ПРОГРАМА РОБОТИ ЗА ВИБОРОМ З МАТЕМАТИКИ
« Навчаючи, навчаюсь»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мета і основний зміст:
Мета курсу — поглибити та розширити знання учнів, здобуті під час вивчення шкільного курсу математики.
Курс дає можливість у доступній формі зрозуміти практичну роль математики у повсякденному житті. Учні мають навчитися розв'язувати конкретні задачі практичного змісту, використовувати математичні ідеї та методи для знаходження виходу з різних ситуацій, що виникають у житті.
У курсі розглядаються такі питання: пошук оптимального вирішення
тієї чи іншої ситуації; способи швидких обчислень
Основними завданнями даного курсу є:
понять.
їх в різних ситуаціях;
ПРОГРАМА РОБОТИ ЗА ВИБОРОМ З МАТЕМАТИКИ
« Математичний калейдоскоп»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мета і основний зміст:
Особливості організації навчання
Організувати роботу учнів на заняттях можна в таких формах: заслуховування доповідей, підготовлених учнями; проведення колективних обговорень розв’язування задач, порівняння способів їх розв’язування; математичні змагання; узагальнення пошуку нових шляхів розв’язування задач. Потрібно навчити учнів висувати гіпотези, шукати шляхи їх доведення , за допомогою проблемних запитань створювати дискусії, формувати вміння робити висновки.
Календарний план проведення курсів за вибором з математики
«Математичний калейдоскоп» ( для учнів 5-х класів)
№ |
Дата проведення |
Тема заняття |
Навчальні досягнення |
1 |
29.05. |
Вхідне заняття. Ознайомлення учнів з планом роботи курсів. Розподіл завдань. |
Учень (учениця): знає:основні поняття логіки. Висловлювання. Логічні запитання. Логічні таблиці. |
2 |
|
Предмет « Логіка». Математична логіка. |
|
3 |
29.05. |
Задачі- забави. |
Учень (учениця): • описує прийоми складання та розв’язування ребусів; • розв’язує задачі-загадки, задачі- жарти, ребуси, задачі-історії; • складає найпростіші ребуси, задачі-загадки, задачі-історії та задачі-жарти. |
4 |
|
Задачі казки та стародавні історії. |
|
5 |
29.05. |
Задачі –загадки. «Народ скаже, як зав’яже». |
|
6 |
|
Розв’язування олімпіадних задач |
|
7 |
30.05. |
Математична вікторина |
Учень (учениця): • уміє підбирати запитання для вікторини; • має сформовану стійку внутрішню мотивацію щодо участі в дидактичних математичних іграх та змаганнях. |
8 |
30.05. |
Цікаві моменти з життя математиків. |
|
9 |
30.05. |
Перегляд фільму « Видатні математики » |
|
10 |
31.05. |
Матемаматична мозаїка. Математичні ігри Цзяньшицзи. Хто перший скаже «сто»? |
Учень (учениця): • відгадує закон, за яким відбувається гра; • створює алгоритм гри на відгадування чисел; • знаходить виграшну стратегію в грі; • відгадує математичні закономірності математичних фокусів. |
11 |
31.05. |
Математичні фокуси «Угадай вік» Геометричний фокус |
|
12 |
31.05. |
Софізми |
Учень (учениця): • розв’язує геометричні головоломки та задачі на розрізання. Задачі, що розв’язуються з кінця. Софізми. Учень (учениця): • знає основні поняття логіки; • має уявлення про софізми, розв’язує нескладні софізми; • розв’язує логічні задачі за допомогою таблиць. |
13 |
01.06. |
Ігри із сірниками |
|
14 |
01.06. |
Ребуси, лабіринти |
|
15 |
01.06. |
Підсумкове заняття «Математичний феєрверк» |
Календарний план проведення курсів за вибором з математики
« Навчаючи,навчаюсь!»
№ |
Дата |
Тема заняття |
Навчальні досягнення
|
1 |
04.06 |
Вхідне заняття. Ознайомлення учнів з планом роботи курсів. Розподіл завдань. |
Учень (учениця): • уміє будувати точки за координатами та визначати координати точок на координатній площині; • володіє технікою побудови рисунків на координатній площині за координатами відповідних точок; • використовує знання про координати точок під час гри в морський бій та проходження лабіринтів; • знає принципи шифрування в зашифрованому листуванні. |
2 |
04.06 |
Знайомство з темою « Координатна площина» |
|
3 |
04.06 |
Можливості координатної площини. |
|
4 |
05.06 |
«Морський бій.» |
|
5 |
05.06 |
Зашифроване листування. |
|
6 |
05.06 |
Лабіринт.
|
|
7 |
06.06 |
Екскурсія з математики « Геометричні побудови» |
Учні повинні вміти: • знаходити відомі геометричні фігури; • застосовувати набуті знання про властивості геометричних фігур • встановлювати зв’язки між елементами фігур; • виконувати пояснювальні рисунки |
8 |
06.06 |
Побудова за допомогою мотузки рівностороннього, рівнобедреного трикутника |
|
9 |
06.06 |
Побудова «квітки» кресленням дуг однакового радіусу |
|
10 |
07.06 |
Многогранники |
Учень (учениця): • уміє обчислювати площі поверхонь та об’єми найпростіших правильних многран- ників; • має поняття про принципи побудови розгорток многогранників; • уміє будувати розгортки найпростіших правильних многогранників; • володіє початковими навичками виготовлення моделей геометричних тіл; |
11 |
07.06 |
Правильні многогранники |
|
12 |
07.06 |
Виготовлення правильних многогранників за побудованими розгортками. |
|
13 |
08.06 |
Математичний турнір |
Учень (учениця): • уміє підбирати запитання для вікторини; • має сформовану стійку внутрішню мотивацію щодо участі в дидактичних математичних іграх та змаганнях.\ |
14 |
08.06 |
« Сім граней - сім чудес світу» |
|
15 |
08.06 |
Підсумкове заняття |
ПРОГРАМА РОБОТИ ЗА ВИБОРОМ З МАТЕМАТИКИ
« Навчаючи, навчаюсь»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Мета і основний зміст:
Мета курсу — поглибити та розширити знання учнів, здобуті під час вивчення шкільного курсу математики.
Курс дає можливість у доступній формі зрозуміти практичну роль математики у повсякденному житті. Учні мають навчитися розв’язувати конкретні задачі практичного змісту, використовувати математичні ідеї та методи для знаходження виходу з різних ситуацій, що виникають у житті.
У курсі розглядаються такі питання: пошук оптимального вирішення
тієї чи іншої ситуації; способи швидких обчислень
Основними завданнями даного курсу є:
понять.
їх в різних ситуаціях;
Колегіум №11
загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів
Елективні курси за вибором з математики:
«Математичний калейдоскоп»
( для учнів 5-х класів)
« Навчаючи, навчаюсь»
( для учнів 5-6 класів)
Керівник курсів
вчитель математики
Майстренко Д.В.
м.Новомосковськ