Урок- ділова гра допомагає закріпити отримані знання з теми “Многогранники. Призма. Паралелепіпед", активізувати розумову діяльність учнів; розвивати навики роботи в команді й уміння захищати власні ідеї.
1
Мета уроку. Закріпити отримані знання з теми “Многогранники. Призма. Паралелепіпед”, активізувати розумову діяльність учнів; розвивати навики роботи в команді й уміння захищати власні ідеї.
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.
Вид уроку. Ділова гра “Аукціон”.
Форма організації Робота в малих рівносильних групах.
навчальної роботи.
Система оцінювання: Оцінка виставляється одна на “Акціонерне товариство” за зведеною таблицею результатів аукціону.
Обладнання. “Лоти” (картки індивідуальних завдань), бланки “лотів”; зведена таблиця результатів аукціону; інструкція з оцінювання “лотів” для купців, інструкція для банкіра, інструкція для “Акціонерного товариства”
І. Організаційний момент.
Викладач повідомляє, що даний урок є підсумковим заняттям з усієї теми. Підсумкове заняття планується провести у формі аукціону. Викладач пояснює групі, що “товаром” на уроці є знання учнів. “Товаром” на аукціоні буде “лот”. Той, хто продає товар – “купець”.
Викладач заздалегідь обрав трьох купців, які підготували разом з ним “лоти”.
Викладач призначає банкіра, який буде відповідати за підготовку зведеної таблиці результатів аукціону, формує чотири однорідних “Акціонерних товариств” по 6 осіб. Сильних учнів призначає президентами “Акціонерних товариств”.
Президенти “Акціонерних товариств”, “банкір”, “купці” отримують інструкції.
ІІ. Ділова гра “Аукціон”.
Президенти “Акціонерний товариств” отримують завдання від купця і зобов’язані брати участь у презентації “Лотів”.
Перш за все “Купець” перевіряє “Акціонерні товариства” на платоспроможність.
Він задає по одному питанню кожному президентові “Акціонерних товариств”, на яке той відповідає без підготовки (“Лот №1”).
“Купець” оцінює відповіді, банкір уважно слухає оцінку “Купця” та складає зведену таблицю.
Кожне “Акціонерне товариство” одержує послідовно лот №2, №3, №4, №5, №6. На виконання кожного з них відводиться певний час, після чого “купці” оцінюють його виконання.
ІІІ. Підведення підсумку уроку.
Банкір називає суму балів, яку одержало кожне “Акціонерне товариство”.
Викладач оцінює відповідно кожного члена “Акціонерного товариства”. Підводить підсумок уроку, задає домашнє завдання.
Інструкція з оцінювання “лотів” для купців
“Лот” №1
Перевірка “Акціонерного товариства” на платоспроможність.
Правильна відповідь оцінюється в 1 бал; правильна, але не повна – 0,5 бала; доповнення до відповіді – 0,5 бала. Час виконання – 5 хвилин. (Усно, без підготовки).
“Лот” №2
Перевірка знань формул.
З 10 формул необхідно вибрати ті, що відповідають даним питанням. Заповнюється бланк відповідей. Максимальний бал – 5. Час виконання 5 хвилин.
“Лот” №3
Розв’язування задач на окремих бланках відповідей.
Час виконання - 7 хвилин. Максимальна кількість балів – 6.
“Лот” №4
Перевірка “Акціонерних товариств” на підготовленість (якісні задачі).
Максимальна кількість балів – 3 (кожна відповідь оцінюється 1 балом).
Час виконання - 5 хвилин. (Усно, без підготовки).
“Лот” №5
Тестування.
Необхідно знайти правильні відповіді на питання, відзначивши їх на окремій картці. Максимальна кількість балів – 6. Час виконання - 8 хвилин.
“Лот” №6
“Аукціон геометричних фігур”.
“Президенти” акціонерних товариств по черзі підходять до “купця”, вибирають геометричну фігуру, характеризують її без підготовки. Якщо “президент не дав повної інформації”, відповідь можуть доповнити члени акціонерних товариств.
Максимальна кількість балів дорівнює сумі балів, набраних при купівлі геометричних фігур. Час виконання - 7 хвилин.
Інструкція для “Акціонерного товариства”
При проведенні ділової гри “Акціонерні товариства” повинні дотримуватись таких правил:
Інструкція для банкіра
“Банкір” складає зведену таблицю і заповнює її за результатами оцінювання завдання “купцями”. Йому необхідно бути уважним, акуратним, чітко і правильно підраховувати бали.
“Лот” №1
Перевірка “Акціонерного товариства” на платоспроможність
“Лот” №2
Перевірка знань формул
Умови лоту:
а) За якою формулою обчислюється діагональ прямокутного паралеле-піпеда?
б) Вкажіть формулу для обчислення бічної поверхні прямої призми.
в) Обчисліть повну поверхню правильної трикутної призми зі стороною основи а і бічним ребром b.
г) Обчисліть бічну поверхню правильної 6-кутної призми зі стороною основи а і бічним ребром b.
д) Знайдіть повну поверхню правильного паралелепіпеда зі стороною основи а і бічним ребром b.
“Лот” №3
Розв’язування задач
“Лот” №4
Перевірка “Акціонерних товариств” на підготовленість (якісні задачі).
В-1
“Лот” №4
Перевірка “Акціонерних товариств” на підготовленість (якісні задачі).
В-2
“Лот” №4
Перевірка “Акціонерних товариств” на підготовленість (якісні задачі).
В-3
“Лот” №4
Перевірка “Акціонерних товариств” на підготовленість (якісні задачі).
В-4
“Лот” №5
Тест
а) 2а2;
б) 4а2;
в) 6а2;
г) 8а2.
а) 9 см2;
б) 36 см2;
в) 54 см2;
г) 27 см2.
а) 12 см;
б) 17 см;
в) 20 см;
г) 29 см.
а) 11 см2;
б) 36 см2;
в) 100 см2;
г) 22 см2.
а) ;
б) ;
в) ;
г) .
а) у 4 рази;
б) у 2 рази;
в) у 3 рази;
г) у 6 разів.
“Лот” №6
“Аукціон геометричних фігур”
Для того, щоб придбати геометричну фігуру, потрібно її прорекламувати. Чим більше фігур здобуває “Акціонерне товариство”, тим більшу кількість балів воно набирає. Одна фігура – 1 бал.
Бланк відповідей
“Лот” №2
“Акціонерне товариство” №_____
№ питання |
№ формули |
а) |
|
б) |
|
в) |
|
г) |
|
д) |
|
Бланк відповідей
“Лот” №3
“Акціонерне товариство” №_____
Задача 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рисунок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:____________________________________________
Задача 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
рисунок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:____________________________________________
Бланк відповідей
“Лот” №5
“Акціонерне товариство” №_____
№ відповіді |
№ питання |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
а) |
|
|
|
|
|
|
б) |
|
|
|
|
|
|
в) |
|
|
|
|
|
|
г) |
|
|
|
|
|
|
Зведена таблиця результатів аукціону
“Акціонерних товариств”
№ лотів |
Максимальна кількість балів |
І Акціонерне товариство |
І І Акціонерне товариство |
ІІІ Акціонерне товариство |
І V Акціонерне товариство |
Емблема |
4 |
|
|
|
|
Лот №1 |
1 |
|
|
|
|
Лот №2 |
5 |
|
|
|
|
Лот №3 |
6 |
|
|
|
|
Лот №4 |
3 |
|
|
|
|
Лот №5 |
6 |
|
|
|
|
Лот №6 |
10 |
|
|
|
|
Разом: |
35 |
|
|
|
|