24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок "Дискримінація людини"

Про матеріал
Даний урок дає можливість учням глибше познайомитися з поняттям "дискримінація", вивчити види дискримінації та наслідки.
Перегляд файлу

Тема: Дискримінація

Мета: Розкрити поняття терміну „дискримінація”, ознайомити з її видами,                    причинами та засобами боротьби з нею, ознайомити з проявом турботи держави та світового товариства про життя людей;  

  Розвивати мислення, увагу, пам’ять;

  Виховувати повагу, доброзичливе ставлення до кожної людини, вміння

             бачити в ній найкращі риси.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: усний журнал

Обладнання: інтерактивна дошка, картки, Конституція України, правові документи

Хід уроку

І Організаційний момент

 

ІІ Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

 

Вступне слово вчителя:

- На минулому уроці ми говорили, що конфлікти є невід’ємною частиною нашого життя, і вчилися розв’язувати їх. Зокрема, конфлікти, які виникають через відмінності між людьми, необхідно розв’язувати на основі поваги і безумовного визнання права кожної людини на власні погляди і переконання.

Але якщо хтось переконаний у власній досконалості й неповноцінності інших, чи означає це, що такі погляди слід визнавати і поважати? Звичайно, ні. Адже у таких випадках виникає підґрунтя не лише для конфліктів, але й для такого небезпечного явища, як дискримінація.

 

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

 

- Тема нашого уроку дискримінація. Цю тему ми розглядали в 5 класі і знайомилися з цим поняттям. Сьогоднішній урок проходитиме  у формі усного журналу і складатиметься з різних сторінок, які містять інформацію з даної теми.   Під час уроку ви зрозумієте, у чому полягає небезпека дискримінації, навчитеся запобігати виникненню дискримінації у вашому середовищі.

- Для початку наведемо кілька історичних прикладів дискримінації.

 

ІV Вивчення нового матеріалу

 

1 Історична сторінка

За допомогою інтерактивної дошки та вчителя історії учні дізнаються про історичні приклади дискримінації.

Виступи двох учнів з повідомленням про дискримінацію.

- Зараз ви переглянете фрагмент кінофільму в якому описується ще один приклад дискримінації.

 

(Перегляд фрагменту кінофільму про торгівлю людьми.)

 

Слово вчителя:

- Ви ознайомилися з історією дискримінації, який ви можете зробити висновок, що ж таке дискримінація.

 

Дискримінація – це обмеження або позбавлення людини її прав та свобод.

 

- Існують такі види дискримінації:

-расова,

- національна,     

- статева,

- вікова,

- соціальна,

- матеріальна,

- політична,

- релігійна,

- фізична.

 

- З усього сказаного виникає питання: „Які ж причини виникнення дискримінації?”

 

1 Соціальний стереотип – це стійке спрощення уявлення про певну групу людей.

Наприклад: жінки – погані водії, чоловіки не вміють куховарити, дівчата не мають здібностей до математики.

2 Упередженість – це готовність діяти на основі стереотипів стосовно будь-якої людини без урахування її індивідуальних можливостей.

Наприклад: Оксана – дівчина, отже вона не може стати вправним водієм.

 

- Тепер нам потрібно з’ясувати, чи можемо ми самі боротися з дискримінацією і  хто чи що маже нам допомогти у цій боротьбі?   (Робота з блок-схемою)

 

  • Як можна запобігти дискримінації?

1 Критично ставитися до стереотипів

2 При появі дискримінації намагайся припинити її

3 Повідомити про дискримінацію батькам чи вчителям

4 До людей потрібно ставитися доброзичливо і без упередження

5 Офіційно звернутися до адміністрації школи та міліції.

 

2 Правознавча сторінка

- Кожна людина має право жити і вчитися у безпечних умовах, і є люди, які зобов’язані охороняти ваші права

Про це нам зараз розповість вчитель правознавства.

 

3 Сторінка психолога

Психолог розповідає про результати дослідження, які були проведені у класі по даній темі. (анкетування)

 

4 Практична сторінка

1 Колективна робота:

- З трьох поданих ситуацій визначити у якій йдеться про дискримінацію.

    2 Робота в групах  ( учні отримують картки з ситуаціями і працюють у групах, потім один з учнів коментує відповідь, решта учнів -  доповнюють)

    3 Робота в парах (на парті картка з завданням)

 

V Узагальнення та систематизація знань

 

- Скажіть, будь-ласка, а ви у своєму житті зустрічалися з таким явищем як дискримінація?

- Як ви діяли у таких випадках?

- Що ви хотіли б зробити, щоб дискримінація не розвивалася?

 

VI Підсумок уроку, оцінювання

 

VII Домашнє завдання

Опрацювати конспект; знайти відомості про дискримінацію українського народу.

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Тищенко Інна
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
4 березня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку