Урок-дискусія. Тема: А. Гавальда. «35 кіло надії». «Що я роблю, щоб бути щасливим?»
Мета: Формувати компетенції:
Пізнавальні: розвивати творчі здібності школярів; навички вдумливого читання, вміння порівнювати героїв, їх вчинки, робити висновки;
Загльнокультурні: виховувати благородні почуття, високі моральні якості, сталі етичні переконання, саморозвитку та самоосвіти на основі стійких пізнавальних інтересів і шанобливого ставлення до праці; розвивати моральну свідомість у вирішенні проблем на основі особистісного вибору, формувати моральні почуття і поведінку, усвідомлене і відповідальне ставлення до власних вчинків; знаходити відповіді на питання, використовуючи книгу, свій життєвий досвід і інформацію, отриману під час уроків.
Комунікативні: аргументувати свою точку зору, точно і ясно висловлювати думки і оцінювати свою і чужу мову; усвідомлено використовувати мовні засоби відповідно до завданням комунікації для вираження своїх почуттів, думок і потреб.
Вид уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Тип уроку: урок позакласного читання
Перебіг уроку
І.Організаційний момент
Робота в парах «Побажай мені успіху»
(Учні обмінюються в парах побажаннями один одному)
ІІ.Актуалізація опорних знань учнів
На попоредньому уроці ми говорили з вами про хлопчика Грегуара, який зміг стати щасливим. Зараз ми пограємо в цікаву гру, яка називається «Пошта». Кожен із вас мусить надіслати записку-запитання за даним твором комусь із однокласників. Відповідь забере і віднесе листоноша. По моїй команді гра закінчиться. Адресанти зачитають своє питання і відповідь, надіслану їм. У кого буде яскраве запитання і гарна відповідь, той отримає шматочок щастя-гарну оцінку.
ІІІ.Оголошення мети уроку
Чи задавалися ви коли-небудь питаннями «Хто я?Чому прийшов на цей світ? Яка я? Який я? Що означає бути щасливим?» Ці запитання дуже часто задають самі собі люди. Сьогодні і ми спробуємо поговорити про те, що ж робить людину щасливою і чи насправді Грегуар став щаливим?
Тема щастя хвилювала людей у всі часи. Бути щасливим – головна мета кожного з нас. Але як досягти її? Людина, повинна знайти своє розуміння щастя. Як пояснити, що це таке щастя? На це запитання намагалися відповісти історики, письменники і філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок. «Прагнення до щастя — це прагнення прагнень»,— писав Людвиг Фейєрбах. Сьогодні, як і завжди на наших уроках, будемо користуватися правилами для учнів.
Правила для учнів:
Кожна думка важлива.
Не бійся висловитися!
Ми всі – партнери!
Обговорюємо сказане, а не людину!
Обдумав, сформулював, висловив!
Говори чітко, ясно, красиво!
Вислухав, висловився, вислухав!
Тільки обґрунтовані докази!
Вмій погодитися і не погодитися!
Важлива кожна роль.
ІV. Робота над новим матеріалом
Давайте спробуємо довести, ща насправді бути щасливим або дуже просто, або дуже складно. Для цього ми з вами розділимося на групи, і спробуємо знайти докази для тез, які лежать перед вами. Дискусія – це не просто балачки, а спосіб показати усі свої знання та вміння використовувати інформацію.
Правила проведення дискусії
1. Повага до опонетнів.
2. Уникати образливих слів.
3. Бути виваженими.
4. Чіткість висловлення думок.
5. Дотримуватися логіки.
Отже, необхідно довести наступні тези:
Закони щастя:
Щоб стати щасливим, ти маєш:
По-доброму ставитись до інших, завжди бути готовим допомогти людині, яка потребує твого співчуття, поради або допомоги.
Будь-яку працю перетворювати на творчість.
Пам'ятати, що гроші - важлива складова твого життя, але не головна.
Дарувати щастя людині, яку любиш і цінувати її щире ставлення до тебе.
Сприймати життя оптимістично.
Постійно працювати над вдосконаленням власної особистості.
V.Рефлексія
На закінчення прослухайте одну із притч про щастя
Одного разу три брати побачили Щастя, що сидить у ямі.
Один з братів підійшов до ями і попросив у Щастя грошей. Щастя обдарував його грошима, і він пішов щасливий.
Інший брат попросив красиву жінку. Тут же отримав і втік разом з нею у нестямі від щастя.
Третій брат нахилився над ямою:
– Що тобі потрібно? – Запитало Щастя
– А тобі що потрібно? – Запитав брат.
– Витягни мене звідси, – попросило Щастя.
Брат простягнув руку, витягнув Щастя з ями, повернувся і пішов геть.
А Щастя пішло за ним слідом…
- Напишіть у стовпчик, чого б ви хотіли понад усе. На першому місці те, чого б ви хотіли найбільше.
- Чи може кожний з вас відчути себе щасливим , якщо в нього немає того, чого він прагне понад усе?
- Чому кожний з вас має свій індивідуальний набір того, що необхідно для щастя?
- Чи буде хтось із вас відчувати задоволеність, якщо не досягне того, про що бажали?
- Що ми відчуваємо, коли щасливі?
Домашнє завдання: Чи багато людині потрібно для щастя? Аргументуйте власну думку. Спробуйте дати своє визначення поняттю «щастя».