Урок з елементами тренінгу Практична робота № 5 «Виконання проекту «Створення антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної реклами».

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про шкідливу дію алкоголю, тютюну, наркотиків на організм підлітків; навчити оцінювати наслідки небезпечної поведінки та уникати хвороб; розвивати навички роботи в парах.
Перегляд файлу

УРОК- ТРЕНІНГ НА ТЕМУ «НІ! НАРКОТИЧНИМ І ТОКСИЧНИМ РЕЧОВИНАМ».

на уроці з основ здоров'я у 7 класі.

Практична робота № 5 «Виконання проекту «Створення антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної реклами».

Мета: поглибити знання учнів про шкідливу дію алкоголю, тютюну, наркотиків на організм підлітків; навчити оцінювати наслідки небезпечної поведінки та уникати хвороб; розвивати навички роботи в парах.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: тренінг

Учні сидять за столами і працюють по парах. На столах знаходяться таблички «А чи не підрахувати нам?»,  папір та фломастери,фотоілюстрації для плакатів, стікери.

Вступне слово вчителя: Людина хворіє з різних причин. Важко уявити, що хтось захоче захворіти на грип чи виразку шлунку. А то шкідливі речовини  людина вживає за власним бажанням.

    Оскільки, молодь цікавиться інформацією про наркотичні і токсичні речовини, сьогодні є актуальним тренінг, після проведення якого жоден з присутніх не сказав би шкідливим звичкам – «Так».

ВСТУПНА ЧАСТИНА

I. Повторення правил роботи  групи

Якими слід бути під час тренінгу для того, щоб співпраця і спілкування в групі були доброзичливими, творчими, результативними?

Пропонуємо сім правил для обговорення, а решту запропонуйте ви.

  1. Активність.
  2. Толерантність
  3. Правила «піднятої руки»
  4. Позитивність.
  5. Ініціативність.
  6. Оригінальність
  7. «Тут і зараз».
  8. ________________
  9. ________________
  10. ________________
  11. ________________
  12. ________________

Учасники самі визначають і беруть зобов'язання дотримувати певних правил (пунктуальність, тактовність….)

II. Оголошення теми та мети уроку

III. Підготовча робота до етапу «Знайомство»

Візьміть аркуші паперу, складіть їх навпіл і без ножиць, способом обривання, сформуйте половинки контуру людського тіла. Розгорніть фігурки і напишіть на них своє ім'я та декілька особистих якостей. По черзі покажіть і прочитайте іншим учасникам тренінгу те, що у вас вийшло.

Ви помітили, що з однакових папірців за однією інструкцією вийшли цілком різні фігурки? Кожна людина має поєднання здібностей, рис характеру, якостей, притаманне лише їй. Тобто кожен із нас є унікальною і неповторною особистістю.

IV. Знайомство

    На сьогоднішньому тренінгу пропоную обрати кожному ім'я, яке складалося б із двох слів – власного імені й прикметника, що називає одну з ваших особистісних якостей. Наприклад: Юлія Весела, Євгенія Красномовна….

    Виділіть на фігурці те слово - «рису», яке стане тут і зараз частиною вашого імені.

V. Виявлення очікувань

    Кожен із вас отримав стікер у формі квітки та краплинки. Напишіть на них свої очікування від тренінгу. Врахуйте прийняті нами правила: будьте оригінальні, виявіть креативність, позитив.

    Підійдіть по черзі до дошки, і біля «Брами успіху» прикріпіть «квіточки» та «краплинки».

  1. Гра «А чи не підрахувати нам?»

Учасники визначають, скільки грошей на їхню думку, із сімейного бюджету витрачається наркоманами на наркотики, або курцями на сигарети за день, тиждень, місяць, рік. Заповнюють таблицю.

Термін

Кількість сигарет

Сума

На що можна було б витратити гроші

День

 

 

 

Тиждень

 

 

 

Місяць

 

 

 

Рік

 

 

 

 

Від усього цього

Ви самі

відмовляєтеся

(Учасники підводять підсумки підрахунків у таблиці)

Перегляд відеопрезентацій створених учнями «Шкідлива дія тютюну на організм підлітка».

  1. Оздоровча хвилинка
  2. Виконання практичної роботи.

Робота в парах

З поданих матеріалів (малюнки, схеми, папір, фломастери, ножиці, клей) створити плакат з однієї з тем:

1) «Ні – палінню!»;

2) «Ні – алкоголю!»;

3) «Я – за здоровий спосіб життя!»;

4) «Шкідлива звичка – це рабство!».

а) Створити антирекламу наркотиків, сигарет, алкоголю.

б) По черзі зачитують: «Кажи ні…»

Підведення підсумків. Після проведення практичної роботи кожна команда підводить підсумки.

Сюжетно – рольова гра «Безлюдний острів»

Мета: діагностика і відпрацювання способів, стилів взаємодії, психологічних умінь, необхідних для ефективного виконання завдань; постановка і виявлення проблеми залежності.

Сюжет: уявіть, що ви пливете на шикарному лайнері до Австралії. Унаслідок катастрофи ви потрапили на безлюдний острів. Коли вас урятують і чи зможуть взагалі це зробити – невідомо. Природно, перед вами стоїть завдання – вижити, адже життя там повне небезпек і несподіванок.

    Потрібно освоїти острів, організувати на ньому господарство, налагодити соціальне життя. Розподілити основні функції й обов'язки. Варто подумати і те, яким чином вони будуть виконуватися. З'ясуйте питання про владу. Якою вона буде на вашому острові? Хто буде ухвалювати остаточне рішення? Оберіть тих чи інших людей. Розробіть моральний кодекс.

Істотне питання – ставлення до речовин, що змінюють стан людини, оскільки виявилося, що на цьому острові росте трава, що має дурманний ефект.

Етапи:

1 Учасники з'ясовують, хто вони, з якою метою пливли, знайомляться.

2. Об'єднуються у групи по 2

3. Обговорення між учасниками групи. Вигадайте назву острова, складіть основні правила і норми життя.

4. Групи виносять свої доробки на загальне обговорення.

Аналіз:

  • Які думки й почуття навіяла гра?
  • Наскільки ви були активні чи пасивні в ході гри?
  • Від чого чи від кого це залежало?
  • Яку позицію тримали?
  • Як ви себе почуваєте? Чому?

Висновок. Можна намагатися створити для наркотиків перепони і кордони, але наркотик подолає всі перешкоди. Не зможе перейти він єдиного кордону – усередині самої людини

  1. Заключна частина тренінгу.

Зворотний зв'язок. Вправа мікрофон

Учасники по черзі продовжують речення «З тренінгу я дізнався…, навчився..зрозумів..»

  1. Домашнє завдання

Доробити плакат і підготувати його презентацію

 

 

doc
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
8 березня 2021
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку