Урок-ділова гра "Розвязування задач. Співвідношення між величинами за допомогою стовпчиків та відрізків. Знаходження значень виразів на сумісні дії". 4 клас.

Про матеріал
Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії різних ступенів, розв'язувати задачі на знаходження вартості за ціною, на знаходження площі і периметра ділянки прямокутної форми, будувати діаграми та прямокутники; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Розв’язування задач. Співвідношення між величинами за допомогою стовпчиків та відрізків. Знаходження значень виразів на сумісні дії.

Мета:

 формування предметних компетентностей: закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії різних ступенів, розв'язувати задачі на знаходження вартості за ціною, на знаходження площі і периметра ділянки прямокутної форми, будувати діаграми та прямокутники; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

 формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати індивідуально і в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

підприємливість та фінансова грамотність: спонукати до  ініціативності, готовності брати відповідальність за власні рішення, розвивати вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, втілювати в життя ініційовані ідеї, приймати власні рішення;

інформаційної: розширити знання учнів про виготовлення сільськогосподарської продукції, користь від її вживання;

здоров'язбережувальної: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Обладнання: скиньки, пакети документів, бейджики, картки та гроші.

Тип уроку. Закріплення знань, навичок, умінь.

Форма уроку.  Урок-ділова гра.

Методи та форми навчання:  групова та індивідуальна робота, проблемно-пошукові , інтерактивні, демонстраційні  методи, метод  гри, критичного та креативного мислення.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Психологічний настрій

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько,

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

- Сьогодні у нас урок незвичайний.  Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, господарства, які впливають на розвиток держави і на її  рух вперед.  Ви б хотіли працювати в таких господарствах?

- Так у Вас сьогодні буде така можливість. Ми  сьогодні проведемо урок- ділову гру, щоб ви спробували себе у ролі дорослих. Будемо вчитися старанно працювати, щоб отримувати гроші.

Тож створимо фермерства по вирощуванню і реалізації сільськогосподарської продукції. Я буду генеральним директором, який буде оплачувати вашу роботу.

 

Фермери -  це капітани команд, а всі решта--працівники.

Щоб господарство офіційно працювало, воно повинно мати пакет документів. Вони знаходяться в одній з трьох скриньок. Та до них треба дібратись.

UntitledМайте на увазі, що кожний підпис  тут неправильний.

UntitledUntitled1: : «тут документи»      2: «скринька 2 не порожня»;      3«тут гроші»;

(Розв’язання: напис на скринці 2 невірний, тобто скринька 2 порожня. Значить, 1 і 3 - не порожні. Напис на скринці 1 теж невірний. Значить, там гроші. Тоді в 3 скринці - документи)

- Ви отримуєте  пакет з діловими паперами. Майбутнє ваших господарств буде залежати від того, як ви будете виконувати завдання (працювати). Правильні відповіді і правильно виконані завдання - це умова накопичення капіталу господарства. За правильно виконане  завдання  будете отримувати гроші. (У нас буде функціонувати 3 господарства. (Перше господарство—спеціалізується на вирощуванні ягід і має назву «Ягідка», друге—на вирощуванні овочів і має назву «Помідорчик», третє—на вирощуванні фруктів і має назву «Яблучко»).

2. Інтерактивна гра «Якщо хочеш…»

  • Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
  • Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору і попрацюйте кулачками.
  • Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.
  •         Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, розітріть свої долоньки.

 

ІІ. Робота над темою уроку

  1. Математична розминка

Завдання для директорів господарств.

  • Повторимо одиниці вимірювання довжини і маси

Гра «Морський бій»

 

А

В

С

D

1

100 cм

2дм 5 см

20 см

5 кг

2

42 кг

5090 см

1000 г

250 см

3

56 км

63 кг 540 г

345 см

7560 г

  1. А1 – знайди половину

С1 – скільки тут мм, знайди ¼

  1. В2 – скільки тут дм

Д1 – скільки тут г, знайди 1/5

  1. С2 – скільки тут кг, знайди 1/10

В2—скільки тут см

 

Оплата 100 грн.

  1. Усний рахунок. Атестація працівників

Вправа «Кубування» (завдання для всіх по черзі)

На гранях куба записані вирази. Обчислити усно.

500 кг + 12 кг   240 кг + 67 кг   300 см – 60 см

24 кг 500 г – 500 г  120 кг + 90 кг   120 дм – 20 дм

 

Оплата 50 грн

- Атестацію робітники пройшли, тепер вам потрібно працювати в команді разом.

3. Робота в групах

(Розв’язування задачі і побудова діаграми)   Оплата 500 грн

Фермерство «Ягідка»

  • За рік господарство зібрало 9 т полуниці, смородини—10 т, порічок зібрали на 2 т більше, ніж смородини, а малини—на 6 т менше, ніж полуниць. Скільки тонн ягід зібрали кожного виду. Побудуйте діаграму про масу зібраних ягід. (Полуниці—9 т, смородини—10 т, порічок—12 т, малини—3 т).

Фермерство «Помідорчик»

  • За рік ваше господарство зібрало 7 т огірків, помідорів—16 т, моркви—на 5 т менше, ніж помідорів, а капусти—на 6 т більше, ніж огірків. Скільки тонн овочів зібрали кожного виду. Побудуйте діаграму про масу зібраних овочів. (Огірків—7 т, помідорів—16 т, моркви—11 т, капусти—13 т).

Фермерство «Яблучко»

  • За рік ваше господарство зібрало 14 т яблук, груш—8 т, слив—на 4 т менше, ніж яблук, а черешень—на 3 т більше, ніж груш. Скільки тонн фруктів зібрали кожного виду. Побудуйте діаграму про масу зібраних фруктів. (Яблук—14 т, груш—8 т, слив—10 т, черешень—11 т).
  • Вказівка: 1 клітинка—1 т

 (Яка команда розв’язала першою задачу, отримує найбільше грошей)

  1. Самостійна робота кожного працівника господарства.

Кожен працівник отримує завдання. Потрібно порахувати кошти за реалізацію якогось одного виду продукції. А потім фермер має порахувати весь прибуток від продажу всієї продукції.

«Ягідка»

  1. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію полуниць, якщо відомо, що ціна 1 т полуниць 30 000 грн.
  2. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію смородини, якщо відомо, що ціна

1 т смородини  19000 грн.

  1. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію порічок, якщо відомо, що ціна 1 т порічок 20 000 грн.
  2. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію малини, якщо відомо, що ціна 1 т малини 90 000 грн.

( Полуниці—270 000 грн, смородина—190 000 грн, порічки—

240 000 грн, малина—270 000 грн. Разом 970 000 грн)

 

«Помідорчик»

  1. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію огірків, якщо відомо, що ціна 1 т огірків 20 000 грн.
  2. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію помідорів, якщо відомо, що ціна

1 т помідорів 20 000 грн.

  1. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію моркви, якщо відомо, що ціна 1 т моркви 8 000 грн.
  2. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію капусти, якщо відомо, що ціна 1 т капусти 5 000 грн.

(Огірки—140 000 грн, помідори—320 000 грн, моркви—88 000 грн, капусти—65 000 грн. Разом—613 000 грн).

 

«Яблучко»

  1. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію яблук, якщо відомо, що ціна 1 т яблук 20 000 грн.
  2. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію груш, якщо відомо, що ціна 1 т груш 30 000 грн.
  3. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію слив, якщо відомо, що ціна 1 т слив 14 000 грн.
  4. Використовуючи дані з попереднього завдання, обчисліть, який прибуток отримали за реалізацію черешень, якщо відомо, що ціна 1 т черешень 30 000 грн.

(Яблука—280 000 грн, груші—240 000 грн, сливи—140 000 грн, черешень—330 000 грн. Разом 990 000 грн)

Фізкультхвилинка

-Напишіть носиком цифру 1

-очима – цифри 2 і  3

-лівим плечем цифру 4

-правим – 5

- лівим коліном – цифру 6

- правим – 7

- закрийте очі, уявіть себе білочкою і напишіть «хвостиком» цифру 8

- закрийте пальці у «замок» і напишіть цифру 9

- Плесніть стільки разів, скільки одиниць у числі 853, десятків у числі 621, 104, сотень у числі 356.

 

4. Завдання про фермера

- Діти, а де вирощують ягоди, овочі, фрукти?

- Що потрібно зробити, щоб збільшити об’єми збору ягід, овочів, фруктів ?  

- Так, потрібно садити більше, а для цього треба прикупити нові ділянки землі. Для цього розв’яжемо цікаві завдання.

Оплата 400 грн.

  1.  Довжина прямокутної ділянки землі 20 м, а ширина—на 4 м менша. Обчисли периметр та площу цієї ділянки землі. Побудуй план ділянки з масштабом: в 1 см—4 м. Якими ягодами ви хотіли б засадити цю ділянку? Чому? Якої довжини потрібна огорожа для цієї ділянки?
  2. Довжина прямокутної ділянки землі 30 м, а ширина—на 9 м менша. Обчисли периметр та площу цієї ділянки землі. Побудуй план ділянки з масштабом: в 1 см—3 м. Якими овочами ви хотіли б засадити цю ділянку? Чому? Якої довжини потрібна огорожа для цієї ділянки?
  3. Довжина прямокутної ділянки землі 40 м, а ширина—на 20 м менша. Обчисли периметр та площу цієї ділянки землі. Побудуй план ділянки з масштабом: в 1 см—4 м. Якими фруктами ви хотіли б засадити цю ділянку? Чому? Якої довжини потрібна огорожа для цієї ділянки?

 

 

5. Самостійна робота. Скласти прислів’я  

Коли виконаємо наступне завдання, то дізнаємося за яким правилом працюють успішні фірми

  1. Хочеш гроші мати – треба добре працювати

(6400-40000:100)+(16782+307 ∙ 4):10

6000

18010

400

1801

1228

7801

гроші

треба

хочеш

добре

мати

працювати

  1. Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха.

(3200-20000:100)+(16651+203 ∙ 3):10

3000

17260

200

1726

609

4726

гроші

не

рахуй

знатимеш

стиха

лиха

 

  1. Зароблена копійка краща від краденої гривні.

(7300-30000:100)+(13584+403 ∙ 2):10

7000

14390

300

1439

806

8439

копійка

від

зароблена

краденої

краща

гривні

Оплата 300 грн

 

III. Заключна частина

1. Підсумок

- Фірми, в якій працівники  працювали дружно і злагоджено отримали найбільше грошей. А групи, в яких виникали протиріччя, учасники не допомагали один одному, не працювали  в команді, отримали найменший прибуток. Такі фірми в житті стають банкротами.

2. Рефлексія

Гра «Продовжіть речення»

• На уроці я вчився(лася)...

• Мені було цікаво...

• Труднощі виникли, тому що...

• На наступному уроці хочу навчитися…

3. Інтерактивна вправа «Рюкзак»

– Які із отриманих на уроці знань, умінь і навичок ви візьмете для використання на інших уроках, у житті, для виконання домашнього завдання?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку