Розробка інтегрованого навчального проекту «Одна епоха – два генії»
Мета заходу:
– розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка;
– формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка; збагачувати словниковий запас учнів;
– розвивати творчі здібності, спонукати до власної творчості;
– виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями;
– виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія –
Тараса Григоровича Шевченка
Остроградського Михайла;
Обладнання: вишивані рушники, стіннівки, портрет Т.Г.Шевченка, мультимедійні презентації, музичне оформлення, відеоролики
Хід
1 вед. Великий син українського народу, геніальний поет і самобутній художник, мислитель – демократ Т.Г.Шевченко займає найпочесніше місце в світовій літературі і образотворчому мистецтві XIX ст.
2вед. Серед великих діячів, чиї серця, талант, помисли спрямовані на служіння народові, чия душа сповнена великої любові до Вітчизни, Шевченко по праву займає одну з найвищих ступенів, він справедливо вважається одним з найбільших патріотів усіх часів і народів
1 вед. «Доля переслідувала його ціле життя, та не покрила іржею золота його душі, не обернула його любові до людства у ненависть, ані його вірші – в розпуку. Та найкращий, найцінніший дар доля дала йому аж по смерті – невмирущу славу і вічну насолоду, яку дають його твори мільйонам людських сердець» - писав про Шевченка Іван Якович Франко.
2вед. Великий внесок у розвиток науки і мистецтва вніс також всесвітньо відомий математик, механік, педагог, вчений Михайло Васильович Остроградський.
1вед. Михайло Остроградський – це великий вчений.
Він народився у селі Пашенна
В губернії Полтавський, в Кобеляцькому повіті
І за життя відомим став усьому світу
Гігант мислитель і гігант фізично
Він з діда-прадіда українець корінний
Як не крути, а факт це історичний.
Родився, вчився і помер на ній,
На Україні, де Шевченка слово,
В країні, де ненавидять окови,
Де має геніїв найменше село.
2 вед. Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуємо пам'ять Шевченка
2вед. Талантами багата Україна.
Хай навіть – відбиваючись від орд
Долаючи неволю та руїни,
Все ж геніїв народжує народ
Один із них – Михайло Остроградський-
Великий тілом, духом і умом,
Найперший вчений у краю козацькім,
Властитель теорем і аксіом,
А другий геній – все ж таки Шевченко
Син кріпака, народу, України,
Який волав до Батьківщини, ненько,
Живи, борись і квітни щогодини.
1вед. Сьогодні, вшановуючи пам'ять цих двох геніїв, ми проведемо конкурс між двома командами, за участю дівчат 9 і 11 класів.
2 вед. Детальніше про проект нам розповість вчитель математики
Пислар Ганна Анатоліївна
1вед. А конкурси, які відбудуться між командами, будуть судити наші вчителі…..
2вед. Азараз ми надаємо слово нашим дівчатам. Вони повинні представити назву і девіз команди.
1 вед. Дівчата на домашнє завдання мали намалювати репродукцію на один із творів Шевченка або портрет. Свої малюнки вони віддадуть журі.
2вед. І так перший конкурс. Кожна із команд підготували пісню на слова Шевченка. Надаємо слово команді «
1вед. Свою пісню проспівають ……
2вед Зараз проведемо математичний конкурс «Математика – цариця формул».
Вчитель-презентація
Відео «Катерина»
1вед. Слово надаємо журі
2вед. І знову конкурс. Зараз проведемо бліц-турнір за творчістю Шевченка.
Вчитель
1 КОМАНДА
2 команда
Той мудрість би була своя» взято із твору…(«І мервим, і живим…»)
1вед. А зараз конкурс по математиці «Склади слово за питанням»
1 команда
1.Фігура, яка складається з усіх точок площини рівновіддалених від заданої точки (КОЛО)
2. Визначний математик Рене……(ДЕКАРТ)
3. Розв’язати рівняння означає знайти його ( Корені)
4. Корінь квадратний із 16 (чотири)
5. Графік функції (гіпербола)
6. Числова послідовність, кожний наступний член якої більший за попередній на одне й те саме число наз арифметичною ….. (ПРОГРЕСІЄЮ)
7.Кут, менший за 180 градусів називають (ГОСТРИМ)
8. -це площа ….(КРУГА)
9. оберт годинникової стрілки в геометрії називають (ПОВОРОТ)
10. Вектори, координати яких пропорційні називають (КОЛІНЕАРНІ)
2 команда
1.Коло, що має площину (КРУГ)
2.Квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів – це теорема (ПІФАГОР)
3.Залежність однієї змінної від іншої – це (функція)
4. вираз немає змісту, якщо знаменник дорівнює (НУЛЮ)
5.Графік функції (парабола)
6. Вони бувають скороченого множення (ФОРМУЛИ)
7. Кут, що більший за 90 градусів називають (ТУПИЙ)
8. Частина кола, що позначається буквою (дуга)
9. Напрямлений відрізок……. (вектор)
10. Розміщення очей відносно носа називають (СИМЕТРІЯ)
Відео «Заповіт»
2вед. Проведемо музикальний конкурс. Слово мають «Кобзарі». Один учасник із команди, прослухавши через навушники пісню на слова Шевченка, мімікою має відтворити, а решта команди відгадати
1вед. А зараз команда Лірники.
2вед. Наступний конкурс з математики - Бліц-турнір «Із життя відомого математика»
Вчитель
1команда
|
Ярина Андріївна |
|
Військовим |
|
Вимірювання |
|
Мотузка |
|
Латинь |
|
3 роки |
|
Франція |
|
25 років |
|
Коші |
|
Петербург |
|
Т.Г. Шевченко |
|
Майже 40 років |
|
Функція |
2 команда
|
Колодязів |
|
Крила вітряка |
|
8 років |
|
Іван Петрович Котляревський |
|
9-бальна |
|
Харків |
|
Париж |
|
Гроші |
|
Микола Іванович Лобачевський |
|
Марія Василівна Купфер, |
|
Т.Г.Шевченком |
|
Понад 100 |
13Коли ЮНЕСКО внесла Михайла Остроградського до переліку видатних математиків світу? |
у 2001 році |
1вед. А зараз учасники команд продекламують поезію Шевченка, яка не вивчається за програмою.
2вед. Доки журі підбивають бали до вашої уваги відео на один із творів Шевченка.
Слово надаємо нашим журі.
1вед. Дівчата із нетерпінням чекають, щоб презентувати свої проекти. Надаєм їм слово. Команда Кобзарі. Прошу.
2вед. От і підходить кінець нашим конкурсам. І доки журі підбивають підсумки, до вашої уваги ще одна пісня на слова Т.Г.Шевченка у виконанні Бабяк Аліни.
1вед. Слово надаємо журі.
2 вед Вітаємо наших переможців та учасників проекту. Хай вам щастить. До нових зустрічей.