ?

Виконайте множення  дробів:

         5) ;        6) .

На дошку вчитель кріпить пелюстки ,коли діти розв’язали вправи

Подивіться уважно наша чарівна квітка немає одного пелюстка .(відсутній фіолетовий  пелюсток)

  • Яку дію нам залишилось вивчити ? ( дію ділення .)

 Пелюсток  з'явиться тоді,коли ми вивчимо нову тему і  правильно виконаємо всі завдання.

V.  Формування  теми та завдань уроку.

Отже тема уроку сьогодні «Ділення звичайних дробів».

Учні читають  тему уроку. ( Ділення звичайних дробів.)

У класу  запитую – А як ви вважаєте , яка у нас ціль уроку ?

         - навчитися ділити дробі.

                                 Що нам треба  зробити, щоб дійти до нашої мети?

 -  повинні дізнатися  правила ділення дробів , 

 -  навчитися   їх використовувати  при розв’язуванні  прикладів.   

Тож відкриваємо нові знання , тому  ми -

 1 учень -  Міркуємо-швидко,

  2 учень  - Відповідаємо –  правильно,

  3 учень - Лічимо – точно,

  4 учень  - Пишемо – гарно.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Постановка проблеми

Діти скажіть ,які ці числа  і       ?( взаємно обернені ;  їх добуток   дорівнює 1.)

Назвіть дроби , обернені до даних: (     ,       ,       ,       ).

 

Наша  перша задача: (Учитель на дошці розв'язує рівняння.)

Задача 1.  Розв`язати рівняння :..

Як знайти невідомий множник ?( треба добуток поділити на відомий множник.)

 

Розв'язання проблеми

 

;

.

 

Щоб розв’язати рівняння,  нам треба знати правила ділення звичайних дробів?

Ми знаємо ,як поділити дробі ? (ні.)

Спро­буємо знайти  Х  іншою дією  .

На яке число треба помножити дріб  , щоб коефіцієнт при х  дорівнював 1 ?

 

( Треба помножити  на дріб  , тому що при множенні взаємно обернених чисел отримуємо 1.

     Але потрібно помножити  обидві  частини рівняння на дріб  .)

 

 

Маємо    ,

            ,

             .

 Отже, з одного боку, з рівняння випливає , а з іншого, .

 Ці рівності рівні між собою .

                                         Висновок .

Запитання до учнів

- Що ж ми зробили, щоб знайти частку двох дробів? (Помножили ділене на дріб,       обернений до дільника)

– Чи можемо ми тепер сформулювати правило ділення двох дробів? (Щоб поділити один дріб на інший, треба ділене помножити на дріб, обернений до дільника).

                                                                         = .

 

Давайте подивимось ці  правила в зошиті :

 

 

 

 

 

 

 

Ділення звичайних дробів

 

 

Правило  ,

дріб , обернений до .

Приклади

1),

2),

 

                                         

 

VII. Закріплення знань. Формування вмінь

Усні вправи

  1. А зараз я хочу вас перевірити , скажіть, чи правильні  записані рівності:

           ; ( так)

                       ;     ( ні)

 

Закріпимо наші знання.

Виконуємо приклади на ділення звичайних дробів ( один учень виконує 3 приклади на дошки, а останні самостійно, с перевіркою на слайді. )

  1.               Обчисліть:

           1) ; 2) ; 3) ;

Молодець ,а останні приклади виконайте самостійно з подальшою перевіркою

 4) ;  5) ; 6) .

 

 

 

 

 

  • VІІІ . Хвилинка видпочинку .
  •  « Я найуважніший.
  • Учні покладіть ручки, вам треба буде уважно подивитися на число і виконати завдання:
  •  -    Хлопніть в  долоні ,  якщо число ділиться на 2.
  •   -   Підніміть  вгору  ліву  руку,  якщо  число   ділиться  на 10 .
  • -     Підніміть  вгору праву руку , якщо число  ділиться на 5.   

ІХ .  Постановка проблеми:

Запитання учням

1) А які ще можна ділити числа ?

                      Можна ділити мішані числа.

 2) Як перевести мішані числа у неправильну дріб ?

                      (усно на слайдах приклади.) 

Як виконати ділен­ня мішаних чисел та ділення у разі, коли один з компонентів є на­туральним числом?

Задача 2. Виконайте ділення: 1) 2   : 1 ;  2) 3 :  .

Робимо висновки:

  1. Щоб виконати ділення мішаних чисел, треба записати їх у вигляді неправильних дробів, а потім скористатися правилом ділення дробів.

А що потрібно для цього

а) записати ділене і дільник у вигляді звичайних дробів;

б) виконувати ділення за правилом ділення звичайних дробів.

2) Формули:

                     ;                           .

 

Короткі   записи  в  зошитах.

 

                                                         Ділення дробів

Правило

  1. Мішані числа при діленні пере­творюємо на неправильні дроби.
  2. Потім ділімо дроби  за означенням.

 

3) Якщо п — натуральне число, то

 

                          n: = · ;            

Приклад

1) ;

 

 

2)  3 : = · = 4 .

 

 

 

 

Х.Закріплення знань. Формування вмінь

  1. Усні вправи

А зараз я хочу вас перевірити , скажіть,  чи правильні  записані рівності:

 

  1. Чи правильні рівності:

 

    1) ; (так )

 

     2) (ні)

 

Закріпимо наші знання.

  • Виконуємо приклади на ділення мішаних чисел.

Учень у дошки виконує 3 приклада.

 1) ; 2) ; 3); 3 : 2 ;

Молодець ,а останні приклади виконайте самостійно з подальшою перевіркою.

 

 4) ; 5) ;  6) 3 : 4.

 

 

Х І. Засвоєння нових знань:

Робота в зошитах. ( для того ,щоб на  квітки  з'явився останній листочок,

треба  перевірити, як ви засвоїли новий матеріал.)

   

  Учні роблять взаємоперевірку.

 

( Всі закінчили ? Поміняйтеся зошитами і перевірте один одного. Виставте бали.)

 

 

Діти, хто отримав 10 балів ? Молодці !

 

 

 

 

ХІ І. Підсумок уроку.

 

Подивіться  буд ласко , на нашої квітки  з'явився останній листочок !

На початку уроку ми з вами поставили цілі,до яких повинні були дійти.

  •  Що нового ви дізналися сьогодні на уроці ?(Правило ділення звичайних дробів).

   З яким правилом тісно пов’язане правило ділення дробів? (З правилом множення     дробів).

 

На вашу думку,чи досягли ми з вами своїх цілей?

 

В давнину казали « Множення –мука  , а поділ -біда » .

А ми сьогодні на уроці  доказували зворотне .І в цьому  нам допомагала наша  чарівна квітка.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

ХIІ. Домашнє завдання.

Ця квітка допоможе вам в розв’язанні домашнього завдання . Подивіться уважно .

 

001.tif                   008.tif

 

                                 

 

Вам все зрозуміло?( Вчитель роздає картки з домашньою  роботою.)

На цьому наш урок закінчено . Дякую вам ,до побачення!

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
2301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку