Урок-ділова гра "Площа бічної та повної поверхні циліндра"

Про матеріал
Робота в групах допоможе ефективніше вивчити формули для знаходження площі бічної та повно поверхні циліндра, навчитися застосовувати їх для обчислення площі поверхні циліндра; розвинути просторову уяву та логічне мислення при розв’язуванні практичних задач, комунікативні якості учнів, самооцінювання результатів роботи.
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку.   Площа бічної та повної поверхні циліндра.

Мета уроку.  Вивчити формули для знаходження площі бічної та повно поверхні циліндра, уміти застосовувати їх для обчислення площі поверхні циліндра; розвивати просторову уяву та логічне мислення при розв’язуванні практичних задач, комунікативні якості учнів, самооцінювання результатів роботи.

Тип уроку.    Комбінований.

Вид уроку.    Ділова гра.

Форма організації  Робота в малих групах.

 навчальної роботи. 

 

Система оцінювання: Оцінка виставляється одна на групу (кожен учень даної групи одержує оцінку).

Обладнання. Розгортка циліндра, завдання для відділів, аркуш спостерігача, правила проведення ділової гри.

 

ХІД ГРИ:

 

І.  Організаційний.

  1.   Вступне слово викладача.

Повідомлю тему, мету і форму уроку. Знайомлю з правилами проведення гри, системою оцінювання.

  1.   Об’єдню учнів в 4 групи (відділи):

І. “Керівництво фірми”

ІІ. “Технічний відділ”

ІІІ. “Плановий відділ”

ІV. “Бухгалтерія”

Розподіляю ролі в І відділі: призначаю директора, менеджерів і вибираю трьох спостерігачів.

У групах як “сильні” так і “слабкі” учні.

  1.   Видаю кожній групі “Правила проведення  ділової гри”, учні ще раз перечитують їх.

ІІ.  Ігровий.

Директор фірми повідомляє завдання для відділів. Менеджери роздають заздалегідь підготовлені картки з завданням №1. “Технічний відділ” одержує розгортку циліндра.

“Технічний відділ” виводить формулу для обчислення площі бічної поверхні циліндра і передає формулу “Плановому відділу”. “Плановий відділ” підраховує кількість плівки, необхідної для виготовлення етикетки однієї банки “Кукурудзи делікатесної”, передає результати у “Бухгалтерію”, яка підраховує вартість 100 тисяч етикеток.

Спостерігаю за виконанням завдання учнями всіх відділів. Спостерігачі стежать за роботою учнів у групі (відділі) і заповнюють “Аркуш спостерігача”.

Директор і менеджери перевіряють правильність виконання завдання.

Відділи виконують завдання №2 у такій самій послідовності, як виконували завдання №1.

ІІІ.  Підсумковий.

Директор фірми повідомляє, хто з відділів справився із завданням, яким відділам варто попрацювати додатково, оцінює роботу кожного відділу, дає завдання додому. Спостерігачі аналізують роботу учнів у малих групах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П р а в и л а   п р о в е д е н н я   д і л о в о ї   г р и

 

“Фірма з виготовлення продовольчих товарів”

Ділова гра проводиться з метою вивчення формул для обчислення бічної та повної поверхонь циліндра, вироблення умінь застосовувати формули для розв’язування практичних завдань.

Учні, працівники фірми з виготовлення продовольчих товарів, одержують завдання підрахувати витрати на закупівлю харчової жерсті для виготовлення 100 тисяч банок для розфасування “Кукурудзи делікатесної” та на виготовлення для цієї тари етикеток.

Щоб виконати завдання, викладач розподіляє групи учнів за відділами, дотримуючи рівну кількість сильних і слабких учнів в кожній групі. Розподіляє ролі в І відділі: призначає директора, менеджерів спостерігачів. Директор повідомляє завдання для відділів. Менеджери роздають заздалегідь підготовлені картки, контролюють виконання завдань, допомагають відділам. Спостерігачі контролюють роботу груп і заповнюють аркуш спостерігача.

Відділи одержують завдання №1. Поки “Плановий відділ” і “Бухгалтерія” вибирають способи виконання завдання №1, технічний відділ завершує своє завдання і передає виведені формули “Плановому відділу”. Той у свою чергу передає кількість матеріалу “Бухгалтерії”, де підраховується вартість виготовленої продукції.

Усі підрахунки збирають менеджери і перевіряють правильність виконання завдань.

У той час як “Плановий відділ” і “Бухгалтерія” працюють  “Технічний відділ” одержує завдання №2, яке виконується відділами в такій же послідовності, як і завдання №1.

Спостерігачі стежать за роботою учнів у групі, заповнюють інструкцію для спостерігача.

 

 

“Технічний відділ”

 

Завдання №1

Вивести формулу для обчислення бічної поверхні циліндра, радіус основи якого дорівнює R, а висота – Н.

 

Завдання №2

Вивести формулу для обчислення повної поверхні циліндра, радіус основи якого дорівнює R, а висота – Н.

 

“Плановий відділ”

 

Завдання №1

Підрахувати кількість плівки, необхідної для виготовлення етикетки однієї банки “Кукурудзи делікатесної”, якщо відомо, що висота банки 8 см, діаметр – 8 см. (Результат подати у відділ “Бухгалтерія” в метрах).

 

Завдання №2

Підрахувати скільки харчової жерсті необхідно для виготовлення однієї банки для фасування “Кукурудзи делікатесної”, якщо висота банки дорівнює 8 см, діаметр – 8 см. Відомо, що на заклепку іде 10% матеріалу. (Результат подати у відділ “Бухгалтерія” в метрах).

 

“Бухгалтерія”

 

Завдання №1

Підрахувати вартість 100 тисяч етикеток, якщо відомо, що вартість 1 м2 плівки – 0,50 коп., а вартість штамповки малюнка складає 20% від вартості плівки.

 

Завдання №2

Підрахувати вартість харчової жесті, необхідної для виготовлення 100 тисяч банок для  розфасування “Кукурудзи делікатесної”, якщо вартість 1 м2 харчової жерсті – 20 грн.

Аркуш спостерігача

 

Запишіть відповіді на дані питання:

 

Чи розподілила група завдання?

                                                                                    

Хто лідирував у групі? Поясніть.

                                                                                                  

Чи були такі учні, що не працювали? Чому?

                                                                                                  

Чи були у групі проблеми, суперечки? Як учні їх вирішували?

                                                                                                  

Наскільки точними були результати групи?

                                                                                                  

Як добре працювала група?

                                                                                    

doc
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку