Урок "Діти об’єднують Україну"

Про матеріал
Рекомендовано використовувати для проведення першого уроку або уроку знайомства для учнів 1 класів
Перегляд файлу

ТЕМА: Діти об’єднують Україну

 

МЕТА: розширити знання учнів про свою рідну державу, формувати і розвивати патріотичні почуття в учнів, створити атмосферу доброти, єдності, взаєморозуміння, виховувати почуття доброзичливості, гордості за рідну землю.

 

Хід уроку

Вчитель:  Діти! Я дуже довго чекала цього дня. Думала, мріяла, які учні до мене прийдуть 1 вересня 2018 року. І ось зараз я бачу перед собою веселих, культурних, розумних, усміхнених хлопчиків і дівчаток. Я сподіваюсь, що ми з вами подружимось. Але спочатку давайте познайомимося. Хто вже знає, як мене звати? Чудово! Я рада, що ви запам’ятали, що мене звати Ірина Григорівна. А тепер всі разом голосно назвіть своє ім’я. Що ви побачили?

Правильно! Так, нічого не зрозуміло. Отже, перше правило, яке ви повинні запам’ятати – не перекрикувати один одного, а говорити спокійно і по черзі.

Отже! Зараз кожен з вас візьме сердечко жовтого або синього кольору, вийде на середину класу, голосно назве своє ім’я та прізвище и прикріпить сердечко на цей білий аркуш. Жовті внизу, сині вгорі.

(Діти по черзі підходять до дошки, називають себе і кріплять стікер на біле полотно у вигляді України).

 

Вчитель: Хто вже здогадався, чому ми кріпили стікери в такому порядку? На що схоже зображення і колір на цьому зображені?

(Діти за допомогою учителя визначають, що вийшла карта України, а зафарбована кольорами національного прапора жовтим і синім)

 

Вчитель: Діти, я навмисно запропонувала вам цю вправу, бо говоритимемо ми сьогодні  про вас, дітей і про нашу Україну. Тема нашого уроку «Діти об’єднують Україну».

 

Вчитель: Послухайте одну легенду. Ця легенда про дівчину-Україну.

 

Легенда

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами.

Французам вибрав елегантність і красу. Угорським дітям – любов до господарства. Німці отримали порядок і дисципліну. Поляки – здатність до торгівлі. А італійці одержали хист до музики.

Обрадувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону, і побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, коса переплетена стрічкою.

  •         Хто ти? Чого ти плачеш?
  •         Я – Україна. А плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, у своїй хаті немає правди й волі.
  •         Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

Дівчина хотіла вже йти та Господь Бог, піднявши праву руку, зупинив її.

  •         У мене є неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це – пісня.

Узяла Дівчина-Україна дарунок і міцно притиснула його до серця.

Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

(Діти слухають запис української народної пісні).

 

Вчитель: Діти, я знаю, що і серед вас є талановиті. Зараз Межанова Насті порадує нас піснею.

(Межанова Н. виконує пісню «Осінь»).

 

Вчитель: Україна. В одному вже тільки цьому слові і для нашого вуха, і для вуха чужинців бринить ціла музика. Україна – країна смутку, радості, краси, де найбільше люблять волю. Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, шумні міста і працьовиті села, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки. Україна  - це розкішний вінок із маків, барвінку, чорнобривців і ромашок, що над ним світять золоті зорі. Діти, давайте разом з вами сплетемо для нашої України віночок. Прикрасимо її, як дівчину.

(Діти виходять і прикріплюють квіти у вигляді вінка навколо карти України).

Вчитель:А тепер давайте послухаємо вірші, які підготували ваші товарищі.

Учень 1 :

Моя Україна – широкі простори,

Поля і левади, долини і гори.

Молитва і пісня,

І слово натхнення,

Наш труд і талант,

Україно, для тебе.

 

Учень 2 :

Тут мамина пісня

Лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Україні

Співають в садах солов'ї.

 

Учень 3 :

Водограй, плів розмай,

Зелен гай, ліщина.

Все це – рідний, любий край,

Моя Україна.

Учень 4 :

Памятай, не забувай

Батьківську стежину.

Прикрашай, шануй свій край,

Дім свій, Україну.

 

Звучить Сонячна пісенька

Ой, високе небо і чисте,

А у небі човник золотистий.

А у човнику Сонечко сяє,

Пісеньку веселу співає.

 

Пісенька у Сонечка гарна,

Про високе небо безхмарне

Та про землю щедру та багату –

Добру, як мамуся і тато.

 

Ллється, ллється пісня в блакиті,

Що найкраща у цілому світі.

Зветься ця земля тополина

Сонячним ім'ям – Україна.

 

Вчитель: Діти, а чому карту ми зафарбували синім і жовтим кольором.

(Відповідь дітей)

 

Вчитель:Правильно, бо це кольори національного прапора – державного символа. А ще до державних символів відносяться герб – тризуб і Гімн – урочиста пісня. Докладніше про державні символи я вам розповім на іншому уроці. А зараз послухайте вірші про ці речі у виконанні наших учнів.

 

Учень 1 :

     Прапор нашої Вкраїни

Має колір жовто-синій.

І повинен кожен знати

Як два кольори єднати.

 

Учень 2 :

Наш герб-тризуб,

У ньому сила

Отця небесного і сина.

Уважно подивись на нього –

На духа схожий він святого,

Що голубом злетів з небес,

І у людських серцях воскрес.

 

Учень 3 :

Слова високі,

Мелодія врочиста –

Державний Гімн

Ми знаємо усі.

Нехай почують друзі й вороги,

Що Україна вічна як граніт.

Це наша клятва, це наш оберіг –

Від неї ясне світло навкруги.

 

Вчитель: А тепер, діти, я пропоную вам пограти у гру. Уявіть собі, що ви поети – це люди, які складають вірші. Я буду читати вірші, а ви додасте в кінці потрібне слово.

 

  •       Ось небо блакитне і сонце в зеніті

Моя Україна – найкраща (у світі).

 

  •       Моя Україна – це ліс і джерельця

Безмежні степи і холодні (озерця).

 

  •       Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки (глибокі).

 

  •       Сади чарівні, мальовничі села,

Моя Україна – це пісня (весела).

 

  •       Її обереги – верба і калина,

Найкраща у світі – моя (Україна).

 

Вчитель: Діти, перед вами лежать альбоми і олівці. Намалюйте прапор нашої Батьківщини.

(Діти малюють).

 

Вчитель. Покажіть свій малюнок товаришу зліва і справа а тепер підніміть вгору і покажіть його мені. Молодці!

 

Всі діти Вкраїни,

Єднайтеся в коло,

Щоб дружно

Ми в світі жили.

 

Вчитель: Діти, давайте станемо в коло, візьмемося за ручки, бо в єдності наша сила. Коли ми дружні, разом нас ніхто не здолає.

Вчитель:

  •          Чи сподобався вам урок?
  •          Що ми робили?
  •          Що було цікавого?
  •          Що не зрозуміли?

 

Вчитель:Ось цей м’ячик я даватиму кожному. І в кого в руках він опиниться, той говорить одне речення про Україну.

 

Вчитель:Діти, який у вас настрій? Візьміть на парті дзвіночки. Якщо вам на уроці було весело і цікаво – опустіть у яскраву скриньку, а якщо сумно і нецікаво – у сіру.

( На фоні звучить  пісня про Україну).

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 травня 2019
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку